handdator

Visa fullständig version : Forumabstinens


karinafp
2005-12-13, 19:17
Så har det då kommit, det ödesdigra budskapet:

"Viktigt: Forumet stänger (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2631)
Kalimera"

Ser framför mig ett par veckor med svårartad Kalimeraabstinens :( Man har väl varit med förr... livet blir grått och trist, det finns ingen anledning att sätta sig vid datorn, inga trevliga små meddelanden om att kolla inboxen, inga spirituella meningsutbytanden med andra Kalimeror.... SUCK!!!

Karin
deppig i förväg...

Inge
2005-12-13, 19:20
Så har det då kommit, det ödesdigra budskapet:

"Viktigt: Forumet stänger (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2631)
Kalimera"

Ser framför mig ett par veckor med svårartad Kalimeraabstinens :( Man har väl varit med förr... livet blir grått och trist, det finns ingen anledning att sätta sig vid datorn, inga trevliga små meddelanden om att kolla inboxen, inga spirituella meningsutbytanden med andra Kalimeror.... SUCK!!!

Karin
deppig i förväg...

ROLI NO som min venn Gerasimos sier. Noen av oss har MSN Messenger eller andre kjente chatteprogram som vi er online på ofte. Tar gjerne en prat jeg.

Riitta
2005-12-13, 19:23
Så har det då kommit, det ödesdigra budskapet:

"Viktigt: Forumet stänger (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2631)
Kalimera"

Ser framför mig ett par veckor med svårartad Kalimeraabstinens :( Man har väl varit med förr... livet blir grått och trist, det finns ingen anledning att sätta sig vid datorn, inga trevliga små meddelanden om att kolla inboxen, inga spirituella meningsutbytanden med andra Kalimeror.... SUCK!!!

Karin
deppig i förväg...


Ingen och prata med om Ellinikoslåtarnasnyft_drop
Fast snart kan vi ju höra låtarna på riktigt, så skärp dig_B-anana

Riittabye_bye

epiros
2005-12-13, 20:19
Fast snart kan vi ju höra låtarna på riktigt, så skärp dig_B-anana

Riittabye_bye

Ja, Karin, skärp dig för fasiken . Tänk på alla oss som inte åker till Grekland för än till sommaren. Du ska väl inte gnälla;) :)

bye_bye Tommy ( ha det så bra i Athen, när det nu är ni åker :) )

karinafp
2005-12-13, 20:43
Ja, Karin, skärp dig för fasiken . Tänk på alla oss som inte åker till Grekland för än till sommaren. Du ska väl inte gnälla;) :)

bye_bye Tommy ( ha det så bra i Athen, när det nu är ni åker :) )

Ja, ni får mig verkligen att skratta! Tack för att ni finns! bye_bye Men håll med om att det kommer att bli SVÅRT att behöva vara utan varandra i flera veckor!!!flabb_flab

Vi åker den 4 januari, så förhoppningsvis får vi ett par Kalimeradagar innan dess... ;)

Men det kanske är läge att utbyta emailadresser, ICQ-nummer, MSN-namn, telefonnummer etc för att kunna hålla kontakten även när forumet är stängt?

Karin

Mikke
2005-12-13, 20:54
....bra idé, Karin....:D
Eller åg skulle nån ha Kalimera Light,en enkel chattsida rätt åv....
Mikke

xristina
2005-12-13, 21:04
For de som er interessert, så er min msn å finne i profilen - så de som vil legge meg til er hjertelig velkommen til det. :)

Inge
2005-12-13, 21:07
For de som er interessert, så er min msn å finne i profilen - så de som vil legge meg til er hjertelig velkommen til det. :)
Det gjelder meg også.

karinafp
2005-12-13, 21:13
Jag har iofs både ICQ och MSN, men jag kommer sällan ihåg att öppna dem...:(

ciakoohler
2005-12-13, 21:14
For de som er interessert, så er min msn å finne i profilen - så de som vil legge meg til er hjertelig velkommen til det. :)

Min med ,men det är inte så många som har det.Kanske dax att se över sin profilCia

Eva L
2005-12-13, 21:38
Om vi inte är totalt beroende lär vi väl överleva. Janne behöver vila,uppgradera eller vad som nu ska göras. Internetberoende håller faktiskt på att bli ett problem i samhället där folk sitter vid datorn istället för att leva livet så det är säkert nyttigt för många av oss kalimeraberoende att forumet stänger. Förra gången det hände, kanske var det förra julen upplevde jag att det gick hur bra som helst att leva utan forumet och nu förtiden när det inte är lika kul som förr går det säkert ännu bättre. flabb_flab Trots att jag oroade mig innan. ;)


Passar därför på att önska er alla, som jag inte möter i verkliga livet eller mailar med för vi hörs ändå, en riktigt GOD JUL och ett Gott Nytt ÅR!!! :)

Eva

Zanét
2005-12-13, 21:42
Ser framför mig ett par veckor med svårartad Kalimeraabstinens :( Man har väl varit med förr... livet blir grått och trist, det finns ingen anledning att sätta sig vid datorn, inga trevliga små meddelanden om att kolla inboxen, inga spirituella meningsutbytanden med andra Kalimeror.... SUCK!!!
Visst, forumet är ju "hemma" för många av oss, men även det invanda kan behöva en time-out då och då och att forumet stänger nu över jul- och nyår ger ju bara fler möjligheter att ta tillvara på andra aktiviteter :D Tänk bara så skönt de flesta tycker det är inför semesterledighet och skollov. Här är det ju bara tal om ett litet Kalimeralov och världen utanför pockar på sin uppmärksamhet ;)

Ska passa på att svara på de gamla obesvarade men ack så viktiga mailen som för tillfället ligger där och tär på samvetet. Någon av de där böckerna som aldrig blivit lästa ska få sin uppmärksamhet och kanske blir det även tid över för lite hemsidesnickeri och fotografering :)

//Zanét bye_bye

Lissi
2005-12-15, 15:11
Jo, det blir en välbehövlig paus från Kalimera......;)

Det är som med godis har man det hemma så äter man hela tiden, men finns inget så går det alldeles utmärkt ändå!
Efter de senaste dagarnas "storm" så är det jättebra med paus tror jag så saker och ting får rätta proportioner igen!
Hoppas bara att Janne också får ledigt och inte har fullt med uppgraderingen HELA helgen, men det är en klok man så han vilar också från KALIMERA.!
Själv gläder jag mig ju åt att åka till Aten och få riktig Grekluft....och kanske få ett par fina bilder av ett vinter- Aten med hem...
På nyårsafton är vi några som skålar för Janne och alla vännerna här!

Lissi

dimitris
2005-12-15, 15:54
Jag ska anklaga Janne !!!:)

__D __D __D

Καλά Χριστούγεννα

Ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος


Δημήτρης
Αθήνα

karinafp
2005-12-15, 18:13
Jdet kanske är läge att utbyta emailadresser, ICQ-nummer, MSN-namn, telefonnummer etc

Så just därför går det numera att hitta min emailadress i profilen. Varsågoda, ni som vill hålla kontakten även över julhelgen! ;) Alla trevliga mail kommer att besvaras! bye_bye

Karin

epiros
2005-12-15, 18:26
Så just därför går det numera att hitta min emailadress i profilen. Varsågoda, ni som vill hålla kontakten även över julhelgen! ;) Alla trevliga mail kommer att besvaras! bye_bye

Karin

:)Fint att veta:p . Min e-mail finns sedan förut i min profil så det går självklart att maila mej me´ifall någon har lust . Fast just över jul- o nyårshelgerna sitter jag inte vid datorn så mycke´;) :)

bye_bye Tommy

Nora
2005-12-15, 18:28
Dere finner min mail-adresse i profilen også, send meg gjerne e-post, jeg lover også å svare! Det BLIR litt trist uten kalimera... Må innrømme det, selv om noen mener at vi har godt av å greie oss uten en stund.;) Alle mail mottas med glede!:)

Inge
2005-12-15, 18:32
Og PO, Cia, Mixelite og Xristina og jeg har allerede hatt vår første MSN-konferanse. Vil flere være med så heng på.

karinafp
2005-12-15, 18:42
Og PO, Cia, Mixelite og Xristina og jeg har allerede hatt vår første MSN-konferanse. Vil flere være med så heng på.

Påhängd! ;) bye_bye

Inge
2005-12-15, 19:08
Påhängd! ;) bye_bye
Og forbindelsen funket!

Nora
2005-12-15, 21:03
Nå har jeg også opprettet msn, så bare legg meg til!:)

Inge
2005-12-18, 14:06
Abstinensen kommer smygende. 19. desember sa Janne. Mente han kl. 00:01 i natten som kommer?

yvonne
2005-12-18, 14:12
Abstinensen kommer smygende. 19. desember sa Janne. Mente han kl. 00:01 i natten som kommer?


Bäst man har datorn på hela dagen idag då, så man håller koll på de sista inläggen innan det släcks ner.....snyft_drop snyft_drop

Yvonne

Inge
2005-12-18, 14:13
Bäst man har datorn på hela dagen idag då, så man håller koll på de sista inläggen innan det släcks ner.....snyft_drop snyft_drop

Yvonne
Du får ladde ned Kalimera light, MSN Messenger, du også Yvonne.

yvonne
2005-12-18, 14:16
Du får ladde ned Kalimera light, MSN Messenger, du også Yvonne.


Ja, jag får väl göra det, messenger har jag redan.

Yvonneflabb_flab

Inge
2005-12-18, 14:20
Ja, jag får väl göra det, messenger har jag redan.

Yvonneflabb_flab
Hmmmmm.......hemmelig altså?

yvonne
2005-12-18, 14:21
Hmmmmm.......hemmelig altså?


Nej då men jag har inte hunnit lägga in den i min profil, lugn den kommer!!

Yvonne

Kalimera
2005-12-18, 14:36
Abstinensen kommer smygende. 19. desember sa Janne. Mente han kl. 00:01 i natten som kommer?Måndag morgon, så det finns gott om tid kvar. :)

Inge
2005-12-18, 14:40
Måndag morgon, så det finns gott om tid kvar. :)
Du er en engel. Vi kan altså sitte oppe i hele natt da. Hva med jobben i morgen? :cool:

Kalimera
2005-12-18, 14:40
Vi håller på att ta fram en medicin som heter Kalimerium tills nästa gång forumet stänger.:)

Inge
2005-12-18, 14:41
Vi håller på att ta fram en medicin som heter Kalimerium tills nästa gång forumet stänger.:)
Er det Ouzo i den?


http://www.world-of-smilies.com/smiliesgenerator/smilie_29_Vi+vil+ha+Kalimerium+med+Ouzo_10_FF0000_0066FF_fffffe.png (http://www.world-of-smilies.com/)

guppel
2005-12-18, 22:54
http://www.world-of-smilies.com/smiliesgenerator/smilie_29_Vi+vil+ha+Kalimerium+med+Ouzo_10_FF0000_0066FF_fffffe.png (http://www.world-of-smilies.com/)

Nu ! Nu !

Näe - nu får ni väl ge er ?:o
Det finns ett liv utanför Kalimera - i världshaven, det har jag för mig iallafall _B-anana

/Gupplar vidare mot okända mål