handdator

Visa fullständig version : Dagarna, dagarna, dagarna..................

seaside
2011-02-23, 15:22
Det är lite så att man räknar dagarna till nästa landning. 182 st.

karinafp
2011-02-23, 15:47
119..._B-anana

Lissi
2011-02-23, 16:02
48 till första:D:D

Lissi

Mette
2011-02-23, 18:47
49 til min første:cool:

LN
2011-02-23, 19:43
89_B-anana

Rojo72
2011-02-23, 21:24
119..._B-anana

Dito _B-anana

bluesky
2011-02-23, 21:52
50_B-ananabye_byeklapp_klap

Niaas
2011-02-23, 22:03
53 til første!

frudiddi
2011-02-23, 23:21
95dager.......Ang_elx

JohnS
2011-02-24, 09:17
Det er 70 - 75 dager til jeg reiser, men jeg kan ikke begynne å telle ennå. Det får vente til det er ei uke igjen, i mellomtiden skal jeg prøve å gjøre det aller beste ut av hver eneste dag her hvor jeg er, og nyte dagene uten å leve hverken i fortiden eller fremtiden. Selvfølgelig gleder jeg meg til turen i mai jeg også, men ikke slik at det har noen stor plass i tilværelsen min på noen måte på lenge ennå.

Jeg er 11 måneder i året her i landet, og for meg blir det helt feil å leve disse månedene primært som en transportetappe fram til neste tur, i lengsel og forventning og telling av dager fram mot de 2 x 2 ukene i Hellas. Så får de ukene komme som et krydder og høydepunkt når de kommer!!

Lotta E
2011-03-05, 08:12
109....
Längtar så

vsinders
2011-03-06, 19:17
164 :D_B-ananaklapp_klapflabb_flab

Kicki5
2011-03-07, 19:54
79 dagar........_B-ananaflabb_flab:D_B-anana

Mikke
2011-03-09, 15:32
....39 dar.... :D

Niaas
2011-03-09, 15:53

Samme her, 39 dager! Flyr du fra Gøteborg til Rhodos? Da sees vi kanskje! flabb_flab

karinafp
2011-03-09, 16:36

Jaså, du har bokat nu äntligen! flabb_flab

Lissi
2011-03-09, 17:14
....och nu är det bara 34 dagar.....nyss var det 48!
För mig blir det första gången jag stannar hela 2 veckor på Tinos...tro det eller ej!!:D

Lissi

bluesky
2011-03-09, 17:22
...nå er det 37 dager til 11 uker på Kalymnos!!!

Sevasti & Eleni
2011-03-09, 17:33
Vi är oxå på väg....till Kalymnos....75 dagar kvarflabb_flab

Siw o Lena_B-anana_B-anana

Lissi
2011-03-09, 17:58
...nå er det 37 dager til 11 uker på Kalymnos!!!
Det kallar jag resa!!:D

Lissi

bluesky
2011-03-09, 21:56
Ja det er deilig. Og etter noen sommeruker i Norge reiser jeg til Kalymnos igjen i 12 uker.

Lissi
2011-03-09, 22:11
Ja det er deilig. Og etter noen sommeruker i Norge reiser jeg til Kalymnos igjen i 12 uker.

Hur mycket semester har Du??? Eller jobbar Du från/på Kalymnos? Eller är Du"pensionist"..Det låter underbart oavsett vilket...

Lissi

bluesky
2011-03-09, 22:22
Jeg er uføretrygdet. Sjukpensjonär tror jeg det heter på svensk. Og klima i Hellas er min medisin.

Lissi
2011-03-10, 09:05
Jeg er uføretrygdet. Sjukpensjonär tror jeg det heter på svensk. Og klima i Hellas er min medisin.

Ja bättre medicin kan man väl inte få...bra för BÅDE kropp och själ!!!

Lissi

Mikke
2011-03-10, 13:53
Samme her, 39 dager! Flyr du fra Gøteborg til Rhodos? Da sees vi kanskje! flabb_flab

Hej och nej, jag flyger med Fritidsresor från Stockholm söndag 17 april till Rhodos.
Och bor som vanligt på Mango Rooms i Gamla stan....Är ni ute och knallar, ta och leta er dit,vettja....
Sen hur och när jag drar över till Karpathos vet jag inte, men jag föredrar att ta färjan om möjligt... :D
Mikke

Sevasti & Eleni
2011-03-10, 19:12

Vilken sagolik dröm! Så många veckor på denna underbara ö. Vi får nöja oss med två veckor på våren och två veckor på hösten men det är härligt det också.

Siw o Lena.

Niaas
2011-03-10, 22:33
Sen hur och när jag drar över till Karpathos vet jag inte, men jag föredrar att ta färjan om möjligt... :D
Mikke
Hei
Vi tar ferjen tirsdag ettermiddag over til Karpathos. Så blir vi noen dager i Pigadia før vi drar til Olymbos. _B-anana

seaside
2011-03-11, 00:09
167 dagar kvar och stannar då i tre hela veckor:). Semester dagarna sinar efter hand. Hoppas att träffa en del gammla vänner och dricka ozo "baken" som vi så roligt kallar ett ozo ställe.

karinafp
2011-03-11, 07:56
Hoppas att träffa en del gammla vänner och dricka ozo "baken" som vi så roligt kallar ett ozo ställe.

Vilket ställe är det? Något jag har missat? ;)

Mikke
2011-03-12, 00:39
Hei
Vi tar ferjen tirsdag ettermiddag over til Karpathos. Så blir vi noen dager i Pigadia før vi drar til Olymbos. _B-anana

Hej hopp Niaas!
Då verkar det som om vi kommer att vara på samma färja tisdag 19 april, för enligt Manolis Panaretos, som jag språkade med ikväll, så går det blott ( i detta nu) endast en färja, Ireapetra, men Manolis framförde möjligheten att när vi alla NordiskaKarpVeteraner (NKV) anländer i mitten av april, så kanske det haver tillkommit flera färjor mellan Rhodos och Karpathos.Så vi ses peau böljan den bleau... :D
mvh,
Mikke

Marouli
2011-03-12, 12:30
...165 dagar kvar till avresa! I år igen är vi 8 stycken som åker till Karpathos.
Det verkar bli en stor grupp i samma plan från Landvetter i år igen Seaside?!Vi stannar dock bara i 2 veckor....
Klart att "baken"ska besökas många gånger!!Har ett kort därifrån på kylskåpet och senast idag uttryckte maken sin längtan dit : )
Innan Karpathos hinns dock en treveckorsresa i Tolvöarna med så vi har faktiskt 5 veckor i Grekland i år att se fram emot:)
Må väl !
Marouli

islandhorse
2011-03-12, 13:49
Då ligger alltså vi på 172 dagar kvar, och det är ju klart mindre än ett halvår! Snart sitter vi där i baken igen och filosoferar, smuttande på en ouzo._B-anana...Något att se fram emot, jämfört med slask och regn!:)
Mvh Islandhorsebye_byebye_bye

seaside
2011-03-12, 16:16
Jaså, Marouli du har en bild på "baken" på kyskåpsdörren och maken längtar dit????:confused:
Själv vågar man inte ha sådana bilder på kylskåpet. Ang_elx
Vi kan ev. bli tre om yngsta dottern följer med en vecka. Man får se hur landet ligger då. Men en uppladdning måste det bli på Landvetter när vi träffas.
Islandshorse vi kommer att lösa många frågor med filosofiska utläggningar om jag känner oss rätt. :rolleyes:
När ni dimper ner så sitter vi nog på hotellbaren med en riktigt kall retzina att korka upp. Fick svar från Nikos i dag och rummen är fixade.
Ta hand om maken Marouli och efter slask kommer solsken islandshorse. :):)
Tills vi ses igen.
Ha det och må så väl!bye_bye
Seaside

karinafp
2011-03-17, 10:09
Oj, har inte tittat på nedräknaren på ett tag, och upptäckte idag att det är

_B-anana_B-anana_B-ananatvåsiffrigt! _B-anana_B-anana_B-anana

Karin
med bara 97 dagar kvar klapp_klap

seaside
2011-03-17, 19:24
Vilket ställe är det? Något jag har missat? ;)

Ozo stället ligger i den lilla backen när du går från bortre delen av hamnen, går vänster upp gågatan mot barerna, fontänen och vidare mot "kompassen". Det är baken.
Ett trevigt ställe med lite meze till ozon och mycket folk som strömmar förbi.
Hoppas att du får det "nice" på din resa.
Seaside med "bara" 160 dagar kvar.

karinafp
2011-03-17, 21:23
Ozo stället ligger i den lilla backen när du går från bortre delen av hamnen, går vänster upp gågatan mot barerna, fontänen och vidare mot "kompassen". Det är baken.

Ahem... du har inte något namn på stället? Eller åtminstone ett ungefärligt avstånd från vägskälet? Det är rätt tjockt med utskänkningsställen just på den gatan... ;)

Karin
som kan rekommendera ett besök på ouzerian Faros litet längre fram, uppför en trappa till vänster. GOD ouzo, god meze, trevlig ägare och utsikt över bukten.

Suz
2011-03-17, 21:53
[_B-anana_B-anana_B-ananatvåsiffrigt! _B-anana_B-anana_B-anana

]

Samma för oss...._B-anana_B-anana_B-anana

Suz
2011-03-17, 21:56
Samma för oss...._B-anana_B-anana_B-anana
Alltså vi har också 97 dagar...

seaside
2011-03-17, 23:35
Ahem... du har inte något namn på stället? Eller åtminstone ett ungefärligt avstånd från vägskälet? Det är rätt tjockt med utskänkningsställen just på den gatan... ;)

Karin
som kan rekommendera ett besök på ouzerian Faros litet längre fram, uppför en trappa till vänster. GOD ouzo, god meze, trevlig ägare och utsikt över bukten.

Namnet finns någonstans i bakhuvudet. Första ozo stället på vänster sida när du nästan har kommit upp för med lilla backen som gatan börjar med. Innan finns en bar med ibland live musik och efter en skobutik tror jag.
Har varit på Faros och skall dit igen.
Den godaste och billigaste ozon får vi på Blue Bay hotellbar. Inte så långt till sängen efteråt efter den starkande promenaden från stan...flabb_flab

karinafp
2011-03-18, 08:21
Innan finns en bar med ibland live musik och efter en skobutik tror jag.

Okej, alldeles till höger om Boulevard of Broken Dreams, alltså. Där har jag bara gått förbi. Antar att vi lär gå in på Boulevard ett par gånger i sommar, eftersom styvdottern kommer att gilla det, rockgitarrist som hon är. Eller också får vi lämna henne där och själva ta en ouzo intill...;)

seaside
2011-03-18, 10:43
Du har så rätt. Det är en lagom bit ifrån Boulevard of Broken Dreams. Men som sagt det finns andra trevliga ställen också. Så det är lätt att varigera. Tippsa gärna om du hittar något "nytt". Matställen eller annat. Var maten är lite extra god i år.
Njut när du/ni kommer ner.
Seaside

Mikke
2011-03-19, 02:38
...jaha,ja....då vet jag vikke ställe ni menar....mellan Broken dreams och tidigare en skoaffär, numera nåt annat...glassbar?? Ungefär mittemot To Helleniko.....
Mvh,
Mikke
(me 29 dar kvar...)

zvempa
2011-03-20, 20:10
81 dagar till återkomsten. Stillheten nedanför Spoa hägrar.:)

rolle
2011-03-21, 07:45

Karin

Stället ni söker namnet på är Lambrinos ? Som ägs av George Lambrinos ?
Ligger som följande utskänkningsställe i backen efter B. of broken dreams !
Har suttit och besökt stället med dess grekiska kliental snart i 17 år nästan dagligen !!
PS. Enda stället där du ännu får rejäl "mese" med din ouzo i stället för allt annat tilltugg du blir bjuden hos de flesta som innehåller nötter, potatisflarn mm !!!!!!!!!!! Undrar hur Karin kunnat gå miste om den ?? Om du besöker platsen ta o hälsa från "turken från finland" så känner han mej !

karinafp
2011-03-21, 10:12
Undrar hur Karin kunnat gå miste om den ??

Ingen konst alls, det finns fortfarande mängder av restauranger, barer, kaféer, snabbmatställen, klubbar, pizzerior, tavernor etc. jag inte har hunnit prova än. flabb_flab Man hittar ju sina favoriter, och sedan utökas listan med ett par ställen varje gång man är ner... och så småningom blir tiden fylld av alla favoritställen som måste besökas. :D Men i sommar kommer jag att ha gott om tid att utforska nya näringsställen! _B-anana
Karin
som har börjat planera Ang_elx

Pyttan
2011-03-21, 17:43
Nedräkningen har börjat för mig, 25 dagar kvar :)!

Pyttan

seaside
2011-04-05, 20:25
Så var det bara 10 dagar kvar för dig Pyttan. Jämnt så det förslår. Vi har inte så jämnt kvar 141 dagar. Hoppas att du får det skönt och avkopplande på öa.
Seaside.

Stefulainen
2011-04-11, 08:57
492 dagar :-( Nåja det är inget exakt antal dagar, men det verkar inte bli något grekland i sommar heller, så det blir att sikta på 2012. Blir då 5 år sedan senast (2007). Månne Karpathos ändrats sedan dess?

Mson
2011-04-29, 01:09
3 dagar för mig :) drar till Karpathos för jobb i Amopi på ett hotell som heter Aegean Village som bartender/servitör. 6 månader på ön för min del :)

Mikke
2011-05-03, 14:23
...nu har jag varit paa Karpathos sen 19 april och tar nu baten den 5 maj till Rhodos, for att sen flyga direkt hem till Karlstad med Fritidsresor for 498SEK.
Tyvaerr har vaedret inte varit bra pa hela tiden, utom de sista dagarrna,sa det har varit mest jobbing pa Zephyros, som nu i stort aer faerdigt.Nya saengar och madrasser i varje rum slaepade vi upp igar, det tog ca 4 timmar.....pust...
Nu baer det av till Pelagos for lite malning, Manolis grabb Antoni med sin polska flickvaenn kom igar och Dimitri kommer med Prevelis ikvaell,sen oppnar dom nu pa lordag.
Seaside med norska Anna och Vasilis oppnade i lordags, jag var daer en svaeng idag och kaekade en god smorgas....
Det stora hotellet bredvid, Alimunda Beach borjar ocksa imorron, precis som Zephyros.Stranden nedanfor aer uppstaedad och dom har rojt aenda upp till bron.
Jag traeffade Sava som driver Limanaki och han kor vael igang snart ocksa.....
De flesta verkar uppat och det fejas och donas overallt......
Mikke

karinafp
2011-05-03, 16:55
det har varit mest jobbing pa Zephyros, som nu i stort aer faerdigt.

Bokhyllorna också? ;)

Hälsa alla på Pelagos, och så Andreas och Maria, förstås. Och Nikos på Agnadi. flabb_flab Och alla andra som känner mig. Ang_elx Om bara 50 dagar kommer jag! _B-anana

Karin
som alltid längtar ner

Lotta E
2011-05-06, 10:16
47 dagar kvar, resfebern kommer smygande.
Längtar till Karpathos!!:D

karinafp
2011-05-06, 11:56
47 dagar kvar, resfebern kommer smygande.
Längtar till Karpathos!!:D

Dito, dito!! _B-anana_B-anana_B-anana

Karin

Mikke
2011-05-06, 19:57
Yep,Karin,har haelsat alla jag kaenner fran dig,vettu......
Angaende bokhyllorna,sa glomde jag det men det haver inforskaffats en hel del nya mobler,sa Zephyros kaenns riktigt fraescht och mysigt.Du far vael kolla och rapportera.
Snabbare dator me ny skaerm, det hann jag iallafall kolla plus en icke-halkig stenkant runt poolen,icke att forglomma....jo,forresten,ta gaerna med lite kuliga kak-recept till Maria.... :D
Mikke

Bokhyllorna också? ;)

Hälsa alla på Pelagos, och så Andreas och Maria, förstås. Och Nikos på Agnadi. flabb_flab Och alla andra som känner mig. Ang_elx Om bara 50 dagar kommer jag! _B-anana

Karin
som alltid längtar ner

karinafp
2011-05-06, 22:27
jo,forresten,ta gaerna med lite kuliga kak-recept till Maria.... :D

Pfft... vi gav henne kakboksbibeln "Sju sorters kakor" på engelska härom året, så nog har hon recept så det räcker ett tag framöver... :p

Karin

kize
2011-05-07, 14:43
11 dagar kvar!!!!!!!!!!!! Sedan bär det åter till vårt älskade Naxos via Aten. Vi bestämde oss för bara några veckor sedan o nu är det snart dax!!! Underbart, följer väderprognosen noga nu o det ser skapligt ut.

Kicki

Mikke
2011-05-07, 21:24
Pfft... vi gav henne kakboksbibeln "Sju sorters kakor" på engelska härom året, så nog har hon recept så det räcker ett tag framöver... :p

Karin

Aha,gjorde ni det.......Ja, jag missforstod nog henne, antagligen menade hon kak-ingredienser som aer svara eller omojliga att fa tag i pa Karpathos...(vad det nu kan vara) Jag ser ingen annan rad aen att pingla henne o fraga....havre-ragmjol kanske??

seaside
2011-05-17, 15:59
Då var det jämnt 100 dagar kvar att stampa mark på Karpathos.:)

BOKA
2011-05-30, 17:15
Hej Seaside och kan väl också tacka för senast, som var på flygplatsen förra året.

Hoppas att Ni får en kanonsemester i år också på Karpathos. För vår del så blir det en kombination Kos/Kalymnos i år som vi besöker för första gången. Alltid kul med lite nytt! bye_bye

Hälsa kompisarna,

BOKA

seaside
2011-05-31, 17:13
Hej tillbaka BOKA.
Vi åker i tre veckor denna gången. Reser dit 25/8. Om ni är där då så kanske vi ses.
Undrar om Kos/Kalymnos är nu för tiden. Var där senast 1978. Åren går. Då hade man stora tält på flygplatsen inga byggnader. Antalet hotell kunde man räkna på ena handens fingrar.
Skall hälsa kompisarna och jag har pratat med er vän "apotekaren" några gånger.
Ni får ha en underbar resa och lev väl!
Seaside alla hälsar.

Enigma
2011-05-31, 18:14
11 dagar kvar till Skopelos._B-anana

//Enigma

Panakakis
2011-05-31, 22:14
-8 dagar för jag har redan varit i Grekland snyft_drop:rolleyes:

PANAKAKIS :)

karinafp
2011-06-18, 11:18
Oj oj... FYRA dagar och 18 timmar kvar!!! Nu är skolan äntligen slut, så nu kan resfebern infinna sig. ;) Och paniken. Har inte ens börjat titta över packningen än! :eek:

Ni som är nere på Karpathos någon gång mellan 23 juni och 11 augusti och vill träffas kan väl skicka mig ett PM så byter vi tel nr eller bestämmer tid och plats för möte! bye_bye

Karin
som börjar få bråttom

Niaas
2011-06-18, 15:00
Ha det veldig fint, Karin!
Vi har vært her en kort uke nå, og må desverre reise hjem i morgen. :(
Du er heldig som har hele sommeren foran deg!

Hilsen Nina, som drar tilbake hit i september!

Masse
2011-06-19, 00:20
Oj oj... FYRA dagar och 18 timmar kvar!!! Nu är skolan äntligen slut, så nu kan resfebern infinna sig. ;) Och paniken. Har inte ens börjat titta över packningen än! :eek:

Ni som är nere på Karpathos någon gång mellan 23 juni och 11 augusti och vill träffas kan väl skicka mig ett PM så byter vi tel nr eller bestämmer tid och plats för möte! bye_bye

Karin
som börjar få bråttom

Ha det jättefint Karin på vår kära ö. Om du får tillfälle att under sommaren bjuda på en och annan rapport, och kanske också någon bild ibland, till oss här på Kalimera så blir jag glad.

Trevlig resa!
:) Mats

Lissi
2011-06-19, 10:45
Ha det så gottbye_bye
Själv har jag ju valt bort sommarlovet då jag nu jobbar som förskollärare, men det känns konstigt nog inte alls jobbigt! Jag kommer att ha halva september ledigt och jag hade ju semester halva april. Hoppas nu att allt blir underbart och att det inte blir för varmt! En rapport om hur krisen påverkar/inte alls påverkar(?) Din vistelse vore kul att få.
Ha det bäst!!

Lissi

Rojo72
2011-06-19, 11:08
3 dagar och 19 timmar kvar till karpathosflyget går nu :). Men är det inte typiskt, nu pratar yr.no om styv kuling efter midsommarhelgen, inte bara liten kuling. Jag tyckte det var illa nog...

seaside
2011-06-20, 16:16
Nu är det bara 65 dagar kvar..........:cool: Det känns skönt att vi avlöser varandra med vår närvaro på Karpathos.
Karin hoppas att du har packat färdigt men vad behöver man där "nere". Ett glatt humör...:)
Det skall bli kul med alla tippsen som kommer när ni har kommit hem.:)

karinafp
2011-06-20, 16:20
Det känns skönt att vi avlöser varandra med vår närvaro på Karpathos.

Haha, för att hålla ett öga på ön? Sen kommer ju Masse också, så ordningen bibehålls.

Jo, jag ska nog uppdatera litet allteftersom jag kommer till en dator. flabb_flab Tack alla för hälsningar! Och Rojo72... vi ses om ett par dagar! bye_bye

Karin
som inte har börjat packa än...Ang_elx

Riitta
2011-06-20, 18:03
Så Karpathosblåsten är i gång:rolleyes: Det brukar vara så vid såhär årsAng_elx
I november var det nästan ingen blåst alls:)

Ni får det säkert hur bra som helst ändå:D

Riittabye_bye

Niaas
2011-06-20, 21:31
Jeg kom hjem fra Karpathos igår, og savnet er der allerede! ;)
Vi hadde noen fine dager med lite vind, men igår blåste det mer. Men deilig var det å være der igjen!
83 dager til neste tur... flabb_flab

Lotta E
2011-06-22, 13:24
18 timmar kvar!!
Skall bli så härligt att komma ner!

Vi kanske ses då Karina!

karinafp
2011-06-22, 13:29
Vi kanske ses då Karina!

Klart vi gör! Ring bara, så bestämmer vi tid och plats. Och glöm inte Midsommarmiddagen på fredag! ;)

Karin
med höggradig resfeber :cool:

Cami
2011-06-22, 13:43
65 dagar och 20 timmar.:).. Önskar det vore i söndags. Har fått hela sommarens regn på 2 dar nu här uppe..Tömt mätaren 2 ggr!!! Ångrar jag inte boka en sista minuten till solen..men blir dyrt när man måste ner till Sthlm först...snyft_drop

Riitta
2011-07-04, 09:04
Hoppas Lotta att du och flickorna var nöjda med vistelsen och guidningen. Fast det vet jag ju att ni var och kul hade vi:D
Tack för alla trevliga stunder:)
Riittabye_bye

seaside
2011-07-19, 15:50
Närmar sig, närmar sig ..........:)Nu endast 36 dagar kvar.
Ni som är "där nere", hur är det i år? Något att rekommendera?
Till alla vi känner vi ses i baken på en ozzo.:)

skrikis
2011-07-20, 09:11
20 timmar kvar
-tills jag flyger till underbara Karpathos, för att äntligen träffa Mammsen " Karinafp" som jag inte träffat på 3 månader_B-anana

Lissi
2011-07-20, 10:12
20 timmar kvar
-tills jag flyger till underbara Karpathos, för att äntligen träffa Mammsen " Karinafp" som jag inte träffat på 3 månader_B-anana

Är säker på att mamma längtar också!!! Ha det så gott!

Lissi

seaside
2011-07-31, 09:42
Dagens uppdatering: 24 dagar kvar........:)

kari
2011-07-31, 09:47
Dagens uppdatering: 24 dagar kvar........:)
Og jeg kommer etter :D - om 28 dager sitter jeg på flyet til Karpathos klapp_klap

Riitta
2011-07-31, 10:12
19 dagar till Kalymnos_B-anana

Riittabye_bye

Cami
2011-07-31, 10:48
26 dagar till Rethymnon nu å knappt en droppe regn sen veckan före midsommar....Underbar solsommar i Luleå och dessutom varmt. Tur jag inte tog en sista minuten....Nu ut i solen för snart är det höst...

Lissi
2011-07-31, 11:14
...och jag räknar ner...17 dagar till Rethymno, 48 dagar till Tinos samt 145 till Aten/Nafplio.

Fast inte går jag egentligen och räknar dagarna för vi har en härlig sommar här trots regn i fredags och mulet i lördags. Men idag skiner solen igen från klar himmel. Igår visade vi gäster vår härliga ö-granne Öland och åt picnic ute på Alvaret och njöt fullt ut.

Lissi

kari
2011-07-31, 13:11
...och jag räknar ner...17 dagar till Rethymno, 48 dagar till Tinos samt 145 till Aten/Nafplio.

Fast inte går jag egentligen och räknar dagarna för vi har en härlig sommar här trots regn i fredags och mulet i lördags. Men idag skiner solen igen från klar himmel. Igår visade vi gäster vår härliga ö-granne Öland och åt picnic ute på Alvaret och njöt fullt ut.

Lissi

J e g teller heller ikke ned :) Gleder meg over at sommeren endelig er her med sol og v a r m e :D
Håper på ma n g e deilige sommerdager de fire ukene fram til vi reiser :)
Men v i s s t gleder vi oss til ferien :D
K u n Hellas e r Hellas _B-anana

Lissi
2011-07-31, 15:07
K u n Hellas e r Hellas _B-anana

Men visst är det så!

Lissi

sjöborren
2011-08-01, 23:19
Lissi! Även jag var på Alvaret i går - hos goda vänner nere vid Grönhögen. Maken spelade golf medan jag tog cykel och kamera med mig ner till havet. På kvällarna blinkade långe Jan in genom sovrrumsfönstret. I dag
- innan vi åkte hem - åt vi lunch nere vid Ottenby fågelstation, stekt strömming/ potatismos/ rårörda lingon - en trevlig och god tradition. :D

För alla fågel intresserade kan jag meddela att man i dag såg en citronärla på Ottenby - tydligen intressant! :rolleyes:

seaside
2011-08-02, 19:37
Uppdatering 22 dagar.............:cool::)

MsD
2011-08-10, 18:12
15 dagar till Parga:)

aa jansson
2011-08-11, 12:42
13 dagar, 17 timmar och 53 minuter till avgång från Arlanda till Karpathos/Åsa

klapp_klap

seaside
2011-08-11, 17:14
13 dagar 14 timmar och .... innan en efterlängtad semester.
Det är roligt att så många kommer till Karpathos nästan samtidigt.:) Då är chansen att "springa på" vänner från Kalimera stor.
aa jansson ha en riktig trevlig semester.:)

Marouli
2011-08-20, 09:48
EN enda arbetsdag kvar o bara 4 dagar och 21 timmar tills vi lyfter mot Karpathos. NU är det nära:)Ska bli underbart med semester efter en tuff jobbsommar!
Ett sådant härligt gäng resenärer som kommer att fylla(till viss del)planet från Landvetter!!

Marouli,som börjar få resfeber

seaside
2011-08-20, 18:01
Samma här Marouli (en dag kvar på jobbet). Det är verkligen efterlängtat med resan till Karpathos. Vi kan snart räkna oss som Karpathos veteraner. Inte till åldern:) utan till resandet.
Vi ses på Landvetter.

Seaside som har fixat seaside på hotellet!

Malina
2011-08-22, 09:43
Finns inte nedräknaren kvar?

MsD
2011-08-22, 11:30
Oj, skrev visst fel resmål tidigare såg jag :o
2 dagar tills vi flyger från landvetter till Karpathos:)
Underbart ska de bli

islandhorse
2011-08-24, 09:28
Bon voyage till alla er som reser imorgon! Ljumma upp badvattnet, håll retsinan kall och banka bläckfiskarna väl för nästa vecka ansluter vi!
M v h Islandhorsebye_bye

seaside
2011-08-24, 09:43
Vi ska fixa så årets möte med Karpathos skall bli skonsamm. Vi skall även rulla några makaroner och testa vägnätet. Det blir givetvis provsittning av balkongen med drinken. En vecka går fort. Vi ses troligen när bussen landar vid hotellet.
seaside

seaside
2011-08-24, 20:54
Om 10 timmar 45 minuter "lättar" vi från Landvetter...bye_bye

Marouli
2011-08-24, 21:51
Nja.hoppas kan vi ju men.... länga förseningar för NVR flygen från Landvetter idag. Vår vän som skulle komma från Rhodos i natt 02:15 sitter på Rhodos Palace och väntar.Beräknad start från Rhodos 03.40 grekisk tid,så vi lär nog bli lite sena vi också .Planet har ,i skrivande stund inte lämnat Landvetter ännu men.....Låt oss hoppas som sagt!!
God natt
Marouli

aikon
2011-09-01, 22:19
Om fjorton dagar är vi på Karpathos. bye_bye
Blev förtjusta i ön förra året och åker gärna tillbaka igen.

Kollade runt på varenda ö i Grekland men på något konstigt sätt klickade vi på denna ö till sist. Skön stämning liksom.

lomba
2011-09-03, 11:30
i morgen er vi der.......:-))

annette fra norge
2011-09-03, 14:22
Jeg også!_B-anana_B-anana_B-anana

Masse
2011-09-03, 17:38
Finns inte nedräknaren kvar?

Hej Malina,

Visst finns nedräknaren kvar. Klicka på länken här så ser du ett
trevligt exempel som visar var vi är om drygt 11 dagar.
Apella på Karpathos, ahhhh så gott!

http://www.kalimera.se/grekland/till/september/stor/mats.html

:) Mats

Monica C
2011-09-07, 14:48
Mot Karpathos,allt packat o klart åker snart till Lule Airport alltså Kallax för första etappen till Arlanda,övernattning på Rest and Fly och sen imorgonbitti vidare till Karpathos.Oj vad jag ser fram emot detta.Ser att det är varmt +27/28 grader o soligt ska bli skönt för här i norr regnar det o är grått.
Monica:D

Riitta
2011-09-07, 15:38
Ha det så gott:)

Riittabye_bye

frudiddi
2011-09-07, 19:07
Om fire dager er også jeg på plass i Dodekanesene Ang_elxAng_elxAng_elx

Niaas
2011-09-07, 20:07
Tre dager igjen, så drar jeg til Karpathos!!! Tre herlige uker foran meg!!!