handdator

Visa fullständig version : Hyfsade sängar?


Minoa
2011-02-15, 10:30
Hej,
funderade helt kort om denna fråga skulle platsa bättre under tråden "Resa med funktionsnedsättningar", men beslöt att fråga här istället eftersom frågan specifikt gäller Kos. :)
Vi har rest några gånger i den grekiska ö-världen, och hur sängarna varit har inte varit en jätteviktig fråga, standarden har varit hrmm, ganska jämn, det vill säga rätt dålig. Förutom en gång på Tilos där vi sov två nätter på ett litet hotell med ljuvliga sängar i rummen. De hade bäddmadrasser! Vi slapp känna hårda spiraler och vi sov så gott och kände oss pigga och utvilade. Vår fråga gäller just sängar, vi vill sova bra den här gången. Vi behöver ingen lyx, bara undvika de där knöliga spiralerna som gör att vi inte sover så bra - tillochmed vanliga enkla skummadrasser är oändligt mycket bättre.
Så; frågan lyder: Har du något tips på boende på Kos där man kan hoppas slippa dessa "spiralknölar" i sängarna?
Tack på förhand!
/Monica & Mats

Arne
2011-02-15, 15:51
Jag kan varmt rekommendera vårt favorithotell i Kos stad, Koala Hotel.
Sängarna äro rent förträffliga och därtill har man ett reservlager med extra bäddmadrasser för den som detta efterfrågar.

Bra prisklass på hotellet. Egen hemsida
http://www.koalahotel.gr/

Arne

Minoa
2011-02-19, 16:39
Stort tack Arne!

aris4
2011-03-01, 12:16
Hej!!

Jag har nog inte tänkt på det här med bäddmadrass för jag har alltid haft sköna sängar på Kos var jag än bott. Sover som en stock när jag är där.;)

Hotell Imperial på Ameriki str kan jag rekommendera om du ska bo i Kos stad. Jättetrevlig familj och lagom stort hotell.

Hälsningar från en Imperial-fan !! // Sannaklapp_klapbye_bye