handdator

Visa fullständig version : Mataffärer på Skopelos


kimmkula
2011-02-16, 15:02
Efter mycket om och men har vi nu äntligen bokat en kombinationsresa till Skiathos och Skopelos i sommar :).

På Skopelos ska vi bo på Sunrise Village, 600m från Skopelos stad. Är det någon som har bott där? Jag har läst att det var långt till mataffären därifrån, men är det någon som vet var den närmaste ligger, är det i stan eller?

Tacksam för alla tips jag kan få!

/Kim

Lissi
2011-02-16, 15:26
Jag kan inte exakt säga men jag TROR att närmsta mataffär är vid huvudvägen som kommer ner mot hamnpromenaden....bara några minuter från ert hotell om jag förstår rätt...Ingen fara att det är för långt i alla fall;) Ni kommer att gå från hotellet till byn mer än en gång per dag antar jag... Skopelos är härligt!

Lisa

kimmkula
2011-02-16, 15:30
Tack för snabbt svar! Visst kommer vi gå in till stan ett flertal gånger, så det är säkert lugnt =).

Kim

Karin S
2011-02-16, 18:27
Grattis till ert val! Vi gjorde samma kombination i september förra året och var jättenöjda. Speciellt Skopelos tyckte vi jättemycket om. Jag är lite osäker på var närmaste affär är, men det ligger några mindre "supermarkets" på vägen längs stranden in mot hamnen. När ni närmar er hamnpromenaden går en större väg till vänster (det ligger en liten butik på hörnet och några biluthyrningsfirmor mitt emot och fler längre ut längs den vägen). Följer ni den vägen åt vänster, (det är förlängningen på den vägen som löper längs hamnen) så kommer ni till en stor, ganska nybyggd supermarket med jättebra sortiment som ligger på höger sida. Jag har tyvärr tappat bort namnet men ni kan inte missa den. Tror att det kanske kan ta ca 10 minuter att gå dit från ert hotell. De hade nog allt man kan tänkas behöva. Ha en jättehärlig resa!

kimmkula
2011-02-17, 09:37
Tack Karin för ditt informativa svar! Det är så bra att man kan få svar på alla sina funderingar här på Kalimera =).

Jag tror också att det är en bra kombination: först slappesemester med sol & bad på livligare Skiathos och sen upptäcktsfärder (och bad) på lugnare Skopelos!

Birgitta63
2011-02-17, 10:19
Grattis till resan, var där i Augusti 2009 på Skopelos.
Butiken på hörnet som förra skrev om är bra. Vi handlade ofta där samt gott vin i små vackra flaskor som smakade supergott:D .
På kvällen nere i hamnen hade dem underhållning med levande musik samt folket dansade ut natten. Ja som sagt ni får det underbart.
Birgitta

Ingrid
2011-06-04, 22:24
Har akkurat kommet hjem fra en ukes ferie på Sunrise Village.
Det tar litt under 10 minutter å gå til nærmeste supermarked (på hjørnet havnepromenaden/hovedgata som går ut fra byen).
God tur til en herlig øy _B-anana

Enigma
2011-06-05, 01:30
Vi åker nästa lördag och ska bo på hotell Aeolos som tror jag ligger i samma del av staden som ni bodde.

//Enigma

Eva L
2011-06-05, 12:36
Redan på väg kom ni inte hem från Parga nyss? Trevlig resa.

Eva

Enigma
2011-06-05, 13:02
Redan på väg kom ni inte hem från Parga nyss? Trevlig resa.

Eva

I Parga var vi i augusti 2009, nästan två år sedan.:)

//Enigma

Eva L
2011-06-05, 13:05
Oj ser det nu läste slarvigt. :)

Eva