handdator

Visa fullständig version : Förboka boende Koufonissi?


Bett
2011-03-02, 10:29
Hej,

Jag undrar om man måste förboka boende på Koufonissi om man åker andra hälften av juni? Vill helst inte boka i förväg eftersom vi inte vet exakt vilken dag vi kommer dit.

/Bett

mrwalker
2011-03-02, 11:44
Hej,

Jag undrar om man måste förboka boende på Koufonissi om man åker andra hälften av juni? Vill helst inte boka i förväg eftersom vi inte vet exakt vilken dag vi kommer dit.

/Bett

Ingen problemer med rom i Juni.

Berra
2011-03-02, 20:45
Ingen problemer med rom i Juni.

Inte med ouzo heller ;-)

mrwalker
2011-03-02, 20:56
Inte med ouzo heller ;-) :p Dagens! flabb_flab flabb_flab flabb_flab Men du har rett...

green
2011-03-26, 09:59
Hej vi var på koufonissi i juni ,då var det två bröllop där så nästan alla rum var uthyrda.Men det löste sig . Men annars har det inte varit några problem med rum har varit där 4 år på raken i juni älskar den ön. Ta med kontanter för förra året tog alla pengar i bankomaten slut.

våga
2011-04-01, 19:47
Ett problem med bankomaterna på småöarna är att den bank som äger dem inte har något avtal med t ex MasterCard. Visakort brukar fungera om inte pengarna verkligen är slut...
Våga

Eva L
2011-04-02, 08:56
Jag har upplevt tomma bankomater eller trasiga på Folegandros och först efter fem dagar kom det någon som fixade problmet. Då var det skönt att ha kontanter. Pengarna hade dock inte räckt till att betala boendet så då hade jag fått åka till Ios för att hämta mer pengar för betala med kort hade inte gått. Det var kontanter som gällde så vid besök på mindre öar går det inte att helt förlita sig på plastkorten.

Eva

Janérik
2011-04-03, 00:18
Akta er bara för pingsthelgen men jag antar att ni kommer dit efter den. Här är pingst 12-13 juni i år och det är väl samma i Grekland också för visst är påsk samtidigt i år. Just pingsthelgen kan det vara fullt på många småöar, vi behövde tre rum på Folegandros för några år sedan och fick väl de sista rummen som gick att uppbringa, det var en vänlig själ som öppnade upp sitt lilla hotell som ännu inte var igång för säsongen.
Då det gäller pengar så ska man akta sej lite för småöarna fortfarande, som andra skriver så kan det kärva till sej ibland. Kommer osökt att tänka på första gången vi var på Fourni för typ 10-12 år sedan. Då hade man löst det så att man skickade visakortet med han som körde båten till Ikaria. Med hjälp av koden tog han ut pengar i automaten där och levererade då båten kom tillbaka. Man kan ju undra vad de skulle säga om man ringer banken och säger att kontot är länsat och han som skulle ta ut pengar har försvunnit.

Mvh Janérik