handdator

Visa fullständig version : Äntligen


Riitta
2005-03-13, 12:18
Hej alla glada!

Efter alla tusen bedrövelser, tårar och elände skall detta funka nu.Datorn
startar nu från noll, kan man säga. Allt är omgjort och omdaterat.
Det skall bli spännande och undersöka det här nya forumet och se om jag klarar av det:) .
Trevligt och läsa vad som har hänt under tiden. Känner mig som nybörjare:)

Riitta

Riitta
2005-03-13, 12:36
Ser att jag gjorde fel med en gång:( Inlägget hamnade på fel ställe.

Fast Kalymnos är ju aldrig fel:)

Riitta

Mikke
2005-03-13, 13:01
Välkommen tebax, Riitta.....:)
Mikke

Ivi
2005-03-13, 20:08
Tervetuloa takaisin, Riitta! :)

/Ivi

Riitta
2005-03-13, 21:21
Kiitos,kiitos Ivi:)

Riitta

Marianne
2005-03-14, 09:51
Tervetuloa takaisin, Riitta! :)

/Ivi

Instämmer precis! :D
Inte för att jag förstår vad det betyder, men gissar att det är något med "Välkommen tillbaka, Riitta, kul att se dig här igen!" :)

Håller tummarna för att datorn uppför sig ordentligt framöver!

Marianne

Arne
2005-03-14, 18:25
Men så bra att du är åter på spelplanen!!

Vi resa på weekendtripp till Helsingfors med avresa från Stockholm 7 April. Ankomst Helsingfors och heldag i staden 8 April. Hemresa med Viking Line kvällen 8 April för att återvända till Stockholm morgonen den 9 April.

Till vår fråga::: Hur är det med den sagolikt trivsamma spårvagnsturen med Koff-spårvagnen?? Går den bara på sommaren?? (Ölservering i trivsam sekelskiftesspårvagn med bord o vita dukar. Gå i ringlinje genom hela Helsingfors stad)

En annan fråga:: Finns den helt otroliga Grektavernan "På hörnet" kvar??
Den där grekgubben då och då öppnar dörren för att få in frisk luft och där antalet sittplatser är begränsat till 14 stycken??

Arne och Hustru Birgítta

Riitta
2005-03-14, 21:11
Tack alla för dessa vänliga ord:) Tyvärr Arne så kan jag inte upplysa dig så mycket om Helsingfors sevärdheter . Brukar hålla till i Norra Karelen på samma höjd som Umeå och vasa fast nära ryska gränsen. Joensuu heter den fina staden. Jyväskylä besöker jag också vid tillfälle.
Men det finns ju många landsmän till mig här på Kalimera. Ni kan väl svara så kan jag ju också lära mig:)

Riitta

finlandssvenska
2005-03-16, 08:48
Men så bra att du är åter på spelplanen!!

Vi resa på weekendtripp till Helsingfors med avresa från Stockholm 7 April. Ankomst Helsingfors och heldag i staden 8 April. Hemresa med Viking Line kvällen 8 April för att återvända till Stockholm morgonen den 9 April.

Till vår fråga::: Hur är det med den sagolikt trivsamma spårvagnsturen med Koff-spårvagnen?? Går den bara på sommaren?? (Ölservering i trivsam sekelskiftesspårvagn med bord o vita dukar. Gå i ringlinje genom hela Helsingfors stad)

En annan fråga:: Finns den helt otroliga Grektavernan "På hörnet" kvar??
Den där grekgubben då och då öppnar dörren för att få in frisk luft och där antalet sittplatser är begränsat till 14 stycken??

Arne och Hustru Birgítta


Koff-spårvagnen "Spårakoff" verkar tyvärr gå bara mellan mitten av maj och mitten av augusti. På internetsidan (på finska) fanns tillsvidare bara uppgifter från ifjol.

Vet inte vilken grekisk restaurang du menar, kan tänka mig restaurangen Athanasios på Stora Robertsgatan. Finns på en innergård, borde finnas kvar!