Visa fullständig version : Påsk i Grekland
Hej Kalimeravänner. Vet någon vilket eller vilka bolag som kör billiga resor till Aten i påsk ? Mvh Lena
Det kan vara svårt att hitta billiga resor till Aten över påsken. I år infaller den grekiska påsken samtidigt som vår och många greker bosatta i Sverige åker gärna hem då.
Eva
Gå in på resp.flygbolags sidor eller sidor som Flygstolen, Seat24, Flygvaruhuset etc och jämför priser är det råd jag kan ge....
Själva har vi betalat 2200/pers tor för vår påskresa direkt till Aten med SAS.
Billigt eller inte får andra avgöra men vi var väldigt nöjda med priset.
Lissi
Vilket bra pris Lissi t.o.m lite billigare än min resa till Samos i aug men den går också på under 2500 kr. Kollade lite på resor runt påsk förra veckan och nu verkar priset vara det dubbla.
Eva
Check Air eller nåt liknande,d.v.s ett tjeckiskt flygbolag kränger t/r biljetter Arn-Prag-Athen för ca 1500 SEK. Har läst här att de som flugit med ovanstående bolag är nöjda....
Kanske kan de va nåt ?? jag ämnar mej neråt Karpathos till eller strax före påsk och funderar på att testa detta bolag.
Mvh,
Mikke
Jo om man är tidigt ute hittar man ofta bra biljetter.....och vi bokade i slutet av augusti.
När jag åker till Tinos i september betalar jag 1899 t o r, även då med SAS från Kastrup direkt till Aten.
I december betalar vi 3460 kr inkl kortavgift och nån säkerhetsavgift(???) t o r för båda tillsammans, men då från Landvetter med Lufthansa via Frankfurt ner (1tim 15 min att vänta) och Bryssel hem, (2,5 tim att vänta).
Just den gången var SAS rätt mycket dyrare, konstigt nog för 9 ggr av 10 har de varit billigast då vi kollat. Så gillar vi att flyga direkt!
I fortsättningen kommer vi alltid att åka från Göteborg då det är billigare att ha bilen stående där än i Malmö, samt att man även slipper tågavgift över bron. Dessutom är det alltid en jäkla massa strul med tågen över.
Det är ju nästan samma avstånd för oss i Kalmar. Sen Lundatiden har det ju blivit" slentrianbokning" från Kastrup.
Lissi
Norwegian har fortfarande platser kvar, de flyger ut och hem Stockholm Aten torsdagar och söndagar.
Camilla
annakaterina
2011-02-18, 17:04
Ja, och nu har ju precis Ryanair börjat flyga till Thessaloniki och Rhodos! _B-anana
Nu blir det mycket lättare att åka iväg en långhelg, när det är billigare menar jag, för när man betalar flera tusenlappar på en flygbiljett till Grekland så vill man ju gärna stanna ett tag annars.
Jag kollade RyanAir några slumpvist valda avgångar till Thessaloniki men det var inga billiga biljetter alls.....
Man kan man åka precis när som helst och åka de avgångar som är billiga oavsett datum så.......
Lissi
Förstår inte problemet! Jag spökbokade Kastrup - Athen t o r 13 till 20 April igår. 1680:- med Lufthansa och mellanlandning i München. Hade en diffus idé om att åka ner till Tinos och överraska Arne och Birgitta och Lissi och Claes... :D Men till deras stora glädje det var mest självplågeri för det lär nog inte bli så. Om inte någon av de där Triss-lotterna jag köpte igår ger god vinst... Ang_elx
Hade en diffus idé om att åka ner till Tinos och överraska Arne och Birgitta och Lissi och Claes... :D Men till deras stora glädje det var mest självplågeri för det lär nog inte bli så. Om inte någon av de där Triss-lotterna jag köpte igår ger god vinst... Ang_elx
Men Peter! Vilken stor fest vi kunde haklapp_klap KOM!!!!_B-anana_B-anana
Lissi
Men Peter! Vilken stor fest vi kunde haklapp_klap KOM!!!!_B-anana_B-anana
Lissi
Det hade säkert kunnat bli en fest som ställde Tinos på ända... :D I Nicoletas trädgård. Det hade varit kul! :D
Mina reseplaner för detta år är fortfarande inte helt klara, men det är inte sannoligt att jag dyker upp. Jag åker nog inte ens till Grekland i år!!! :eek: Jag har dock bestämt att jag drar en sväng till Wien för att hälsa på mina vänner där, och så blir det nog en resa till värmen nästa vinter... Jag är så trött på denna förb... snö och kyla. Sedan finns det kanske utrymme för en resa till. Vi får se.
Fast jag har fortfarande inte skrapat Triss-lotterna ännu... ;) :D De ligger på bordet och får "dra" lite. Jag är lite vidskeplig där... :eek: Får se om katterna "håller dorv"! :D Ett gammalt Östgötskt uttryck som min farfar använde som betyder att ge tur.
För ett par år sedan så hittade jag en lott som jag hade glömt i två månader! Den gav 800 i vinst! Så i min värld gäller att ju längre de ligger, ju mer ger de i vinst... :D
Men tyvärr ni får nog festa så gott det går utan mig... Ang_elx
Jag har dock bestämt att jag drar en sväng till Wien för att hälsa på mina vänner där, .......
Men tyvärr ni får nog festa så gott det går utan mig... Ang_elx
Vad har WIEN som inte Tinos har????snyft_drop det är ju GREKISK PÅSK!!!!
Jo, fest blir det ju, men roligare med DIG!!!....
Hoppet är det sista som överger människan, så vi står där vid varje båt och väntar.....;)
Lissi
Vad har WIEN som inte Tinos har????snyft_drop
Wienerschnitzel tex! :D Det vattnas i munnen när jag tänker på den jag fick förra året när vi åkte ut till en liten speciell lokal Restaurang i utkanten av Wien. Schnitzeln var stor som ett "dassalock" och tunn som ett läskpapper... Och jag var tyst i säkert 10 minuter och bara åt... Snarare vräkte i mig... flabb_flab Och du vet ju hur lätt är det att få tyst på mig så länge? snyft_drop :D Tips: Ge mig god mat... Ang_elx
Och så är det faktiskt så att Roland, som är en av mina bästa vänner, och jag träffades på Tinos!!! Vi bodde båda på Alonia i början av 80-talet, och först tittade vi snett på varandra, men sedan blev vi bästa vänner. Sedan kom hans familj ner också. Och några av hans vänner... Vi har haft så mycket bus och skoj där så det skulle kunna skrivas en bok om det. The rest is history... :p
det är ju GREKISK PÅSK!!!!
Jo, i och för sig... Men jag har varit på Tinos två gånger 15:e Augusti! Och det slår nog t o m Påsken... Men visst hade det varit kul att uppleva Påsken också!
Jo, fest blir det ju, men roligare med DIG!!!...
Är du säker på det...? ;) :D Ni får nog festa utan mig tyvärr. Jag ser dock fram mot ett eller annat SMS och MMS! :D Fast jag har ju inte skrapat Lotterna ännu...
...så vi står där vid varje båt och väntar.....;)
Slösa inte er tid med det. Det finns så mycket annat att göra på Tinos. Skulle jag komma så skulle jag nog informera dig. Eller kanske inte... flabb_flab Bara för att busa... :D Det måste finnas lite spänning i tillvaron...! :D
;)
3356 kronor med SAS, per person från Kastrup T/R till Santorini via Aten. Onsdag 20/4 till Tisdag 26/4.
Det tycker jag är ett helt okej pris för att få uppleva påsken där.
Yeasou_B-anana
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.