handdator

Visa fullständig version : Julkort...kan någon hjälpa mig???


Simon (Kefalonia)
2005-12-12, 16:27
Hej alla Kalimeror!
Jag tänkte att jag skulle skicka ett julkort till mina grekiska vänner, men behöver lite hjälp av er. Jag tänkte överraska dem med ett kort på grekiska, men min grekiska kunskaper är begränsade, kan prata lite men skriva är svårt, så jag undrar om någon kunde översätta detta:

Kära vänner,
Jag hoppas att allt är bra med er och alla djur. Antar att allt är lugnt och skönt i Fiskardo så här års, hoppas kunna komma ner och besöka er nästa år. Jag har saknat er detta året!

God Jul & Gott Nytt År

Vore tacksam för hjälp!
Simon

dimitris
2005-12-12, 21:46
Hej alla Kalimeror!
Jag tänkte att jag skulle skicka ett julkort till mina grekiska vänner, men behöver lite hjälp av er. Jag tänkte överraska dem med ett kort på grekiska, men min grekiska kunskaper är begränsade, kan prata lite men skriva är svårt, så jag undrar om någon kunde översätta detta:

Kära vänner,
Jag hoppas att allt är bra med er och alla djur. Antar att allt är lugnt och skönt i Fiskardo så här års, hoppas kunna komma ner och besöka er nästa år. Jag har saknat er detta året!

God Jul & Gott Nytt År

Vore tacksam för hjälp!
Simon

Εύχομαι να είστε καλά και εσείς και τα κατοικίδιά σας.
Υποθέτω ότι όλα είναι ωραία και καλά στο Φισκάρδο αυτή την εποχή, ελπίζω να μπορέσω να έρθω και να σας επισκεφτώ του χρόνου.
Μου λείπετε πολύ.

Καλά Χριστούγεννα
και
Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος

***************************************************
Jag har inte översättat det ord för ord, men jag har försökt skriva det med stående uttryck på grekiska.

dimitris
Aten

Simon (Kefalonia)
2005-12-13, 15:13
Tack för hjälpen!

xristina
2005-12-13, 15:24
Εύχομαι να είστε καλά και εσείς και τα κατοικίδιά σας.
Υποθέτω ότι όλα είναι ωραία και καλά στο Φισκάρδο αυτή την εποχή, ελπίζω να μπορέσω να έρθω και να σας επισκεφτώ του χρόνου.
Μου λείπετε πολύ.

Καλά Χριστούγεννα
και
Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος



Takk fra meg også! Jeg skal ikke skrive noe om dyr/djur, men da skriver jeg bare "...eiste kala eseis." antar jeg. :rolleyes: