handdator

Visa fullständig version : Dodekaneserna,HJÄLP


Grekgabbe
2011-04-03, 02:24
Vi är ett gäng på 5-6 i 18-års åldern som ska åka till rhodos 11e-21 juli för att festa men för att det inte ska bli för mycket av den varan så hade vi tänkt att ta en sidotur till någon annan lugnare och mysig ö i närheten, 1-2 nätter.
Prio 1 är att stränderna håller hög klass och att ön inte är allt för stor, vi vill finna känslan av en gammalmodig klassisk grekisk ö.

DÅ undrar jag om någon utav er har något hett tips? Tacksam för svar:)

Netwolf
2011-04-03, 09:35
Tja, det jag tänker på i första hand är Karpathos. Där finns jättefina stränder och ni kan nog hitta det gammalmodiga Grekland där, speciellt norra delen.
Det ligger dessutom hyfsat nära Rhodos.

/Netwolf

Katitzi
2011-04-03, 14:26
Tilos eller Symi ligger närmare Rhodos och är små öar, lagom för några dagars vila.;)

Katitzi:)

Aase
2011-04-03, 16:51
Tilos absolut
Karpathos kan ha lite knepiga färjeförbindelser och Symi har inga jättebra stränder. Tilos däremor har bra förbindelser, ok stränder samt är väldigt mysigt.
Lycka till!

Grekgabbe
2011-04-04, 01:03
Tack för alla svar! har kollat på Karpathos och har även jag har märkt att det är lite underliga färjeförbindelser... någon som har tidigare erfarenheter ang. det eller vet en hemsida där man kan boka?
Hur är det med stränderna på Tilos,verkar vara mest klippstränder... Vi är ute efter små avskilda och lugna sandstränder till skillnad från Rhodos.

Har tidigare varit på öar som Amorgos och Folegandros och skulle gärna åkt dit igen om det inte vore för att det tar (cirka 12h??) dit från rhodos. Så är alltså ute efter något Folegandros-aktigt.

Oerhört tacksam för alla era tips!

PA
2011-04-04, 11:16
Hej Alla bye_bye


Chalki är en lugn och härlig liten ö, mycket lämplig för återhämtning i allt festande.

Där finns två sandstränder en lite större Pondamos och pytteliten Kaniastranden. Dessutom finns det en grus/klippstrand Ftenaghiastranden.
Se gärna mitt resebrev.

http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_3.html

//PA _B-anana