Logga in

Visa fullständig version : Jaha. Hur ska jag göra nu då?

karinafp
2011-03-05, 14:01
Fick just mail från Olympic att de har ändrat mina flygtider mellan Aten och Karpathos. Till Karpathos är väl okej, de har förskjutit flighten en timme så jag kommer fram kvart över nio i stället för åtta på kvällen. Men hem...

...där har de förskjutit flighten nära tolv timmar, från morgon till kväll, vilket innebär att jag kommer att missa eftermiddagsplanet från Aten till Stockholm! :mad:

Någon som har något bra förslag hur jag ska tackla problemet?

Karin
på dåligt humör __D

Ingrid Ny
2011-03-05, 14:23
Fy så surt! Särskilt när man har fått ihop det bra från början! Kanske du kan boka om flyget till dagen innan - trist, lite mer kostnader men bättre än båt hela vägen!

//Ingrid

Riitta
2011-03-05, 14:53
Åker till Aten en dag innan.Bokar enkelrum på Adonis för en natt och åker till Stockholm det flyget som du har biljett till:rolleyes:

Riittabye_bye

Arne
2011-03-05, 15:02
Trist!
Vi drabbades av liknande förändring för fyra år sedan. Vi hade norpat tvenne tokbilliga biljetter Arlanda- Corfu a 160 Sek pp enkel. Så hade vi funnit oss tvenne enkelbiljetter Corfu- Santorini a 300 Sek pp. Avresa Corfu 09.00, ankomst Athen 45 min senare samt avresa till Santorini en timme senare. Dryga månaden innan avresa meddelade Aegean att vi fått ändrad flygtid till Santorini. 21.30!!!

Alltså tio timmars väntan på Athen Airport. Jag satte mig genast ned att författa ett brev till Aegeans huvudkontor i Athen. Brevet började som sålunda; "Sannerligen, skökor och tullindrivare skolen komma före eder till himmelriket" Bra med bibelcitat.(Jesus till prästerskapet i templet)
Vi protesterade i högan sky och lät förmäla att denna ändring var helt oacceptabel för vår del.
Kännedomskopia skickades till bolagets MD (VD)

Ett par dagar senare erhöllo vi ett brev från Aegean vari man lät meddela att vår ursprungliga flighttabell skulle gälla...

Arne och Hustru Birgitta

Tobbe S
2011-03-05, 15:20
Liknade hände oss förra året. Vi kontaktade då Olympic som var väldigt hjälpsamma och ändrade vår biljett utan extra kostnad.

Tobbe

Lissi
2011-03-05, 15:26
Åker till Aten en dag innan.Bokar enkelrum på Adonis för en natt och åker till Stockholm det flyget som du har biljett till:rolleyes:

Riittabye_bye

....eller bor på Peris med gratis skjuts till och från flygplatsen.
Du kanske kan få en kopia på Arnes brev till Aegean och se om de ändrar flygtid;) Håller med om att sådant är surt....Därför är det lite tryggare med båt om det inte är alltför långa transporter. Men i Ditt fall är ju inte båt ett alternativ. Annars är väl det inte hel katastrof att lämna Karpathos en dag innan efter SJU veckor...... mer än extra kostnader förstås.
det löser sig säkert.

Lissi

kari
2011-03-05, 16:40
Visst er det s u r t , vi har vært rammet av slike forandringer en d e l ganger i løpet av de siste årene,
man t r o r man har snekret sammen et veldig smidig og fint opplegg, s å faller det sammen som et korthus :mad:

Olymic har nok revidert ruteopplegget sitt nå, jeg fikk også mail i går om endring på vårt fly til Chania i april. bye_bye

Frappe
2011-03-05, 20:22
Ta dig till Athen kom och bo hos oss:) Faktiskt någon dag inna så kan jag visa dig MITT Athen, packa ner dans stassen!_B-anana

Camilla

karinafp
2011-03-07, 15:49
Okej, steg 1 avklarat. Biljetten är ombokad så jag kommer till Aten på kvällen den 9 augusti. Var jag ska tillbringa natten har jag inte bestämt ännu. ;)

Karin
något lättad, även om det visst känns trist att lämna ön en hel dag tidigare än beräknat!!! :(