handdator

Visa fullständig version : Boende på Amorgos


Tino
2010-12-13, 16:43
Hej! Vi söker tips på bra boende på Amorgos. Nära fin sand-strand, och med ett bra boende. Tacksam för alla tips!flabb_flab

Riitta
2010-12-13, 17:23
Vilken ort tänker ni bo på:rolleyes: Hur många är ni? Barn, eller bara vuxna:rolleyes:
Lite lättare och svara om man vet lite mer:)

Riittabye_bye

Tino
2010-12-14, 09:09
Vi är 2 vuxna. Vet inte så mycket om orterna, men önskar bo där det är lite lugnt, men dock finns solstolar på stranden.

Riitta
2010-12-14, 09:43
Vill ni ha en fin sandstrand, så är det Egiali som gäller:) Dock såg jag ingen solstol på hela ön när vi var där förra sommaren:rolleyes:
Vi har dock varit på ön bara en gång, så kanske någon annan kan svara bättre om detta:)

Du kan ju klicka på Amorgos tråden här på forumet så hittar du säkert mycket bra tips:)

Amorgos är en härlig ö:)

Riittabye_bye

Kalimera
2010-12-14, 09:59
Vill ni ha en fin sandstrand, så är det Egiali som gäller:) Dock såg jag ingen solstol på hela ön när vi var där förra sommaren:rolleyes:
Vi har dock varit på ön bara en gång, så kanske någon annan kan svara bättre om dettaSom Riitta skriver är det Egiali som gäller om det är sandstrand ni vill ha. Solstolar finns på få ställen, vid Maltezi beach nära Katapola, och vid stranden nära Kalotaritissa. Det finns inga boende vid vare sig Maltezi eller Kalotaritissa.

Tino
2010-12-14, 10:28
Som Riitta skriver är det Egiali som gäller om det är sandstrand ni vill ha. Solstolar finns på få ställen, vid Maltezi beach nära Katapola, och vid stranden nära Kalotaritissa. Det finns inga boende vid vare sig Maltezi eller Kalotaritissa.


I see.. Då är Amorgos kanske fel ö för oss. Har ni andra tips en ö nära Athen, med fin sandstrand MED solstolar, och boende vid stranden?

Kalimera
2010-12-14, 19:29
I see.. Då är Amorgos kanske fel ö för oss. Har ni andra tips en ö nära Athen, med fin sandstrand MED solstolar, och boende vid stranden?På Naxos finns det många fina stränder, med solstolar, och strandnära boende. Det tar cirka fem timmar dit med vanlig färja, snabbare om ni åker katamaran. Naxos ligger inte nära Aten, men närmare än vad Amorgos gör. :)

Abi
2010-12-14, 19:38
Annars ligger ju Andros nära Athen, båt från Rafina.
Bor man i Batsi, så bor man ju nära fin sandstrand MED solstolar. Lugnt och mysigt tycker i alla fall jag att det var, när vi var där vid midsommar -06 :cool:.

bye_byeAbi

Kalimera
2010-12-14, 19:42
Annars ligger ju Andros nära Athen, båt från Rafina.
Bor man i Batsi, så bor man ju nära fin sandstrand MED solstolar. Lugnt och mysigt tycker i alla fall jag att det var, när vi var där vid midsommar -06Det har du rätt i, jag glömde nya favoriten Andros, och Batsi. :)

Här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=23772) är en bild från stranden i Batsi, det finns fler fina stränder i närheten.

Janérik
2010-12-19, 01:23
Lite elakt av mej kanske men jag tror det är första gången jag läst om någon som bytt resmål för att det inte finns solstolar på stränderna, det är väl vanligare att byta ö för att det finns solstolar på stränderna.
För övrigt kan jag rekommendera Sifnos där hittar man både stränder med solstolar och stränder utan solstolar.

Mvh Janérik