handdator

Visa fullständig version : Mat på Pelagos


Nora
2005-12-13, 22:49
Hvordan er det, er det bra mat på Pelagos? Hørte noe snakk om at den var blitt bedre i den senere tid. Går det nå an til å BÅDE spise OG høre på god musikk der?

inkfish
2005-12-13, 22:51
Maten är bra utan att vara sensationell, tyckte jag i september. Men till nästa år har de tydligen bytt kock, så än kan du nog inte få några bra svar.

Musiken är däremot MYCKET bra. I synnerhet de kvällar då publiken vill höra annat än Zorba och Yippie-yay ;)

Nora
2005-12-13, 22:52
OK, da får man bare vente 5 kjappe måneder, og teste.;)

Elisabet
2005-12-13, 22:53
Går det nå an til å BÅDE spise OG høre på god musikk der?Äta och lyssna eller ta en drink och lyssna. Vilket som går bra :)

Jag tyckte maten var rätt kass där, men det var ju med kocken som var före den som nu slutar :rolleyes:

inkfish
2005-12-13, 22:57
Äta och lyssna eller ta en drink och lyssna. Vilket som går bra :)

Jag tyckte maten var rätt kass där, men det var ju med kocken som var före den som nu slutar :rolleyes:

Kass var den definitivt inte i år, det tror jag inte du heller hade tyckt. Däremot har jag hört andra som tidigare inte varit särskilt imponerade - precis som du.

Kass mat tror jag inte att jag fick någonstans på Karpathos, det är kul :)

Nora
2005-12-13, 22:58
Det er der jeg og mitt reisefølge har sin svakhet: Når vi først setter oss til et sted, kommer vi aldri derifra.:o Og det er noe av grunnen til at jeg aldri har fått somla meg til Pelagos. Men dersom man både kan spise god mat, drikke OG høre på bra musikk, ja da har man jo alt KOMPLETT! :D

Mikke
2005-12-13, 23:51
....den "senaste" kocken Marino tog det kulinariska ett par trappsteg upp på Pelagos förra säsongen, så sa de flesta jag pratade med.Nu är inte jag mannen att avgöra mat-kvalitéer, men köket och souvlaki-avdelningen har hela tiden förbättrats,och ambitionerna hos Xroni och Manoli är fortsatt höga....Vem vet,kanske Marino blir kock igen till sommarn.....eller nån annan....:D Vi håller tummarna.....
Mikke

Gita
2005-12-14, 08:22
Skall du inte dit i vår, Mikke? Så du kan testa åt oss?

Gita

Mikke
2005-12-14, 08:47
..nja....vet inte, men just nu känns det som jag skulle vilja stanna hemma en vår som omväxling....:D...men det kan ju ändras, förståss...
Mikke

Nora
2005-12-14, 17:15
Når reiser du igjen,Gita? Hvis ikke jeg husker feil, tror jeg at jeg reiser før deg. Så da kan ihvertfall jeg teste, og sende deg en rapport!:)

Gita
2005-12-14, 17:31
Når reiser du igjen,Gita? Hvis ikke jeg husker feil, tror jeg at jeg reiser før deg. Så da kan ihvertfall jeg teste, og sende deg en rapport!:)

Ja, det var en bra ide! Då MÅSTE du ju dit flabb_flab , du kan inte vara lat denna gången... :D

Jag reser efter dig, så då får du rapportera!

Gita bye_bye

Mikke
2005-12-15, 15:05
KMP.....KarpathosMatPatrull....med rätt att föda....:D
Mikke

rolle
2005-12-15, 19:26
Det hörs som jag skulle vara den eneste som inte spisat på Pelagos, och överlevt med maten på någon av de övriga restaurationerna på ön,med musik eller utan, på de flesta ställen serveras det hygglig föda,det enda jag känner till är kocken på Pelagos som är verkligen en kock,han har jobbat på Karpatos i många år förut och jobbar som kock i Tyskland under vintrarna.Hoppas ni alla har en lyckad jul och ett trevligt gott nytt år med grisen där hemma.Han eller hon må nu sen ha två eller fyra ben.Musiken kan sen vara grekisk.