Visa fullständig version : Multicitat fungerar inte
MickeKöping
2011-02-12, 17:40
Nu har jag kastat bort 15 minuter på att försöka multicitera i ett svar och det fungerar inte. Fick klippa och klistra. Inte bra.
Jeg kan heller ikke å multisitere i et svar :confused:
- det vil jeg g j e r n e lære bye_bye
Nu har jag kastat bort 15 minuter på att försöka multicitera i ett svar och det fungerar inte. Fick klippa och klistra. Inte bra.
Inga problem
Funkar perfa!
MickeKöping
2011-02-12, 22:05
Inga problem
Funkar perfa!
Hur gör du?
Jag provar att klicka på knapparna för multicitat på flera inlägg så att dom blir orangea och sen på citera, svara eller snabbsvar och inget fungerar så att det blir multicitat.
Hur gör du?
Jag provar att klicka på knapparna för multicitat på flera inlägg så att dom blir orangea och sen på citera, svara eller snabbsvar och inget fungerar så att det blir multicitat.
Fungerar OK för mig. Klickar på "multicitat-knappen" på vart och ett av inläggen som jag vill citera, utom på det sista där jag istället klickar på "citera-knappen".
:) Mats
Klicka först på "dubbelfnuttar", på de du vill citera och sen på sista citaet klickar du Citera", då funkar det.
/NW
Ja, nu hann Masse svara innan mig, men innbörden är densamma. :)
karinafp
2011-02-12, 22:24
Fungerar OK för mig. Klickar på "multicitat-knappen" på vart och ett av inläggen som jag vill citera, utom på det sista där jag istället klickar på "citera-knappen".
Klicka först på "dubbelfnuttar", på de du vill citera och sen på sista citaet klickar du Citera", då funkar det.
Hmmm... och det här ska fungera?
Jaha, där ser man, då har man lärt sig något nytt idag också! klapp_klap
Karin
MickeKöping
2011-02-12, 22:48
/NW
Karin
Jag provade nu att öppna själva forumet i ett eget fönster utan "frames" och då fungerar det som det ska. Alltså jag öppnar forumet utan kalimerasidan.
Jag har ärkt att man tappar inloggning ibland och att man kan ha svårt att logga in också.
karinafp
2011-02-12, 23:10
Jag har ärkt att man tappar inloggning ibland och att man kan ha svårt att logga in också.
Det händer mig när jag loggar in på kalimera.se, aldrig på kalimera.nu.
Karin
MickeKöping
2011-02-13, 00:29
Jag provade nu att öppna själva forumet i ett eget fönster utan "frames" och då fungerar det som det ska. Alltså jag öppnar forumet utan kalimerasidan.
Det händer mig när jag loggar in på kalimera.se, aldrig på kalimera.nu.
Karin
Så där ja.
På kalimera.nu funkar allt som det ska men på kalimera.se så är det någonting som inte är som det ska.
/NW
Karin
Er det virkelig mulig :eek: :D - j e g og, helt utrolig _B-anana
/NW
YES!!!!!! Nu kunde äntligen jag också!klapp_klapklapp_klap:D
Tack för hjälpen!
Lissi
Marianne
2011-02-13, 22:02
YES!!!!!! Nu kunde äntligen jag också!klapp_klapklapp_klap:D
Tack för hjälpen!
Lissi
Och det verkligt smarta, tycker jag, är att det inlägg som man väljer att trycka "Multi-citera"-knappen på först, kommer överst i mitt inlägg, alltså att man kan välja i vilken ordning man vill ha citaten. Här har vi Lissis före Karis, även om Karis inlägg skrevs först.
Efter att jag tryckt på "Multi-citera" för varje inlägg trycker jag bara på Svara (inte på Citera igen).
Och det verkligt smarta, tycker jag, är att det inlägg som man väljer att trycka "Multi-citera"-knappen på först, kommer överst i mitt inlägg, alltså att man kan välja i vilken ordning man vill ha citaten. Här har vi Lissis före Karis, även om Karis inlägg skrevs först.
Efter att jag tryckt på "Multi-citera" för varje inlägg trycker jag bara på Svara (inte på Citera igen).
Det var også smart klapp_klap
- tror jeg må legge ut en bildegåte igjen snart, så jeg får praktisert den nye kunnskapen :)
Marianne
2011-02-14, 09:36
...tror jeg må legge ut en bildegåte igjen snart, så jeg får praktisert den nye kunnskapen
Men det blir väldigt långa inlägg om man citerar alla svaren i bildgåtorna - och speciellt om man gör det utan att redigera i innehållet. Ibland följer det även med en bild i ett citat och det gör det också tyngre för läsaren.
Angående bildgåtorna så är det ju inte nödvändigt att framhäva vem som har svarat fel!:o:o:o
Citatknapparna är väldigt användbara när man ska svara på ett inlägg som hamnat längre upp i tråden, och redigerar man då bort det oväsentliga så gör det tråden lättare.
MickeKöping
2011-02-14, 15:21
Men det blir väldigt långa inlägg om man citerar alla svaren i bildgåtorna - och speciellt om man gör det utan att redigera i innehållet. Ibland följer det även med en bild i ett citat och det gör det också tyngre för läsaren.
Angående bildgåtorna så är det ju inte nödvändigt att framhäva vem som har svarat fel!:o:o:o
Citatknapparna är väldigt användbara när man ska svara på ett inlägg som hamnat längre upp i tråden, och redigerar man då bort det oväsentliga så gör det tråden lättare.
Det är klart att det är nödvändigt att svara alla som har gissat fel. Det hör liksom till god ton att göra så. Hur ska man annars veta om gissningen är rätt eller fel om det inte kommer ett svar på tal?
För övrigt är det ingen som måste läsa igenom cittattexten i varje nytt inlägg för oftast är den exakt lika som ursprungsinlägget. Det gäller bara att man har närminnet i ordning så kan man snabbt hoppa till väsentligheterna utan repetition av det man just läst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.