handdator

Visa fullständig version : Vill tillbaka till Molivos


greklandsgalen
2011-01-18, 14:18
Hej.
Jag och min yngsta dotter m sambo åkte till Molivos förra året, där jag firade min födelsedag, efter en massa år av Greklandstorka.
Jag gillade verkligen den mysiga sta´n, och vill dit igen i år.
Men nu tänker jag åka helt ensam och inte med charter så jag har lite frågor som jag hoppas att någon vänlig själ här kan svara på;)
Finns det bra bussförbindelser mellan Mytilini och Molivos, går det många turer emellan varje dag eller är det dåligt med det?
När vi var och strosade runt i sta´n upptäckte vi ett pensionat som heter "The schoolmistress with the golden eyes". Tyckte det namnet var så kul, så jag har googlat på det och upptäckt att det visserligen är jätteenkla rum, men det ligger centralt till och har ju en magnifik utsikt. Nu undrar jag om det är någon som vet lite mer om det här pensionatet, som har bott där eller har vetskap om det är bra eller dåligt.
Tack på förhand
Marina

Enigma
2011-01-19, 19:44
Hej.
Finns det bra bussförbindelser mellan Mytilini och Molivos, går det många turer emellan varje dag eller är det dåligt med det?
Tack på förhand
Marina

Det finns några förbindelser mellan de två orterna under dagen men inte många.

Charleston
2011-01-20, 11:03
Här kan du se hur tidtabellen såg ut förra sommaren. Borde väl inte bli några större förändringar i år:

http://www.tsolos.gr/tsolos/en/Lesvos_bus_table

DrullJojo
2011-01-22, 00:42
Om ni tänkt att boka "endast flyg" med charterbolagen så kan du ringa till dem och lägga till att du vill ha busstransfer från flygplatsen till Molivos. Så slipper du krångla med lokalbussarna..:)

Eva L
2011-01-22, 12:21
Om det går att åka med Apollos transfebuss är det nog det bästa alternativet. Buss kan nog innebära övernattning i Mytilini och taxi blir dyrt.

Jag trivdes också väldigt bra i Molyvos när jag var där 2009. Bodde i ett litet hus med fem rum vid ett litet torg mitt i de gamla gränderna. Charmigt och mysigt på alla sätt. Mitt rum var ganska enkelt men det fungerade.

Jag vet inget om stället du ska bo på men det finns flera enkla ställen i den gamla delen av staden och även privatpersoner som hyr ut rum. Jag kommer nog också att åka tillbaka dit någon gång men i år blir det Samos och Fourni och kanske Ikaria.

Eva

P.S jag gjorde ett litet fotoresebrev men tekniken var inte med mig så det blev inte riktigt som jag tänkt men vad gör väl det

Andersn
2011-01-29, 15:14
Om ni tänkt att boka "endast flyg" med charterbolagen så kan du ringa till dem och lägga till att du vill ha busstransfer från flygplatsen till Molivos. Så slipper du krångla med lokalbussarna..:)
...och med lite tur har Apollo samma trevliga guider som 2010 _B-anana