handdator

Visa fullständig version : meze i P


litentuva
2011-03-18, 09:02
Om man vill frossa i vällagad meze och slippa "menues for 2" , vart äter man då vid ett besök i Paleochora? Är ute efter typ "hål i väggen" med hemlagad mat helt enkelt.

lasse lindblad
2011-03-18, 09:16
Hej!
Efter har varit i pal 5 gånger i september senaste åren har jag ett favorit ställe Nämligen CHRISTOS! Ligger lite bort mot stenstranden .
där kan du gå in till Konstantina o hennes mor o välja i disken precis vad vill äta ! kan rek hennes kycklinggryta ! Undebar! Hon har lite olika rätter varje kväll.
Lasse

MonkanS
2011-03-18, 11:36
Förstår dig litentuva. De där turistmenyerna kan man undvara. Jag brukar glädja grekerna med beställa enligt egna val. Många meze.. Så mycket godare ju.. :D

Marianne
2011-03-18, 15:35
Och när du har ätit hos Christos några gånger kan du lugnt gå in hos Maria precis bredvid Christos, där serveras också god hemlagad mat.

När ni sitter mitt i smeten, på gatan där man stänger av trafiken kl. 18, rekommenderas ouzerian Akropolis nästan uppe mot kyrkan på höger sida när man kommer nerifrån stan, där är maten också mycket god och hemlagad!

Smårätter beställer vi även gärna på Ostria som ligger vid sandstranden, här har de riktigt god mat!

Ska det vara vegetariskt, så äter man gott på The Third Eye.

litentuva
2011-03-18, 16:58
Tack snälla ni, några hade jag hört om men va bra att få bekräftat av flera! Det blir premiär i P för oss i år, äntligen! Har varit på g många år nu men inte fått ar..et ur vagnen ;)

Eva L
2011-03-18, 23:23
Brukar väl aldrig vara några problem att handla smårätter även för en person. Meny för två har jag knappt sett i Grekland men kanske det har blivit vanligare på ställen med mycket turister. Vilket otyg i så fall. Såna tavernor skulle jag rata direkt.

Eva