handdator

Visa fullständig version : Laganas med tjejen?


Freddan
2011-03-16, 20:37
Funderar på att åka till laganas med tjejen i augusti. Funkar det eller e det bara party? Vi går gärna ut och tar några öl och groggar men inte festa ihjäl oss. Ca 25 år är vi.
Finns det några bra lite schystare resturanger?

Jenny Ståhle
2011-03-21, 09:14
Hej!
Vi var på zakynthos 2008 och bodde då i tsilivi. Var aldrig i laganas men argassi åkte vi igenom och stannade i lite och det var enligt vår mening en väldigt trist ort med ful strand. Tsilivi har bättre strand och är nog bättre som ställe. Jag har en kompis som vart i laganas och hon tyckte det var bra. Klart att det är party men det är ju en såpass stor ort så man behöver väl inte vara mitt i smeten. Men jag har som sagt aldrig vart där själv. Om jag skulle åka tillbaka till zakynthos skulle jag nog välja laganas. Tsilivi var helt ok men tror även att laganas kan vara bra.
Lycka till! bye_bye

Panakakis
2011-03-21, 10:13
Har varit på Zakynthos många gånger och haft turen att inte bo i Laganas när det finns så många andra bra ställen runt Ön. Har besökt Laganas både på dagtid och kvällstid och kan inte rekomendera att bo där. Stranden är bra i Laganas men ofta mycket folk så det kan vara rätt trångt på badet. Alykes på norra Zakynthos är en trevlig ort med bra bad och där har jag bott vid tre av mina besök på Ön. Tsillvi är också ett bra allternativ att bo.

PANAKAKIS

Freddan
2011-03-22, 21:50
Vi har bestämmt oss för Laganas nu ialafall:)
Antingen Blue waves eller Astir palace, vilket rekomenderar ni?
På airtours står det att blue waves har 3 stjärnor men på övriga ställen 2 stjärnor, vad stämmer?

MickeKöping
2011-03-22, 23:59
Jag skulle avråda från Majestic och Cactus i alla fall.
Ligger ju mitt på partygatan och där slocknar ju inte neonljusen förrän solen går upp och musiken dunkar på minst lika länge. Bättre att välja avsides boende på grund av det. Vi bodde 100m väster om gatan med fönster bort västerut och det var ändå oljud. Det var två dalkullor (35 & 60år) om bodde i smeten och dom sov inte mycket på en vecka.

Referens år 2004 men det är väl samma ännu.

idah
2011-03-23, 21:21
Jag var i Laganas i juni 2010, bodde på hotell Natalie. Ett enkelt hotell med bra läge som jag verkligen kan rekommendera om man är där för party. Dock söker man ju olika, ska du dit med din tjej och inte festa ihjäl dig känns det som att det finns bättre ställen. Laganas är sjukt bra party- men det är ordentligt röj, hela natten. Att bara sätta sig på nåt mysigt ställe såg jag inte mycket av när jag var där. Har inte varit på nåt annat ställe på Zakynthos men ni kanske borde välja att bo i en annan ort och sen ta taxi in till Laganas nån kväll :)
Annars är Kefalonia helt sjuuuukt fint.

idah
2011-03-23, 21:24
Funderar på att åka till laganas med tjejen i augusti. Funkar det eller e det bara party? Vi går gärna ut och tar några öl och groggar men inte festa ihjäl oss. Ca 25 år är vi.
Finns det några bra lite schystare resturanger?

En skitbra restaurang är Horizon, ligger längs den långa stranden i Laganas. Man sitter på taket och äter, med riktigt bra utsikt över havet. Maten är riktigt bra och personalen är jättemysig. Vi gick dit flera gånger veckan vi var där :)

Majakå
2011-05-10, 22:16
Blue waves har grymma hamburgare, troligtvis den godaste jag ätit! Dessutom trevlig ägare! Bor du där så är du ganska långt från bargatan så det borde vara rätt lugnt nattetid. Jag har inte bott där, bara ätit ett antal luncher och middagar, men så långt var det jättetrevligt! Som ett exempel på gästfriheten: en kväll blåste det upp och blev betydligt kallare än vi räknat med och klätt oss för, då tog tjej som jobbade där av sin kofta och lånade ut till vår yngste son! Sedan bar dom in allt på vårt bord och vi fortsatte kvällen inomhus. Från att sitta och frysa och tänka på ett tidigt uppbrott så var vi varma och glada och blev kvar tills minstingen somnat i sin stol...