Logga in

Visa fullständig version : utflykter + inrikesflyg

oajifao
2011-04-12, 18:38
Jag och min pojkvän ska åka till grekland under två veckor i slutet av juli. Vi båda gillar utflykter så jag undrar om någon har något tips?
Tar gärna emot förslag på andra öar i kykladerna också, så som santorini, milos, naxos, paros.

Sedan undrar jag hur mycket det kostar med inrikesflyg till santorini?

Tack så mycket!
Sara

Eva L
2011-04-12, 20:06
Menar du inrikesflyg mellan Aten och Santorini?

Eva

oajifao
2011-04-13, 11:44
ja precis. vi landar i aten och tänkte sedan åka till santorini direkt för att sedan öluffa oss uppåt mot aten igen.

larvih
2011-04-13, 15:19
Du kan finde oplysninger om indenrigsfly på Aegean Airlines og Olympic Air.

oajifao
2011-04-13, 17:13
Tack så mycket!

Kalimera
2011-04-26, 07:51
Jag och min pojkvän ska åka till grekland under två veckor i slutet av juli. Vi båda gillar utflykter så jag undrar om någon har något tips? Hyr en moped och upptäck ön på egen hand. Det finns massor att se, inte minst ett gäng fina genuina byar. Klostret är förstås ett måste, och ni får inte missa Chora. Åk gärna upp till Minoa ovanför Katapola. Fantastisk utsikt.

http://www.kalimera.se/resebrev/2009/bilder/amorgos_sju_03.jpg

Gillar ni att vandra kan jag rekommendera er att gå till Profitis Elias.

oajifao
2011-04-26, 21:03
tack så mycket!
på vilken ö var detta ifrån?

Kalimera
2011-04-27, 07:27
på vilken ö var detta ifrån?Det är Amorgos. Från Profitis Elias ser man hela ön, åt båda håll. Det är helt fantastiskt!

bjorn
2011-04-27, 08:55
Vandringen till Profitis Elias kan verkligen rekomenderas,den tar ca 3 tim totalt,den utgår från Chora.Janne har en utförlig beskrivning av vandringen någonstans i forumet.En fantastisk upplevelse att se hela ön från toppen av berget.
bjorn

Kalimera
2011-04-27, 09:05
Janne har en utförlig beskrivning av vandringen någonstans i forumet.Den finns här... (http://www.kalimera.nu/oar/kyklader/vandra/amorgos_vandra_elias.html)

henile
2011-04-27, 12:26
Flyg till Santorini eller ta en båt direkt till Amorgos. Sen kan man åka vägen om de små kykladiska öarna; Donoussa som är en pytteliten ö med läge för vandringar och sol o bad. Koufonissi som är bara sol o bad. Schinoussa och Iraklia som är små öar jag bara längtansfullt sett på från båtrelingen...än. Vill ni ha mer liv o rörelse och stor ö är givetvis Naxos ett alternativ på vägen in mot Aten.. Skopelitis trafikerar amorgos och småkykladerna under högsäsong, vänder turen på Naxos.

Abi
2011-04-27, 12:33
Flyg till Santorini eller ta en båt direkt till Amorgos. Sen kan man åka vägen om de små kykladiska öarna; Donoussa som är en pytteliten ö med läge för vandringar och sol o bad. Koufonissi som är bara sol o bad. Schinoussa och Iraklia som är små öar jag bara längtansfullt sett på från båtrelingen...än. Vill ni ha mer liv o rörelse och stor ö är givetvis Naxos ett alternativ på vägen in mot Aten.. Skopelitis trafikerar amorgos och småkykladerna under högsäsong, vänder turen på Naxos.

Där fick du ett riktigt bra förslag _B-ananaflabb_flab

bye_byeAbi

oajifao
2011-04-29, 13:37
Tack så jättemycket för alla tips och idéer!
Vandringen till Profitis Elias kommer vi nog båda att älska.

Maria/Micke
2011-04-29, 23:09
Ta aten-Milos enkel Vi ha åkt flera ggr bra pris kolla flygresor.se klapp_klap