Logga in

Visa fullständig version : Offentliga toaletter

L8P8
2011-03-07, 00:35
Bland annat på restauranger.

Varför finns det inte sitsar på många av dem?:confused:

Jag blev så ställd när jag såg det första gången och sedan vande jag mig bara att hålla mig till jag kom till hotellet igen.

Kan någon vara så snäll och förklara för mig Ang_elx

Kikh
2011-03-07, 06:45
Lätt som en plätt Lotta, sitsarna går sönder och porslin/keramik anses lättare att hålla rent och mer hygieniskt. Jag har faktiskt sett en hel del privatbostäder som saknar sits.
Två av mina väninnor, som brukar frekventera en av Chanias barer, har köpt in en egen sits som de förvarar undangömd i baren tills nöden tränger på :D

//Kikh

L8P8
2011-03-07, 10:45
ok :)
tack för snabbt svar

Eva L
2011-03-07, 11:12
Numera tycker jag nog att de flesta toaletter har ring även i Grekland. Fast jag går vanligtsvis på små familjeägda tavernor och där värnar ägarna oftast om en bra miljö för sina gäster. Tycker nog att det var länge sen ringen saknades.

Eva

jan c
2011-03-07, 11:25
Numera tycker jag nog att de flesta toaletter har ring även i Grekland. Fast jag går vanligtsvis på små familjeägda tavernor och där värnar ägarna oftast om en bra miljö för sina gäster. Tycker nog att det var länge sen ringen saknades.

Eva
Åh är det därför det saknas sitsar på så många ställen jag frekventerar.de ägs av stora koncerner som serverar ohälsosam mat villket också naturligtvis sliter mer på sitsarna.

Annki
2011-03-07, 11:58
Åh är det därför det saknas sitsar på så många ställen jag frekventerar.de ägs av stora koncerner som serverar ohälsosam mat villket också naturligtvis sliter mer på sitsarna.
flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Riitta
2011-03-07, 12:12
Jag tycker att det har blivit bättre med toaletterna senaste åren.
Den här kunde jag inte låta bli och ta bild på:D Detta var i ett kafenion i Pigadia i November:D

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/Toasits.jpg

Riittabye_bye

Eva L
2011-03-07, 12:12

Ja där har du säkert förklaringen. ;) trist att du inte hittat till de små pärlorna.

Nej skämt åsido så tänkte jag nog mer att jag inte besöker så mycket clubar och liknande där det går mer hett till och kanske är mer vandalisering etc. utan oftast bara går ut och äter eller ve och fasa är det bara på Kreta sitsarna saknas.:mad:

Eva

Eva L
2011-03-07, 12:14
Jag tycker att det har blivit bättre med toaletterna senaste åren.
Den här kunde jag inte låta bli och ta bild på:D Detta var i ett kafenion i Pigadia i November:D

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/Toasits.jpg

Riittabye_bye

Vilken gullig toa. Tur att det är fler som tycker att det blivit bättre med åren. Började tro att jag var lite udda eller kanske bara besöker udda ställen.

Eva

Riitta
2011-03-07, 13:03
När hotellägare renoverar så satsar dom mycket på att göra rymligare och trevligare badrum. Tänkte på det speciellt när vi öluffade förra sommaren:)

Riittabye_bye

L8P8
2011-03-07, 14:21
Ja alltså jag har bara varit på Kreta av de Grekiska öarna och jag är inte direkt typen som är ute och festar, utan bland restauranger både i Kato Daratso och i Chania så råkade jag/vi ut för detta. Det var nu hösten 2010

Riitta
2011-03-07, 14:28
Låter ju trist:o Var det bra på ert hotellAng_elx

Riittabye_bye

L8P8
2011-03-07, 15:54
Ja vårt hotell var bra:)

nilam
2011-03-07, 16:46
Jag tycker att det oftast är väldigt fräscha toaletter längs Chaniakusten. Handfat med sensorer istället för kranar samt automatiskt "toaskydd"...alltså det kommer ut en ny plast på toaringen för varje användare. Dessa finesser tycker jag är vanligare i Grekland än i Sverige.

Malin

Kikh
2011-03-07, 19:50

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Ja Jan, vi får nog sluta äta skitmat:D

//Kikh

Wardakis
2011-03-08, 06:47
Men Jan o Kickie jag vet att ni går till Röda cykeln också och där är toan helt ok. Och vilken bra musik det bjuds på!
Gunilla

Kikh
2011-03-08, 14:49
Men Jan o Kickie jag vet att ni går till Röda cykeln också och där är toan helt ok. Och vilken bra musik det bjuds på!
Gunilla

Där har jag varit många gånger men behovet har aldrig infunnit sig, trots ölkonsumtion.

Chanias allra bästa toalett torde dock vara den offentliga inrättningen vid taxistationen alt. vid centralmarknaden. Man hinner knappt dra upp byxorna innan tanten/farbrorn har torkat sitsen och moppat golvet. WC-föreståndarna har sin näring från skötseln av toaletten och avgiften för "papperet" och sätter stor ära i att hålla faciliteterna fräsch. Det är inget skitjobb de gör inte :D

//Kikh, som har både toastol, sittring och gratis papper om någon behöver.

nilam
2011-03-08, 17:23
Den finaste toaletten jag sett i Chania är på cafeét i stadsparken (heter den så? :confused:) Där fanns gratis tamponger om man behövde samt blöjor och våtservetter mm vid skötbord :) Mässingkranar som glänste mm.

Malin

Lissi
2011-03-08, 17:53
Överlag så är standarden på tavernornas toaletter jättebra tycker jag oavsett var i Grekland man är....En del är rent JÄTTEFLOTTA! Ibland så undrar man innan man ska gå in på en toalett hur där kommer att se ut och oftast så blir man väldigt positivt överraskad.
Men visst finns det mindre trevliga ställen också, t ex vid de tavernor/fikaställen som finns i hamnen i Rafina. Där finns mycket att önska;)

Jag hörde en gång att "så som det ser ut på toaletten på en restaurang, så ser det ut i köket", alltså ren fin toa, rent fint kök! Så man borde ju egentligen börja tavernabesöket med ett toabesök om man kommer till ett nytt ställe;)

Lissi

Lovis
2011-03-08, 18:27
Gunilla

På toan?!

Kikh
2011-03-08, 20:46
På toan?!

Ja, grekisk skvalmusik:D

//Kikh

jan c
2011-03-09, 07:23

//Kikh
Och ibland klassisk musik Royal fireworks an Hendel

dromprinsen
2011-03-09, 10:21

Är det nöd(-vändigt) att vara ironisk för en sådan skitsak!flabb_flab

Kikh
2011-03-09, 10:37
Och ibland klassisk musik Royal fireworks an Hendel

flabb_flabflabb_flabflabb_flab Helst om man ätit en rejäl brakmåltid...

Stackars L8P8, vad du får stå ut med pg a din oskyldiga tråd. Du får ursäkta oss arbetslösa/långlediga ny-kretensare:o

//Kikh

Kikh
2011-03-09, 10:42
Är det nöd(-vändigt) att vara ironisk för en sådan skitsak!flabb_flab

Ja nu verkar han vara riktigt i gasen käre Jan. Men jag kan intyga att han , trots att han kan uppfattas som aningen krystad, är en riktigt rar man... Ang_elx

//Kikh

Lovis
2011-03-09, 12:05

//Kikh
:D

L8P8
2011-03-10, 15:36
Åhh oroa er inte för mig, jag har så kul så :D

Kan ju avslöja att nu är resan betald _B-anana så på skärtorsdagen åker jag och lilla familjen till Kreta.

Är det något någon behöver från Sverige så säg till ;)

Kikh
2011-03-10, 16:26
Åhh oroa er inte för mig, jag har så kul så :D Kan ju avslöja att nu är resan betald _B-anana så på skärtorsdagen åker jag och lilla familjen till Kreta. Är det något någon behöver från Sverige så säg till ;)

Ni är så välkomna till Kreta, tomhänta eller inte. Efter som säsongen börjar precis när ni kommer är åtminstone jag osäker på hur och var jag jobbar, och när jag jobbar blir det inte mycket tid över till nöjen och sällskap :( Kommer jag på något, som ex kaviar och överblivna böcker, så lovar jag att höra av mig.

På tal om annat så tror jag att ämnet i sig, och ditt lockade alias, triggade WC-skämten hos många av oss.

//Kikh

Yanna
2011-03-10, 16:56
På tal om annat så tror jag att ämnet i sig, och ditt lockade alias, triggade WC-skämten hos många av oss.

//Kikh

Skit-kul vart tråden iaf! :D

Yanna

L8P8
2011-03-10, 17:15
:D Ja man heter ju inte L8P8 utan anledning.. har faktiskt ett kort på mig själv med en potta på huvudet från när jag var liten, funderade på att byta min avatar här till den, men hittade inte var jag gjorde detAng_elx

L8P8
2011-03-10, 17:18
Förresten Kikh, nu när vi var på Kreta i augusti, då lämnade jag ca 20 harlequin böcker på hotellet.

Så du kan gärna få de som jag läser på denna resan om du vill :-)

Fysimera
2011-03-14, 18:08
Utan för mycket skitsnack så kan man undra varför det ibland finns tydliga skospår på toaletterkanter som saknar sittring/fjöl.
Det finns ju en del "ståtoa" men att stå på en "sitt toa" är nog lite ostadigt.
Såg detta i en liten by i går och tänkte på detta forum.

/O

jan c
2011-03-14, 18:21
Utan för mycket skitsnack så kan man undra varför det ibland finns tydliga skospår på toaletterkanter som saknar sittring/fjöl.
Det finns ju en del "ståtoa" men att stå på en "sitt toa" är nog lite ostadigt.
Såg detta i en liten by i går och tänkte på detta forum.

/O
Jo tänk dig själv kallt stort porslinshål.liten mager............. Fr jan som nu lägger locket på ang denna tråd.