handdator

Visa fullständig version : En liten greklandstripp en mulen söndag

Lissi
2011-03-27, 13:17
Jag har just avslutat en liten förmiddagsresa i norra Kykladerna där jag via webcam har spanat in läget på Tinos där färja lagt till i hamnen och gått igen...temperatur 18 grader och mest sol. Lite lagom med folk på hamnpromenaden.
Sen fortsatte jag till Mykonos där olika kameror tagit mej runt i stan. Dit ska jag igen på dagstur om bara ett par veckor. Mitt första och enda besök hittills där var en dag med ösregn i oktober 2009. Där var det lite blåsigt nu på söndagen och 17 grader varmt, men förstås lika soligt där som på Tinos.
Eftersom jag sitter med mina hörlurar på och lyssnar på grekisk musik samtidigt och en färdig grekisk lunchsallad står på köksbordet så är man ju nästan där!:D
Efter Mykonos blev det en tur till Syros, men den blev snabb för min dator varnade för att min dator kunde skadas om jag använde just den sidan, så jag snabbade mig tillbaks till Tinos och nu njuter jag av min härliga skrivbordsbild över hela Tinos stad.....ÅH vad jag längtar dit nu! 16 dagar kvar till den första trippen och 179 dagar tror jag till den andra av årets resor dit.

Nu ska jag återvända till verkligheten och efter lunch ta en promenad i den svenska våren..Helt underbar den också!;)

Lissi

Abi
2011-03-27, 13:35
Härlig resa du hann med innan lunch :cool:. Det var ju inte fel med den lunchen heller.
Hoppas du inte blåser bort på vårpromenaden :eek:.

bye_byeAbi med 30 dagar mer än dig till Grekland (Kreta)

myssa
2011-03-27, 14:30
Tänk vad tekniken kan ta oss runt i världen. Då jag var första gången till Kreta så var det till och med svårigheter med telefonförbindelsen. Länge innan mobiltelefonernas intåg.
:) :)
Härligt Lissi, vi hade en liten tripp till Italien igår med salami, oliver(kalamata) kyckling parmesan, färsk pasta och ett utsökt Amarone till. Det imundigades till toneerna av Laura Pausini.
Myssa..

Lissi
2011-03-27, 15:52
Det imundigades till toneerna av Laura Pausini.
Myssa..
Henne vet jag inget om...ska genast söka på Google!

Jo Du, tänk på 70-80-talet med telefonkort till automater där det alltid var kö;) Men så trevliga kontakter men knöt där vid telefonautomaterna där folk från hela världen skulle ringa hem...och efter kl 21 var det halva taxan! Jag kan faktiskt sakna lite av det där att semester var total semester utan internetcafé osv..Man hade ju inte ens sett semesterbilderna innan man kommit hem och framkallat dem:)
Men totalt sett är man ju ändå glad för teknikens utveckling på alla plan.

Lissi

myssa
2011-03-27, 17:16
En klassiker det där med bilderna. Man fotade 36 bilder och trodde man tagit drömbilderna. Men ack så illa det kunde se ut. Jag är då glad åt min digitala tingest.
Myssa...