Logga in

Visa fullständig version : Ingen Greklandsresa utan musik!

karinafp
2010-12-29, 13:23
Så även denna gång investerades en del av reskassan på Hondos Center och Metropolis. Ang_elx Nu blev det:

Grigoris Bithikotsis - Me ton Grigori, en remastrad utgåva av hans första skivor köpte jag på HC. Sen kom jag till Metropolis och hittade

Grigoris Bithikotsis - Anthologia 1923 - 2005 och den måste jag ju också ha! flabb_flab 4 CD i en fin box. En hel del dubbletter blir det, men det får man ta, man kan inte få för mycket av ton Grigori.

Giannis Kotsiras - Live 2010, en "restnotering" från i somras, då jag av någon anledning inte köpte den. Tillfällig sinnesförvirring?

Antonis Remos In Concert feat. Onirama för att komplettera min Remos-samling. Det enda jag inte har av honom nu är singlarna, men dem struntar jag i. Förr eller senare hamnar även de på fullängdsskivor. Här gör han uppfräschade och mer poppiga versioner av några av sina hits, mycket bra.

Panos Kiamos - the best of. Låtarna har vi förut, Skrikis och jag, men här följde det med en DVD med hans "video collection", och det är ju alltid trevligt att titta på.

Stamatis Gonidis - Apothimena främst för att Fred blev mycket imponerad av Gonidis på konserten vi var på.

och så en hel drös med Giorgos Dalaras:

San tragoudi magemeno, anafora sto rembetiko låter mycket intressant. Ser fram emot att lyssna till den.

Klassikern Ta xromata tou xronou har jag faktiskt inte haft tidigare, bara lyssnat till via datorn. Det känns skönt att kunna hålla den i handen. :)

Och slutligen den nya O Giorgos Dalaras tragoudaei Stauro Kougioumtzi, en liveupptagning from Herodes Attikus. Lyssnar på den just nu, och den är mycket mäktig.

Karin
som slog till med något helt icke-grekiskt också, den gamla favoriten Eye in the Sky med Alan Parsons Project. Den stod där och kostade bara 7,90, så den slank också med.Ang_elx

sjöborren
2010-12-29, 13:27
Imponerande samling ... Grattis! klapp_klap