handdator

Visa fullständig version : Nya inlägg


il
2011-02-06, 03:04
Jag hittar inte var nya inlägg finns. Känner mig dum för det är antagligen väldigt enkelt att hitta tråden.

/il

Smultron
2011-02-06, 08:25
Skulle tro att det är en av de sökfunktioner som Janne stängt ner tills vidare, pga serverproblemet.

Eva L
2011-02-06, 09:57
Ja vi kan hoppas det är ett tillfälligt problem för nu känns forumet helt oanvändbart utifrån mina navigeringsvanor. Både när jag är inloggad och icke inloggad.

Eva

Ante
2011-02-06, 10:22
Saknar också länken "knappen" senaste inlägg.

Lissi
2011-02-06, 11:23
Nu får man gå in via Forum Grekland och sen kolla alla underavdelningar för att se nya inlägg...Jag har alla trådar där jag själv deltagit som direktavisering till Hotmail så de kan man ju klicka sej vidare på. Men som sagt bättre så här än inget alls:)

Lissi

Monica C
2011-02-06, 11:28
Ja vi är nog många som saknar den sökfunktionen men jag tror som Smultron att det är tillfälligt.Men vilken knasig vecka detta blev när forumet inte fungerade snacka om att vara tillvand,gång efter annnan hoppades jag att det kommit igång men inte,blev allt lite vilsen under tiden.
Monica:)

Monica P
2011-02-06, 13:29
Håller med. Jag hoppas "nya inlägg" kommer tillbaka.

Athanasia
2011-02-06, 14:06
Me too...allt får ta sin tid..Jag är iaf glad o tacksam över att Forumet är tillbaka,,;.)

Kalimera
2011-02-06, 15:44
I morgon - eller sent i kväll - kommer "Nya inlägg" tillbaka igen.

Lissi
2011-02-06, 16:32
I morgon - eller sent i kväll - kommer "Nya inlägg" tillbaka igen.

Ta det lugnt Janne! Den som väntar på nå´t gott......

Lissi

Masse
2011-02-08, 23:32
Hej Janne!

Kom igår hem från två veckor på Fuerteventura. Var under resan inne som hastigast ett par gånger på forumet. Märkte då, och ännu mera nu när jag kommit hem, att det varit lite system-vård på gång, med fullt normal abstinens för oss Kalimera-nördar när vi inte kan få vår dagliga dos på vanligt sätt. Men nu vid hemkomsten kom jag på en grej som kanske skulle vara bra om det gick att fixa till när du snickrar på systemet.

När man kommit hem efter kortare eller längre frånvaro är det vissa stående rutiner som gäller, utan inbördes rangordning, .............

...... kolla posten (tråkigast, mest räkningar)
...... läsa ikapp dagstidningarna
...... kolla in vad som förevarit på Kalimera (roligast)

För det sistnämnda tycker jag, och tydligen många andra, att funktionen "Senaste inlägg" är bra. Den använder jag dagligen även när jag är hemma. Men .............. om jag förstår det rätt så blir följden om man varit borta lite längre att man inte får upp allt sedan man var inne senast. Och då får man själv söka under de olika rubrikerna.

Så mitt förslag är att du kollar om det går att lägga in en extrafunktion i "Senaste inlägg" där man själv kan ange ett datum-intervall för sökningen. Med långt datumintervall blir kanske hämtningen för tung, men då får man väl välja flera korta intervall istället.

Tror du det kan vara något?

:) Mats

Monica C
2011-02-08, 23:40
Mats det där tycker jag låter som ett superbra förslag.Janne är det ngt som går att ordna eller??!!
Monica:)

Kalimera
2011-02-09, 11:21
Så mitt förslag är att du kollar om det går att lägga in en extrafunktion i "Senaste inlägg" där man själv kan ange ett datum-intervall för sökningen. Med långt datumintervall blir kanske hämtningen för tung, men då får man väl välja flera korta intervall istället. Tyvärr går inte det Mats. Däremot kan jag göra så att sökningen går längre bak i tiden, men inte på den server som Kalimera ligger på nu, förhoppningsvis ska det funka när Kalimera har flyttat till en bättre server.

Masse
2011-02-09, 11:25
Tyvärr går inte det Mats. Däremot kan jag göra så att sökningen går längre bak i tiden, men inte på den server som Kalimera ligger på nu, förhoppningsvis ska det funka när Kalimera har flyttat till en bättre server.

OK Janne, det kan ju också göra sökningen bättre. Tycker att det är viktigt att vi medlemmar för fram våra tankar och ideer för att det tillsammans med din goda kompetens ska göra att Kalimera fortsätter att vara Sveriges bästa Greklandssite.

Ha det gott.
:) Mats

Kalimera
2011-02-09, 12:32
Tycker att det är viktigt att vi medlemmar för fram våra tankar och ideer för att det tillsammans med din goda kompetens ska göra att Kalimera fortsätter att vara Sveriges bästa Greklandssite.Det tycker jag också, och jag tar tacksamt emot alla förslag! :)

Janérik
2011-02-09, 18:08
Det tycker jag också, och jag tar tacksamt emot alla förslag! :)
Jag anser (men det vet du väl redan ;) ) att inte hela forumet ska markeras som läst då man loggar ut. Jag sitter och bläddrar genom forumet ämne för ämne och då är det väldigt irriterande att allt markeras som läst om jag går ifrån datorn så länge så jag loggas ut. Detta gör att jag inte alltid vill logga in för att besvara ett inlägg om jag vet att jag inte har tid att läsa allt som är nytt.

Mvh Janérik

Kalimera
2011-02-10, 09:55
Jag anser (men det vet du väl redan ;) ) att inte hela forumet ska markeras som läst då man loggar ut.Jag vet Janérik, men som det ser ut idag går det tyvärr inte.