handdator

Visa fullständig version : Första resan till skopelos!


Larssonr
2011-01-19, 19:17
Hej!


Jag är kanske väldigt tidigt ute men det är bra att vara förberedd!
Hade tänkt mig en resa till Skopelos med min flickvän i början utav September senare i år.

Vi skulle jätte gärna vilja vara borta i 2 veckor (om ekonomin är på min sida) och min fråga är då; hur dyrt blir det med flyg? och ungerfär vad kostar det? Och jag vet att man måste ta flyget till Skiathos och för att sen ta båten över till Skopels.

När måste man boka hotell/hostel/B&B/studios/what ever there is.. ?(om ni har tips på något bra ställe så skriv gärna!)

Går det att hyra moppe någonstans utan ett körkort? Låter konstigt att behöva körkort till en som går i 25-30 km/h.

och sen en förmodligen enormt idiotisk fråga, men vad brukar ni har för dags budget? eftersom jag aldrig varit i Grekland så har jag inte så stor insikt i hur priserna ligger? Mat,öl,vin m.m.

Alla svar tas emot med öppna armar! :)

Tack på förhand

Mvh
Robin

Kalimera
2011-01-25, 13:59
Vi skulle jätte gärna vilja vara borta i 2 veckor (om ekonomin är på min sida) och min fråga är då; hur dyrt blir det med flyg?Kolla på charterbolagens hemsidor. Det är dem som flyger till Skiathos.

Går det att hyra moppe någonstans utan ett körkort? Låter konstigt att behöva körkort till en som går i 25-30 km/hDu måste ha körkort, helst för MC, men det går ibland bra med körkort för bil också. Mopederna går bra mycket snabbare, typ 70-80 km/h.

Karin S
2011-01-26, 21:27
Vi var iväg 2 veckor i september förra året. Första veckan på Skopelos, andra på Skiathos. Den kombinationen hade Apollo (finns säkert även med andra bolag). Man kan såklart vara 2 veckor på samma ö oxå. Vi gillade Skopelos bäst, både Skopelos stad där vi bodde, naturen och det kristallklara vattnet. Resan gick på drygt 13 000 kr för två personer, då bodde vi på hotell med frukost första veckan och hade sedan lägenhet på Skiathos. Standard 3 och 3+. Det är svårare att bedöma hur mycket pengar man gör av med i reskassa, det beror mycket på om man äter alla måltider (lunch och middag) på taverna, om man åker på utflykter mm. Vår reskassa brukar jag räkna 1000 per dag, och då unnar vi oss god mat, båtturer, någon utflykt + att det räcker till ouzoflaskan som man köper med hem. Men som sagt det går säkert att leva både billigare och dyrare och ändå ha en kanonsemester vilket jag är övertygad om att ni får om ni åker till Skopelos.bye_byebye_bye