handdator

Visa fullständig version : Letar boende på Leros


marinbiologmamma
2011-03-24, 19:47
Familj på 4 (barnen 11 och 15 år) som kommer till Leros sista veckan i maj, tar inrikesflyget från Athen och landar på fm. Känns som om man vill ha de första nätterna bokade och nu letar vi efter boende, gärna med trevlig utsikt :) Det vi läst oss till är väl att Pandeli verkar trevligt så gärna ett boende där. Trevlig utsikt och hyfsat pris är väl ett önskemål... Har ni några tips?

Kalimera
2011-03-25, 14:24
Det vi läst oss till är väl att Pandeli verkar trevligt så gärna ett boende där. Trevlig utsikt och hyfsat pris är väl ett önskemål... Har ni några tips?Pandeli är hur fint som helst! Jag har nyligen lagt ut en annons på ett pensionat i Pandeli, jag har inte bott där själv, men det ser fint ut och ägarna verkar vara hur trevliga som helst. Du hittar stället längst ned på denna sida (http://www.kalimera.se/oar/dodekan/leros.html).

ebba-lotta
2011-03-26, 14:56
Hej

Jag har mejlat med Laskarina Travel och fått mycket hjälp. Kolla deras hemsida. Har bokat via dem i juli på ett pensionat som heter Kokkinis studios. Såg mysigt ut på hemsidan och var inte så dyrt. För flera år sedan bodde vi på Nikkis som ligger en lite bit från stranden men som har pool. Det var jättetrevligt. Jag har deras mejl om du är intresserad. Har inte hittat någon hemsida.
ebba-lotta

marinbiologmamma
2011-03-26, 16:51
Tack, ska kolla upp "Hotel Panteli Beach". Det ser ju väldigt trevligt ut!

ebba-lotta, jag tar tacksamt emot Nikkis mailadress! Har för mig att jag har sett någon annan som bott där och varit nöjd. Bra utsikt? Ska även kolla upp Laskarina travel. Tack för dina tips!

ebba-lotta
2011-03-26, 16:56
hej

nikistudios@hotmail.com

fick bra pris där. 35 euro natten för två i maj o juni. Kan ju vara bra med pool då du reser med barn.
Kollade priser på Pandeli Beach men det var för dyrt för oss i juli. Fick inga majpriser. Men det ser mysigt ut men ingen havsutsikt.

lycka till o ha så kul med kollandet.

ebba-lotta

marinbiologmamma
2011-03-26, 18:10
Tackar för det!

Har mailat Nikkis och Panteli beach. Slängde även iväg ett om Kokkinis...
Blir första resan till Leros och det ser jag fram emot, har hört både bra och dåligt och det ska bli intressant att bilda oss en egen uppfattning.

Tack för dina tips och ja, jag ska ha så kul med kollandet :-)

ebba-lotta
2011-04-09, 15:05
Hur går det med kollandet? Är ju så klart nyfiken :)

marinbiologmamma
2011-05-15, 18:59
Men oj, har inte sett ditt inlägg förrän nu, förlåt!
Jodå, vi har fått svar från flera hotell men vi bestämde oss för att ta en taxi från flyget till Pandeli och kolla på Nikis studios. Fanns flera lediga, vi åker ju nu till helgen så det är väl ganska lugnt nu i maj...
Något som jag inte väntat mig var att nästa inga hotell erbjuder transfer från flyg/hamn. Inte någon av dom vi har haft kontakt med ialla fall. När man luffat runt i Cykladerna så var det ju mer en regel än ett undantag att man blev hämtad när man kom, nåväl det är ju inte hela världen. Skönt ska det då bli att komma dit!
Tack för din hjälp och ha det bra på din vistelse på Leros, för visst skulle du dit snart?

MaMa

ebba-lotta
2011-05-16, 17:50
Hej
Ja snart och snart men i juli iallafall. Väntar på slutbekräftelse från boendet, våra semestrar har inte blivit klara förrän nu. Längtar så mycket till Panteli igen. O värme. Ha en toppen tripp och skriv gärna o tala om hur du hade det.
ebba-lotta

Matti
2011-06-14, 11:51
Har någon bott på Kavos? Läget verkar bra men skulle gärna höra om någon har erfarenheter från stället?

Greektraveler
2013-01-13, 21:18
Hej

Jag har mejlat med Laskarina Travel och fått mycket hjälp. Kolla deras hemsida. Har bokat via dem i juli på ett pensionat som heter Kokkinis studios. Såg mysigt ut på hemsidan och var inte så dyrt. För flera år sedan bodde vi på Nikkis som ligger en lite bit från stranden men som har pool. Det var jättetrevligt. Jag har deras mejl om du är intresserad. Har inte hittat någon hemsida.
ebba-lotta
Jag kan absolut inte rekomendera Nikkis studios. Mina barn fick ögoninflamation efter bad i deras pool och det bemötande vi fick när vi klagade var verkligen inte trevligt. Som svar på någons fråga så är det heller ingen vidare utsikt från stället.

Greektraveler
2013-01-13, 21:19
Har någon bott på Kavos? Läget verkar bra men skulle gärna höra om någon har erfarenheter från stället?
Kavos är fint. Toppen läge, enkla men rena studios och trevliga ägare!

Nickan
2013-02-17, 18:49
Vi har bott på Nikkis i många år och skall dit igen i sommar. Tycker boendet är bra och värdparet är mycket trevliga och pratar dessutom utmärkt engelska. Vi har alltid fått ett mycket bra mottagande och rummen (och poolen) har städas varje dag...

KR
2013-02-17, 20:31
Vi bodde på Elefteria förra året och var väldigt nöjda. Fantastiskt värdpar o familj.
//
KR

Rasmus
2013-02-18, 17:08
Vi har ofta bott på Leros. Första gången var 1986 och sedan dess har vi återvänt så fort vi fått chansen.
Våra kära vänner Kostas och Katerina har avvecklat sitt eget hotell på grund av åldersskäl, men förra sommaren hittade vi, tack vare Kalimera-Janne, ett förträffligt boende i Pandeli. Kanske Leros mysigaste lilla by och en av de bästa stränderna på Leros.
http://www.panteli-beach.gr/en/index.html
Rekommenderas verkligen.
:)

UllaC
2013-02-18, 17:58
Hej!
Panteli Beach ser verkligen fint ut. Är det lite dyrare än vanliga studios? Vi skall till Leros i slutet av maj - början av juni, så det är försäsong.
Ulla :rolleyes:

Kalimera
2013-03-04, 08:44
Panteli Beach ser verkligen fint ut. Är det lite dyrare än vanliga studios? Vi skall till Leros i slutet av maj - början av juni, så det är försäsong.Det är hur fint som helst, och är lite dyrare, men helt klart värt priset. Vi betalade 50 € för en studio i september förra året. Krypavstånd till strand och tavernor. :)

Mats Fredsson
2013-05-06, 15:21
Det är hur fint som helst, och är lite dyrare, men helt klart värt priset. Vi betalade 50 € för en studio i september förra året. Krypavstånd till strand och tavernor. :)

Ja, det är ju nästan nybyggt (2009 tror jag), väldigt fräscht och nära till stranden. Vi har gått "husesyn" men blev lite tveksamma till inredningen. Men, smaken är som baken, som bekant... :rolleyes:
Ilias och Myra är trevliga och hjälpsamma, de har även restaurang och bar intill hotellet och allt ligger precis vid stranden.

Men, vi återvänder nog till Tony och Lone på Hotel Elefteria igen, de har en trevlig pool där man kan lata sig, och lite mer klassiskt grekisk inredning. Dessutom ligger detta i Platanos, mitt mellan Pandeli och Agia Marina. Platanos har ett litet trevligt torg där man kan avnjuta mat och dryck.

Ronny Saxin
2013-07-10, 00:07
Vi kom till Leros och möttes av en lång man och en kvinna som höll en skylt om rum o lägenheter i Pandeli. Det visade sig vara ett av de bästa boenden vi haft under våra tio års ö-luffande. Boendet heter Asterias och drivs av Denise och Paulo. De hade sålt sitt hus i Italien, sagt upp sig och bestämt sig för att öppna pensionat på Leros. Vi bodde så bra med utsikt över viken, stranden och tavernorna. Vi kände oss så omhändertagna och stannade hela åtta dagar i stället för tre som planerat. Vi hittade boendet på http://dpasterias.com
Ronny o Lisa Örebro