handdator

Visa fullständig version : ERT Sat ikväll


Zanét
2005-12-17, 21:13
I påannonser i grekisk tv ska det bli ett superprogram nu ikväll och det är i vanlig ordning den genomtrevlige Spiros som är programledare :D Kvällens tema är grekiska danser. Programmet börjar nu kl 21.15 svensk tid _B-anana och finns inte grekiska tv-kanaler att tillgå går det ju även bra att se via datorn.

http://ert.ntua.gr (http://ert.ntua.gr/) Klicka i menyn till VÄNSTER och en bit ner där det står med blå text "Deite ERT Sat"

//Zanét bye_bye

Elisabet
2005-12-17, 21:52
KUL! Har inte tänkt på det förut. Jag hade tur och kopplade upp precis när de dansade som mest! Fast hastigheten till min dator är inte tillräcklig för att det ska vara ett nöje att se, men en stund är det ju kul ändå.
Tack för tipset!


Tillägg en stund senare: Vilket UNDERBART gnissel de avslutade med!!

Elisabet
2005-12-17, 23:07
Tillägg en stund senare: Vilket UNDERBART gnissel de avslutade med!!De avslutade inte utan tog bara paus :)
Det är verkligen skön musik i det programmet! Njuter för fullt klapp_klap

Zanét
2005-12-18, 01:06
Programmet slutade för en liten stund sedan och vi har njutit i fulla drag :D Pontiaka, thrakiotika, mikri asia, kritikos, nisiotika, vlachika, kypria mousiki etc och vi bara sjöng med eller stampade takten! Härligt klapp_klap

//Zanét bye_bye

yvonne
2005-12-18, 14:18
Programmet slutade för en liten stund sedan och vi har njutit i fulla drag :D Pontiaka, thrakiotika, mikri asia, kritikos, nisiotika, vlachika, kypria mousiki etc och vi bara sjöng med eller stampade takten! Härligt klapp_klap

//Zanét bye_bye


Och vi dansade!!!!

Yvonneflabb_flab

Elisabet
2005-12-18, 19:35
Programmet slutade för en liten stund sedan och vi har njutit i fulla drag :D Pontiaka, thrakiotika, mikri asia, kritikos, nisiotika, vlachika, kypria mousiki etc och vi bara sjöng med eller stampade takten! Härligt klapp_klapJag såg också programmet ända till slutet - fast gick ifrån när de bara pratade. EXAKT sådan grekisk musik är det jag gillar allra mest - säckpipan och liran var de absoluta höjdpunkterna! Cittraspelet också fantastiskt! Ju mer det gnisslar, ju mer njuter jag!

Det tråkiga var förståss att jag inte förstod vad det var de spelade eller var låtarna kom från...

Säg HEMSKT GÄRNA till i förväg om det kommer fler sådana program!