handdator

Visa fullständig version : Scandinavian Fair


lars
2005-12-04, 10:57
Är det möjligen någon som känner till Scandinavian Fair i Chania?
Är det möjligen firande av Lucia det avser?
Var sker det i så fall?
Jag har en bekant i Chania som undrar och själv kan jag inte påminna mej ha sett någon info om ovannämnda.
Hälsningar
lars
Kriti sti kardia mou

Calle
2005-12-04, 16:26
Är det möjligen någon som känner till Scandinavian Fair i Chania?
Är det möjligen firande av Lucia det avser?
Var sker det i så fall?
Jag har en bekant i Chania som undrar och själv kan jag inte påminna mej ha sett någon info om ovannämnda.
Hälsningar
lars
Kriti sti kardia mou

Hej!
Hittar inget på Scandinavian fair, däremot var det julbasár så sent som i går och i dag i Chania, Git var där i går. Och nästa söndag, den 11, sker följande:
"Svensk-Grekiska Föreningens i Chania, Kreta årliga julbasar med svensk matimport, lucia och traditioner i mängder 11-16".
Git ska dit och hugga en julskinka, lite sill och annat smått och gott inför julen!
På måndagen är det dags för lucia-tåg på det svenska konditoriet "Sveas" här i Rethymno! Git ska bergis dit, men själv tänker jag ligga lågt med tanke på att jag som relativt blond (med inslag av silver-fox!) och långhårig riskerar att bli utsatt för en kupp att på ett eller annat sätt deltaga i tåget! Det tvivelaktiga nöjet (t.ex. att spatsera runt som stjärngosse med strut!) tänker jag inte bjuda på!!

Calle!

lars
2005-12-04, 17:51
Calle vet du var föreningen har sin julbasar?
lars

Calle
2005-12-05, 18:55
Calle vet du var föreningen har sin julbasar?
lars

Nu i helgen var den i "Hallarna" i hamnen (fast det var ju inte Svensk-Grekiska föreningen som anordnade), nästa helg vet jag inte. Däremot har vi en kompis i Chania som bergis vet! Jag skickar till din in-box!

Calle!