handdator

Visa fullständig version : Lite finare boende men max 1500 kr/natt?


tronarp
2011-01-17, 22:26
Hejsan!

I sommar blir det bröllopsresa och självklart ska den spenderas i underbara Grekland. Vi kommer börja vår resa på Santorini och är därför på jakt efter ett lite finare boende för våra första nätter som gifta. Det behöver inte vara någon svit men vi vill att hotellet ska vara rent, fint och ha utsikt. Kanske ska tillägga att vi kommer åka de tre första veckorna i juni.

Tacksam för all hjälp! Det känns som en djungel med alla hotell, vissa till väldigt höga priser.

/Sara

Lissi
2011-01-18, 06:19
Jag kan inte hjälpa Dig md något speciellt hotell då jag inte varit på Santorini, men det finns ju numer sk Boutique-Hotels dvs småskaliga men lite lyxigare hotel. Kanske kan Du leta efter något sådant på Santorini?

Inte mycket hjälp men ändå...
Santorini måste ju f ö vara helt underbart för första nätterna på en bröllopsresa!! Lycka till!

Lissi

giottoni
2011-01-18, 11:30
Har tyvärr inte heller något namngivet hotell att föreslå, o håller med om att det är en djungel av olika hotell som står till buds! De billigare alternativen tycks redan börja ta slut för juni! Skulle rekommendera Dig att kolla någon av alla de Booking-communities Du hittar på nätet om Du söker på "Hotels Santorini"!Priserna för rum med Calderautsikt är ju tyvärr rätt höga, o rumspriset varierar från runt 1000:-/natt till runt 12000:-/natt för de lyxigare alternativen.(Lyxigaste alternativet kostar 6085 EURO för 3 nätter vilket väl känns ouppnåeligt för de flesta av oss...) Lycka till!

Yanna
2011-01-18, 14:07
Hej!
Eftersom jag ska till Santorini i april har jag kollat runt på en massa boenden. Jag vill ha 3-4 nätter i Oia med spektakulär utsikt över calderan och har hittat det här hotellet som har väldigt bra priser. oldoiahouses.gr Kanske något för er också?

Yanna

ricky
2011-01-18, 22:05
Hej

Vi bodde en vecka på Calderas Lilium. Googla!

Mycket trevligt boende med en fantastisk utsikt.
Tror att det är prisvärt. Ligger precis utanför Fira så man kan promenera in till stan eller åka gratis shuttle med hotellet om man inte orkar gå.
Han som körde skytteln var jättesnäll. Vi brukade gå in till Fira så kom han och hämtade oss runt midnatt.

Lycka till!

Gerd
2011-01-20, 16:20
Hej
Vår bröllopsresa med privat boende i Firostefani förra året i juni. Bilder se länken nedan
Tyvärr får man inte länka till boende här i forumet. Skriv till mig så kan jag ge dig den. Det finns 2 studio för drygt 100 Eur med fantastisk utsikt och mycket privat. Ingen insyn från något håll.
Vi ska bo i den billigare studion i juni igen när vi avslutar vår ö-luff.
http://www.reseguiden.se/minsida/grekland/bilder?forum_trip_id=4098

Lissi
2011-01-20, 16:37
Jisses!! Ja bättre kan man väl inte bo på en bröllopsresa!!

Lissi

tronarp
2011-01-20, 16:40
Tack så jättemkt för alla svar! Ska sätta igång och goggla på era tips!

Nedräkningen har börjat :)