handdator

Visa fullständig version : Syros med barn


Sanne_björn
2011-02-20, 13:15
Hej

Vill gärna få lite info om Syros
Vi kommer att resa från Pireus
Vi tänker att prova Galissas
Det viktiga är att barnen får en bra upplevelse
Hyfsad viktigt att bo bekvämt

Kom gärna med så mycker info som möjligt som en familj med barn 4 & 7 år har nytta av.

Kalimera
2011-02-20, 20:14
Syros är en otroligt barnvänlig ö så länge man håller sig utanför Ermoupolis. Jag ska berätta mer en annan dag. Några bilder hittar du här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24030).

Kalimera
2011-02-21, 12:13
Som jag skrev i inlägget ovan är Syros en mycket barnvänlig ö då det gäller stränderna. Galissas är en liten turistort med lite trafik och en extremt långgrund sandstrand. Det finns inte mycket att göra, men det kanske inte spelar så stor roll. Utbudet på tavernor och affärer är ganska litet, men fullt tillräckligt. Skulle ni tröttna på Galissas kan ni flytta till någon annan by, exempelvis Kini, som är större än Galissas.

Inga-Karin
2014-09-11, 20:31
Som jag skrev i inlägget ovan är Syros en mycket barnvänlig ö då det gäller stränderna. Galissas är en liten turistort med lite trafik och en extremt långgrund sandstrand. Det finns inte mycket att göra, men det kanske inte spelar så stor roll. Utbudet på tavernor och affärer är ganska litet, men fullt tillräckligt. Skulle ni tröttna på Galissas kan ni flytta till någon annan by, exempelvis Kini, som är större än Galissas.

Mormor gläds över denna upplysning eftersom barn och 3 barnbarn anländer dit i nästa vecka. Greklandssuget har nämligen gått i arv. Kanske inte så konstigt ändå ;-) Själva står vi över till nästa höst och nu när vi har tid stannar vi längre i stället. Vartdå? Tja Styx gav mersmak.

Stephan
2014-11-14, 23:05
Hej

Vill gärna få lite info om Syros
Vi kommer att resa från Pireus
Vi tänker att prova Galissas
Det viktiga är att barnen får en bra upplevelse
Hyfsad viktigt att bo bekvämt

Kom gärna med så mycker info som möjligt som en familj med barn 4 & 7 år har nytta av.


Jeg har ikke bodd i Kini, men jeg har to barnebarn, gutter, 4 og 6 år. De ble helt forelsket i stranden og bademulighetene og snakker daglig om det etter hjemkomst.

Og hvis man ikke finner et bosted i Kini, og må bo et annet sted, så er det veldig billig å ta taxi. Og buss koster nesten "ingenting".

Stephan