Logga in

Visa fullständig version : Ixia?

Jenny Ståhle
2011-02-27, 10:21
Hej!
Jag och min sambo plus två kompisr funderar på att åka till rhodos i sommar. Jag och min sambo har vart på flera olika grekiska öar och aldrig riktigt velat åka till rhodos då det känns så "turistigt" men det är onekligen billigare med hotell där så får det bli så denna ggn.
Nu undrar vi lite allmänt hur det är i Ixia o även resten av utav rhodos? Har hört att det ska va väldigt blåsigt i Ixia eller på den sidan, stämmer det?
Tacksam för svar!
/jennybye_bye

Fjonk
2011-02-27, 14:59
Hej hej!
Ja det stämmer att Ixia ligger på 'den blåsiga sidan', det blåser betydligt mer där och stränderna är inte heller av sand utan klappersten. Det går höga vågor och det kan vara svårt att 'slöbada'. Man kan störas av flygplanstrafiken som till 95% har sin inflygning just över den västra sidan av ön. Tidvis är det mycket tät flygtrafik.

Ioslina
2011-02-27, 15:34
Jag badade vid Östra stranden, mest. Men åkte helst till Faliraki och Tsambika och badade. Även Kalithea springs är värt ett besök!! Men håller med att Rhodos inte är det där grekiska som jag finner i Kykladerna...Lycka till med ert val!!!

Jenny Ståhle
2011-03-08, 12:03
Tack båda för era svar :) Vi struntar i rhodos faktiskt och har istället bokat till lefkas vilket vi känner oss nöjda med.
Ha d bra/ jennybye_bye