Logga in

Visa fullständig version : Boende Rhodos stad augusti

idah
2011-03-17, 14:08
Hej!
Jag och några kompisar planerar att åka till Rhodos runt den 14e augusti i år. Vi är i 19-årsåldern och är ute efter att bada, sola och ha det skönt men vi vill även ta del av lite party.Undrar lite hur det ser ut den tidpunkten med drag på bargatan osv?
Det största problemet är att hitta ett bra hotell. Vi vill inte bli utslängda för att vi inte är tysta efter 22 osv. Det ska heller inte vara alltför långa avstånd, gärna bra läge till stranden.
Någon som har några bra förslag?:)
Tack på förhand!

idah
2011-03-17, 14:09
Hej!
Jag och några kompisar planerar att åka till Rhodos runt den 14e augusti i år. Vi är i 19-årsåldern och är ute efter att bada, sola och ha det skönt men vi vill även ta del av lite party.Undrar lite hur det ser ut den tidpunkten med drag på bargatan osv?
Det största problemet är att hitta ett bra hotell. Vi vill inte bli utslängda för att vi inte är tysta efter 22 osv. Det ska heller inte vara alltför långa avstånd, gärna bra läge till stranden.
Någon som har några bra förslag?:)
Tack på förhand!
Vi vill heller inte på mitt på bargatan!

Arne
2011-03-17, 14:46
Ja, om jag snappat er kravspecifikation vill ni ha ett boende med låg kostnad och behöver ej ha hög standard eftersom ni ju ska festa mest hela nätterna samt därtill idka närrelaterad verksamhet.

Gubben Kamiros kan då vara rätt uthyrare. Han har ett flertal relativt enkla men fullt fungerande rum/studios i gamla staden. Lägg därtill att boendet ligga i lägre prisklass.

Ring och förhandla om priset. Gubben talar utmärkt engelska.

00302241033545

Arne

Monica P
2011-03-17, 17:13
Närrelaterad verksamhet???Snälla Arne, förklara för oss trögtänkta...

Arne
2011-03-17, 17:51
Hustrun tycker att jag ska svara med en "smiley", men enär jag aldrig brukar smileys må svaret bliva som följer;

Med närrelaterad verksamhet avses sen morgons uppvaknande med scandal beautis på rummet. (smiley enligt Hustrun)
.....

Arne

giorgos1
2011-06-03, 16:29
Hej! På Rhodos är det fullt drag på bl a bargatan tom oktober. Missa inte alla nattklubbar i gamla stan. Ang boende så kan ni kolla bland småhotellen inne i Rhodos stad. Försök med Pearl Hotel, vilket ligger ca 50-100 m från både Ellistranden, där det är lugnt och västra sidan, där det blåser, vilket nästan är nödvändigt i aug när temperaturen liger mellan 35-40 gr. Alla hotell kräver att man inte lever om på nätterna. Hänsyn till de andra gästerna är viktigt vart du än åker och Rhodos är inget undantag. Ang stranden, så är väl Ellibeach att föredras för er som är så unga. De flesta ungdomar ligger där, både greker och turister. Ha en underbar semester. Hälsn. en som flyttade dit efter ca 40 besök på ön.