Visa fullständig version : Fototävling 2010 - vinnarbilderna
Kalimera
2011-01-12, 08:25
Väntan är över. Idag börjar vi publicera de tio bästa bilderna i varje kategori. Följ den spännande nedräkningen här (http://www.kalimera.se/bilder/foto2010/index.html).
Spännande! Ska bli kul att följa.
Vad händer förresten om det blir dött lopp mellan bidrag? Lottas det då? Har det inträffat?
/NW
Kalimera
2011-01-12, 09:40
Vad händer förresten om det blir dött lopp mellan bidrag? Lottas det då? Har det inträffat?Det har som väl är inte inträffat ännu.
bob-kåre
2011-01-12, 11:04
Väntan är över.
Gött att bilderna är på gång nu, passar på att berömma dig för fotosidan från Grekland också. Många fina bilder. klapp_klap
Vad händer förresten om det blir dött lopp mellan bidrag? Lottas det då? Har det inträffat?
Förlängning först va? Sen straffar? ;)
karinafp
2011-01-12, 12:08
Förlängning först va? Sen straffar? ;)
Haha! klapp_klap
Karin
som tyckte den gränden såg så mysig ut
Trevligt att resultaterna är i gång:) Fina bilder på plats 10klapp_klap
Själv har jag inga större förhoppningar om placering i år, men det är alltid kul och se på resultaten ändå:)
Riittabye_bye
Håller med om att väntan har varit lång, men som det sägs den som väntar på något gott.... osv. _B-anana_B-anana
Kul att det är på gång, så nu får man bara hålla tummarna för dom egna bilderna. Dom hamnade inte på 10:e plats iaf. Ang_elx
karinafp
2011-01-12, 21:58
nu får man bara hålla tummarna för dom egna bilderna. Dom hamnade inte på 10:e plats iaf. Ang_elx
Nej, men var vi inte rörande eniga om att de egna bilderna var bäst? Klart att de vinner! :p
Givetvis är det så, men lite ödmjukhet kanske??? Ang_elx
Får också passa på att gratulera Henrik för bild nr 103, Du fick en 2 poängare av mig för den bilden. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Vilken skillnad att se bilderna så här, bara en i taget i varje kategori! Är det fler än jag som upptäckt en bild ni aldrig tycker ni sett förr???:o:o Det ÄR svårt att kunna SE, verkligen SE alla ordentligt när man väljer när det är över 100 i varje kategori.
Jättefina bilder så här långt.
Lissi
Både idag och igår tänkte jag att jag inte mindes många bilder alls, och både idag och igår kom jag på att jag HAR ju inte sett alla bilder. Jag har bara tittat på och röstat på kategorin Mitt Grekland. Och imorgon kommer jag också att tänka: "Oj, vad många nya bilder!!"... Minne som en guldfisk. :eek:
När jag röstade tittade jag på bilderna ganska snabbt, skrev upp numren på de 10 bilder ungefär som jag fastnade mest för och valde sedan bland dem. Tror det är omöjligt, eller blir väldigt svårt, om man tänker för mycket.
Men många fina bilder finns det och de gör sig bättre en och en! Tack, alla duktiga fotografer. klapp_klap
Aina
bob-kåre
2011-01-13, 23:33
Minst topp 8 iaf ;)
karinafp
2011-01-14, 07:56
Minst topp 8 iaf ;)
Hehe, precis! klapp_klap Ang_elx
Grattis till Maria Kujala som fick med två bilder på plats 8. Bra gjort. Många bilder har jag aldrig sett tidigare. Var kanske borta när en del av röstningen försegick.
Eva
Fortsatt fina bilderklapp_klap Grattis till alla er som har placerat er hittills_B-anana
Riittabye_bye
karinafp
2011-01-15, 17:41
Jag håller med många av er andra. Tänker ofta: "den här bilden har jag inte sett förut". Man blir nog förblindad av blotta mängden. Nu kommer den ena fina bilden efter den andra. Jag undrar vilka jag röstade på... ;)
Jag undrar vilka jag röstade på... ;)
flabb_flabflabb_flab Törs man säga att jag inte heller har en aning om vilka jag röstade på, men jag tror jag känner igen bilderna när jag ser dem....:confused:
Lissi - som i alla fall minns att jag inte deltar i år med bilder:D
flabb_flabflabb_flab
Lissi - som i alla fall minns att jag inte deltar i år med bilder:D
Det är väl vackert det klapp_klap
bye_byeAbi
Nu blev jag glad_B-anana:D' Tack för som har röstat på min bild:)
Riittabye_bye
Monica P
2011-01-16, 09:03
Telendos som allra vackrast. Bra taget, Riitta!
Veldig flott bilde Riitta!
Grattis Riitta!
Jag minns vilka bilder jag röstat på (röstade bara i kategorin Mitt Grekland, missade tyvärr de andra kategorierna). Hittills har jag inte sett dem, så de kommer väl på topplacering! ;)
Aina
Stort grattis till en härlig bild! Där skulle man vara...
MVH zakka
karinafp
2011-01-16, 10:35
Där skulle man vara...
Ja, verkligen! Men så känner jag inför så gott som alla bilderna. ;) Tänk att få sitta någonstans i värmen just nu...
Grattis även härifrån, Riitta! (Har du vågat läsa resebrevet än? Ang_elx)
Karin
som alltid längtar ner
Ja, verkligen! Men så känner jag inför så gott som alla bilderna. ;) Tänk att få sitta någonstans i värmen just nu...
Grattis även härifrån, Riitta! (Har du vågat läsa resebrevet än? Ang_elx)
Jag håller helt med dig! Jag är klart beroende av Kalimera, så här års mer än någonsin!
"Vågat läsa resebrevet..." Skojar du??? :) Jag antar att det är din fantastiska julresa du syftar till... Jag har i alla fall läst det, FLERA gånger och njuter i fulla drag varje gång... Jag drog ut en papperskopia och sitter i soffhörnan och bara gottar mig! :) Jag är inte sådär väldigt känd i Athen (ännu) men några av gatorna kände jag igen i din beskrivning. Jag ska visa den för maken och börja bearbeta inför framtiden... ;) Tusen tack för den också!!!
mvh zakka
Nu blev jag glad_B-anana:D' Tack för som har röstat på min bild:)
Riittabye_bye
GRATTIS, Riitta - det var et d e i l i g bilde klapp_klap
Grattis også til dere andre som har plassert seg
10 - 6 mange fine bilder bye_bye
Riitta Du trodde inte att Du skulle kunna vara med på topplaceringar i år, men där ser Du på plats i år igen. STORT GRATTIS!
BOKA
Telendos som allra vackrast. Bra taget, Riitta!
Det tycker jag också. Grattis Riitta klapp_klap
bye_byeAbi
Tackar:) Det var ju så många solnedgångsbilder på tävlingen, så jag hade inga större förhoppningar om min bild:rolleyes:
Riittabye_bye
Kari! Jag nästan VISSTE att det var Du som tagit den bilden. Jag har 2 st identiska bilder från 2008 och har haft min som avatar så jag kunde ju inte tävla med den. Visst är detta hus helt underbart!! Våningen ovanför är en underbar våning i riktigt gammal stil med Tinosdetaljer i marmor. Jag har fått se den när den byggdes om hösten 2008. GRATTIS!!!
Även grattis till er andraklapp_klap. Fina bilder och jag la min röst på den ena av dem i alla fall. Kategorin gränder kunde jag bara inte rösta i då jag omöjligt kunde välja.
Lissi
karinafp
2011-01-18, 08:47
Jag antar att det är din fantastiska julresa du syftar till... Jag har i alla fall läst det, FLERA gånger och njuter i fulla drag varje gång...
Haha, tusen tack för de värmande orden! bye_bye
karinafp
2011-01-18, 08:50
Alltså... jag har mer och mer börjat undra om jag hade andra bilder att välja bland, eftersom jag faktiskt inte har känt igen en enda av vinnarbilderna! flabb_flab Förrän idag, nu kom det EN bild som jag hade övervägt att rösta på, gränden. Men jag undrar fortfarande var alla de andra bilderna kommit ifrån... Ang_elx
Karin
som skyller på antingen tidsbrist eller senilitet...;)
Kari! Jag nästan VISSTE att det var Du som tagit den bilden. Jag har 2 st identiska bilder från 2008 och har haft min som avatar så jag kunde ju inte tävla med den. Visst är detta hus helt underbart!! Våningen ovanför är en underbar våning i riktigt gammal stil med Tinosdetaljer i marmor. Jag har fått se den när den byggdes om hösten 2008. GRATTIS!!!
Lissi
:D - Takk, Lissi - Ja, det er mye vakkert å se i Pirgos :)
- og j e g kjente huset igjen fra din avatar da jeg så det i høst bye_bye
Marianne
2011-01-20, 09:47
Åh, så fina bilder! 2'orna såväl som alla andra - jag tycker alla som placerat sig är väl värda vinnarbilder. Grattis!
Spännande att se om morgondagens bilder är ännu bättre, vilket blir svårt.
sjöborren
2011-01-20, 11:01
Grattis Annki tii andra platsen! klapp_klap En mycket bra bild!
Var på Tilos är den tagen? :D
Sevasti & Eleni
2011-01-20, 12:38
Tackar:) Det var ju så många solnedgångsbilder på tävlingen, så jag hade inga större förhoppningar om min bild:rolleyes:
Riittabye_bye
Jo men din bild är fantastisk Riitta. Det är ju utsikten från vår balkong på Avra Studios i Myrties på Kalymnos där vi alltid bor när vi är där. Kan känna känslan av total avkoppling när vi tar en ouzo på balkongen i solnedgången med denna utsikt. Å vad vi längtar dit. Hoppas tiden går fort till maj.....
Förresten är alla dina bilder som du lägger in på Kalimerasidan mycket bra.
Siw o Lena
Fantastiskt fina bilder allihopa och själv har man fortfarande chansen - i alla tre kategorierna! _B-anana
/Netwolf
karinafp
2011-01-20, 14:17
själv har man fortfarande chansen - i alla tre kategorierna!
Haha, det är rätt, positivt tänkande!!! klapp_klap
Fina bilder varendra dagklapp_klap I år är det ju riktigt hög klass på tävlingen:)
Spännande och få se vinnarbilderna i morgon:)
Eleni och Sevasti: jag tog bilden från Themis taverna. Därifrån är det ju samma utsikt som från ert boende:)
Riittabye_bye
Jättefina bilder som alla har tagit klapp_klap , håller med Ritta, riktigt hög klass detta året.
//Maggan
Kalimera
2011-01-21, 08:25
Nu är alla bilder publicerade. Stort grattis till de tre vinnarna! Stort grattis också till övriga pristagare, och ett jättestort tack till alla som deltog i tävlingen och till alla som röstade. klapp_klap
Stort grattis till alla vinnarnaklapp_klapklapp_klap
Längtar redan till nästa fototävling:)
Riittabye_bye
Fantastiske billeder. klapp_klap
Sevasti & Eleni
2011-01-21, 11:57
Fina bilder varendra dagklapp_klap I år är det ju riktigt hög klass på tävlingen:)
Spännande och få se vinnarbilderna i morgon:)
Eleni och Sevasti: jag tog bilden från Themis taverna. Därifrån är det ju samma utsikt som från ert boende:)
Riittabye_bye
Ja den goda maten på Themis smakar ännu godare med sådan utsikt. Mums!
Siw o Lena
SteffTee
2011-01-21, 12:47
Grattis till alla vinnarna.
Underbara bilder, ALLA 10 i ALLA tre kategorierna och Grändvinnaren hade jag lätt prickat in om det hade varit en bildgåta!
Gränderna på Antiparos ÄR fantastiska flabb_flab
Otroliigt fina bilder. Grattis till alla vinnare!! klapp_klap
Själv fick jag vara utan pris denna gång, men får trösta mig med förra årets vinst. Det är bara att komma igen till nästa år!
/Netwolf
Åsnorna är bäst! Det var min etta i den kategorin. De andra kategorierna hann jag inte rösta i. Bussen på Naxos är en bild jag minns. Fiskenäten i gränden är en snygg bild och också lite dramatisk - ser nästan ut som blod som rinner...
Tack, duktiga fotografer!
Aina
Grattis till vinnarbilderna!
Själv är jag superglad över min 3:e -plats i kategorin "Mitt Grekland" :)...
Tredje gången som jag var med i tävlingen, - man får aldrig ge upp !
//C@nny
JÄTTEFINA bilder....Bussen var också min favoritklapp_klap Jag såg ju den fantastiska bussparkeringen när vi var i Appolonas 2007. Den har tydligen funkat i alla år!
Grändbilden stack inte ut lika mycket i sällskap med de andra ca 100st vid genomtittningen , men NU är den helt otroligt fin.
STORT GRATTIS TILL ALLA VINNARE!!!
Lissi
BOKA
Tack så mycket!
Kul att du gillade min bild.
/Henrik
Hej alla duktiga fotografer!
Ett stort tack för all er som röstat på mig och hur jag har tolkat de Grekiska grändena, tycker att alla ni andra är lika mycket vinnare som mig med alla era fina bilder hur och vad som är Grekland för er.
Lika roligt och kul att följa denna tävling varje år.
Firad med Koutraki och fisk denna trevliga afton för mig, Koutrakin för det var det ända vin från Grekland på mitt system och fisk för det är lite anknytning till min bild.
Jätteglad _B-anana och stort tack Rolf!
Et s t o r t grattis til VINNERNE av Fotokonkurransen 2010 klapp_klapklapp_klapklapp_klap
- til alle øvrige plasserte klapp_klap
Og til alle andre dyktige fotografer som ikke ble plassert klapp_klap
- og s å en takk til dere som ga mitt Tinosbilde stemmer nok til å komme på 5 plass :D
Athanasia
2011-01-21, 21:09
Grattis till Er alla vinnare!klapp_klap
Grattis till vinnarbilderna!
Själv är jag superglad över min 3:e -plats i kategorin "Mitt Grekland" :)...
Tredje gången som jag var med i tävlingen, - man får aldrig ge upp !
//C@nny
3:e plats är grymt! Att överhuvudtaget placera sig inom topp 10 är helt fantastiskt.
Förra året blev jag etta i en kategori och femma i en annan. Är övertygad att jag aldrig nånsin kommer i närheten av dessa placeringar igen!
/Wolfen
:D Det här var kul !!!
Första året som jag upptäckt Kalimera,ingen aning om denna tävling..
Konkurrensen blir hårdare nästa år !! :D
Ja verkligen ett stort grattis tilla alla guld, silver- och bronsmedaljörer! klapp_klap Och till alla andra också för det viktigaste är ju att delta, eller hur? Många fina bilder var med och det var inte så lätt att hitta favoriterna. Men också jag hade bussen på Naxos på första plats i den kategorin.
/ Anne :)
Nektaria
2011-01-22, 09:03
Tack för en fantastisk underhållning med alla dessa fina bilder!!klapp_klap
Ordentligt spännande var det ocksåflabb_flabflabb_flab
Nu gäller det bara för oss som inte skickat bilder denna gången att komma igen till nästa tävling - eller hur??flabb_flab
Lena
Kalimera
2011-01-22, 18:01
Förra året hade vi en extra fototävling som vi kallade "Min bästa Greklandsbild". Finns det intresse för det i år också?
Förra året hade vi en extra fototävling som vi kallade "Min bästa Greklandsbild". Finns det intresse för det i år också?
Självklart!
Det har jag gömt:eek: Men klart att vi skall ha det nu:)
Riittabye_bye
3:e plats är grymt! Att överhuvudtaget placera sig inom topp 10 är helt fantastiskt.
Förra året blev jag etta i en kategori och femma i en annan. Är övertygad att jag aldrig nånsin kommer i närheten av dessa placeringar igen!
/Wolfen
Jodå, det tror jag nog att du kommer att göra :)...
Det är ju "bara" att hamna på rätt plats (o tid kanske) och ta just DEN bilden !
Hälsningar
C@nny
Självklart! :D
Ja inte fick jag någon placering i årets fototävling, men det var så många bra bilder och skam den som ger sig!
Jag vet inte om jag är för tidigt ute om att föreslå att vi röstar för nya kategorier för 2011, men jag tycker inte det, för många åker ju offseason numera.
Så är det på sin plats för förslag på 2011 års kategorier också...lagom till påskresorna isåfall?
Yanna
Så är det på sin plats för förslag på 2011 års kategorier också...lagom till påskresorna isåfall?
Yanna
ABSOLUT!!!! Greklands sötaste påsklamm kanske???
Lissi
Jodå, det tror jag nog att du kommer att göra :)...
Det är ju "bara" att hamna på rätt plats (o tid kanske) och ta just DEN bilden !
Hälsningar
C@nny
Kom just på att jag har en kanonbild som jag inte använt. Kanske kan köra den i "extratävlingen" _B-anana
/NW
ABSOLUT!!!! Greklands sötaste påsklamm kanske???
Lissi
Lissi jag har en del förslag på kategorier! :D
Personligen tycker jag att vi ska spetsa till fototävlingen nästa år med lite annorlunda/spektakulära teman.Ang_elx
Värsta hårnålskurvan - inte bara en vy utan en situation av något slag, men kurva/kurvor ska synligt vara med.
Mitt möte med en Insekt/ett djur - inte bara en insekt/djur som man fotat utan en personlig upplevesle/ett möte som kan vara komiskt, läskigt, hjärtligt eller överraskande.
En spektakulär sevärdhet - något historiskt eller från nutid, en situationsbild på sevärdheten tillsammans med något som hände just i ett ögonblick.
Grekiska lösningar - kan vara rummet/studion, ute på byn, vad o var som helst.
Häftigaste huset - Ett grekiskt hus, gammalt eller nytt som har något speciellt.
Katter - "jam"envisst är det dax igen för en sån kategori? Men inte bara söta bilder utan en dråplig situation.
Oops! - Någon som gjort bort sig eller blivit överrumplad av något/någon, inte nödvändigtvis du själv.
Oväder - Kanske svårt, (men inte omöjligt) om man är här i juli-aug, men en ganska spännande kategori. (Kan kanske bli en separat tävling annars?)
Fordon - Närmare förklaring kanske inte behövs? Men givtevis inte typ en volvokombi eller en sprillans ny hyrbil/moped/fyrhjuling som man tyckte va läcker utan något roligt, fult, oväntat.
Yanna
Hej!
Då laddar jag om igen, för nu lurrar alla ni andra i vassen på bl. a. mig!
Rolf
Gärna fler fototävlingar:)..Får vi se platserna 11-20 i år???
Kalimera
2011-01-27, 09:20
Gärna fler fototävlingar:)..Får vi se platserna 11-20 i år???Det tror jag nog att jag ska hinna göra. Påminn mig om det dröjer.
Det ser jag fram emot, kanske man finns med bland de tjugo första. Ang_elx
En extra tävling vore också kul. bye_bye
Det tror jag nog att jag ska hinna göra. Påminn mig om det dröjer.
Tycker Du att det är läge för en liten påminnelse nu??
Ang_elx
Kalimera
2011-03-10, 10:09
Tycker Du att det är läge för en liten påminnelse nu??Nu är bilderna publicerade.
Plats 11-20 i kategori Bara i Grekland » (http://www.kalimera.se/bilder/foto2010/baragrekland/plats_11_20.html)
Plats 11-20 i kategori Bara i Gränder » (http://www.kalimera.se/bilder/foto2010/grander/plats_11_20.html)
Plats 11-20 i kategori Mitt Grekland » (http://www.kalimera.se/bilder/foto2010/mittgrekland/plats_11_20.html)
Det var kul och se,tack Janne:)
Här var dom flesta bilderna som jag hade röstat påklapp_klap
Riittabye_bye
karinafp
2011-03-10, 11:19
Här var dom flesta bilderna som jag hade röstat påklapp_klap
Haha, samma här faktiskt.
Karin
Roligt med din bild från Supermarketen:D
Riittabye_bye
karinafp
2011-03-10, 11:22
Haha, den har jag spart på ett tag. Visste att den en gång skulle passa in nånstans.:D Inne på Dias supermarket har vi också träffat på hundar vid köttdisken. På Asteras är nog ingången alltför välbevakad. ;)
Karin
som snart - nåja, om 105 dagar - får handla där igen klapp_klap
Tacknar så mycket Janne! Är alltid kul att se lite fler bilder från tävlingen. Men tyvärr så fanns ingen av mina bilder med i dessa heller, förstår inte alls varför! flabb_flab
Får istället passa på och gratulera fotograferna till dessa 30 nya bilder. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Men det kommer väl nya tider och nya tävlingar, så det är bara att köra på.
Jag får spara min bild till "extratävlingen" som nog inte blir av och ha den på lur till nästa år om kategorin stämmer.....
Man får väl ta massor av olika slags bilder nu i april eftersom man ju inte vet vilka kategorierna blir.....;)
Lissi
Yes!!!! Oia kom med med!!!! :D
Yanna
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.