Logga in

Visa fullständig version : Ixia eller Nidri?

Jenny Ståhle
2011-02-28, 14:22
Hej!
Vi tittar på sommarens resa nu och det är inte lätt att bestämma sig. känns som vi har funderat på typ alla öar vid nåt tillfälle men just nu funderar vi på antingen ixia på rhodos eller nidri på lefkas. Vet inte riktigt vad som är bäst. har ju hört sådär om stranden i nidri men kan tänka mej att lefkas är finare som ö än rhodos. Däremot undrar jag lite över hur blåsigt det egentligen är i ixia och på den kusten. man har ju hört att det ska va rätt blåsigt me höga vågor....
skulle verkligen vara tacksam om någon hade något svar....

Åsa
2011-03-03, 14:33
Hej !!
Jag har varit många ggr i Nidri och känner till Lefkas ganska bra. Det stämmer att stranden inte är toppen men till skillnad från Ixia är det åtminstone sandstrand. Den är ganska långsmal och det är långgrundt med sandbotten. Att den inte får så bra omdömme är nog att det inte är "sanddyner". Jag tycker ändå den är ganska mysig med pinjeträd längs kanten och det finns tavernor och cafeer läns hela stranden.
Åker du dit så finns det flera underbart vackra stränder dit du kan ta dig med buss. :)
Från hamnen i Nidri ligger flera båtar som gör olika dagsturer till de olika stränderna, tror jag åkt de flesta. flabb_flab
Har inte varit i Ixia men bokade för 2 år sedan, som jag sedan avbokade när jag fick veta mera om stränderna.
ha det gott, Åsa klapp_klap

Kalimera
2011-03-03, 18:02
Jag skulle valt Nidri i stället för Ixia. Visserligen är stranden inte mycket att skriva hem om, men det finns andra fina stränder, och det finns massor att se och göra med Nidri som utgångspunkt. Dessutom är Nidri en mycket trevligare ort.

Jenny Ståhle
2011-03-08, 12:01
Tack så mycket för era svar! det hjälpte faktiskt. Vi lutade mot lefkas men vi behövde den där lilla knuffen i rätt riktning baraflabb_flab Så tack för den!
Nu har vi bokat 2 veckor i augusti till nidri! jippie! _B-anana
Hälsningar/ jennybye_bye

Åsa
2011-03-10, 13:46
Gud vad roligt :)Ni får det säkert jättebra. Är det något annat ni undrar över så hör gjärna av er.
Ha en super semester !! bye_bye