handdator

Visa fullständig version : Färja till Tilos i april?


Willy013
2011-04-04, 22:51
Hej Tilosvänner!
Någon som rest i mitten av april, och vet hur färjorna går från Rhodos?
Jo, jag har kollat tidtabellerna men vi kommer till Rhodos natten till måndag 18 april och som det ser ut just nu går nästa färja till Tilos tisdag morgon. Det innebär alltså två övernattningar innan vi är framme i Livadia. Under högsäsong går ju båtarna varje dag men vet någon när de färjefria måndagarna tar slut?
Willy i Linköping

Peter
2011-04-06, 00:40
Jag har inte själv varit där den tiden men det är för tidigt på säsongen för att Sea Star ska börjat gå. Så du är utlämnad till de stora färjorna som går från Rhodos och passerar Tilos. Och så tidigt på året är det nog risk att du måste vänta till Tisdag för att hitta förbindelse. Möjligen kan du hitta någon som går på måndagen, när ni väl är på plats, men som inte är utlagd på GTP. Chansen är liten men det får väl bli det första du undersöker när ni kommit fram. :D

Lycka till.

(Fy tjyjven. Tilos i April... ;) 011.....)

Annki
2011-04-06, 08:48
Vi kommer till Rhodos söndag 16 april, övernattar två nätter på Rhodos och tar Dodekanisos express kl. 9 på måndag morgon. Det finns ingen regelbundenhet i turlistan, Diagoras har oftast gått på måndagarna i vinter, och under sommaren brukar Sea Star gå på måndag morgon, men det är inte utlagt än. Måndag 25 april går en båt på morgonen, men sedan är det uppehåll igen. Så håll utkik på GTP!

Ann-Kristin bye_bye

Willy013
2011-04-09, 22:35
Tack för snabba svar! Jag kände inte till GTP förut, det är första gången vi reser på egen hand, har bara åkt charter förut så man är lite trevande. Vi var på Tilos i juli förra året och vandrade runt en del men konstaterade att vi måste uppleva ön på våren också. Nu hoppas vi på värme, flyttfåglar och blommor och ett par veckor vår tidigare än här hemma.
Som det ser ut nu blir det alltså två nätter på Rhodos och färjan över på tisdag morgon. Vi har ju något att längta till :)
Anki: vi kanske ses på någon getstig?
Willy