handdator

Visa fullständig version : Båtförbindelser Rhodos-Tilos


bovete
2011-04-08, 13:40
Hej!

Jag har bokat flygbiljett till Rhodos tisdag 31/5 och hemresa tisdag 7/6. Jag hade tänkt att spendera tiden på Tilos och då gärna åka dit på ankomstdagen och åka tillbaka till Rhodos på måndagen 6/6 (såvida inte vädret ser ut att kunna ställa till problem).

Det verkar som att det går bra med båtar till Tilos, bland annat finns en avgång kl 15 på ankomstdagen. Däremot är det mer sparsmakat med båtar från Tilos till Rhodos. De flesta söksidor ger bara träffar på tisdagar och torsdagar, vilket jag tycker verkar konstigt eftersom det finns dagliga avgångar mellan Rhodos och Piraeus. Några fler än bara två borde ju stanna på Tilos.

Därför tänkte jag höra med er vad jag kan vänta mig för frekvens på avgångarna. När anses högsäsongen respektive för-högsäsongen komma igång? När kan man börja lita mer på söksajterna än vad man kan idag? Och sen får ni gärna ge mig era rekommendationer på vilken ö som skulle vara ett bra alternativ till Tilos om båtarna dit går för sällan.

Tack så mycket!
Angelica

Monica P
2011-04-08, 16:28
Det enda jag kan berätta är att regeringsförhandlingarna med rederierna inte är klara än. Detta är hårt subventionerade linjer.