handdator

Visa fullständig version : Evdilos eller Agios Kyrikos


ledmjb
2011-02-23, 12:57
Vi kommer till Ikaria med färja från Vathi, Samos och verkar kunna välja mellan att gå i land i Evdilos eller Agios Kyrikos. Om man vill bo nära färjeläget vilken plats skall man då välja? Någon badmöjlighet och trevliga tavernor står på önskelistan.

xenos
2011-02-23, 16:22
Vi kommer till Ikaria med färja från Vathi, Samos och verkar kunna välja mellan att gå i land i Evdilos eller Agios Kyrikos. Om man vill bo nära färjeläget vilken plats skall man då välja? Någon badmöjlighet och trevliga tavernor står på önskelistan.

Från Agios Kirikos går båtarna lite oftare till och från Samos, (Samos Spirit).
Sanstränderna är flest på nordvästra sidan av ön - Evdilos. Också de finaste stränderna vid Armenistis är närmre Evdilos. Annars kan ni bada i stort sett var som helst.
Om jag skulle välja mellan E. o. Ag.Kirikos skulle det bli den första. Upprustning pågor i staden/hamnen, närmre till vissa, historiska, sevärdeheter.
Tavernorna tror jag är fler i Ag. Kirikos, men om de är bättre vet jag ej.
Evdilos ligger också närmre Messariadalen, den vackra, med många små byar och tvärs över ön därifrån når man lättast den omsjungna stranedn Seychellerna.
Ta chansen att stanna länge och hyr en bil för vidare utforskningar!

Netwolf
2011-02-24, 08:32
Jag hade oxå valt Evdilossidan. Som jag ser det finns det mer lättillgängliga stränder och bättre tavernor på den sidan, speciellt runt Armenistis. Missa inte Nas och fantastiska Annas Taverna. Ibland dagdrömmer jag att man sitter där igen...

/Netwolf

Kalimera
2011-02-24, 10:04
Jag skulle också - utan att tveka - valt Evdilos.

xenos
2011-02-24, 15:35
Missa inte Nas och fantastiska Annas Taverna. Ibland dagdrömmer jag att man sitter där igen...

För att inte tala om Annas systeras taverna vägg i vägg.:p