handdator

Visa fullständig version : Mot Baltikum


Arne
2010-12-10, 11:04
Ett kylslaget Stockholm nu. Minus tio at moment. Vi anlände i går afton till Bromma att upphämtas av sonen i och för inkvartering i villans gästrum, Sundbyberg. I denna dag ska vi strax trassla oss in till Stockholm för att bevista separatutställningen på Ostasiatiska muséet på Skeppsholmen, Terrakottaarmén.

Vi ska stanna i Sundbyberg fram till söndag eftermiddag då vi embarkerar Tallinks färja Baltic Queen för en tur till Tallinn. Återkomst tisdag förmiddag till Värtahamnen.

Vi har verkligen fått smak för den fina julmarknaden i Tallinn. Att strosa runt i den Gamla Staden med en jättemugg estnisk glögg, det är livet, även om det är svinkallt ute och blåser småspik.

Naturligtvis ska vi även bunkra våtvaror på Wine Store i hamnområdet. Lastas direkt utanför butiken , på den buss från Dororesor som tar oss hem till Umeå under tisdagen.

Livet leka

Arne och Hustru Birgitta

Riitta
2010-12-10, 11:11
Önskar er en trevlig resa:)

Riittabye_bye

kari
2010-12-10, 18:42
Ha en riktig G o d T u r bye_bye

Paittas
2010-12-10, 23:03
Naturligtvis ska vi även bunkra våtvaror på Wine Store i hamnområdet. Lastas direkt utanför butiken.

Och glöm inte likören "Vana Tallinn" ;)

//Paittas

Yanna
2010-12-11, 17:53
Jag önskar er en trevlig resa!

Yanna

Masse
2010-12-11, 18:07
Lite kontrast till Naxos förstår jag. Ha en trevlig resa!
:) Mats

bob-kåre
2010-12-11, 18:11
Misstänker att Arne är köpt av div företag ;)
Nejdå!
Jag har också tänkt åka till Tallin så tack för tipsen :)

Kalimera
2010-12-11, 18:14
Jag har också tänkt åka till Tallin så tack för tipsenSkulle också vilja åka dit!

Ha så kul A&B!

Mikke
2010-12-12, 21:41
Arne et consortes!
IFall ni är i gamla stan (Tallinn) så leta reda på Kloostri Ait (Klosterkällaren) Den ligger i markplan och har öppet hela dan plus äfvenså kvällen.Där brukade jag häcka när jag varit i Tallinn.Det spelas en hel del folkmusik där, bl.a har jag haft nöjet att höra estniska säckpipor... :D Där serveras god husmanskost och stolarna äro tunga och af jern.Publiken är mkt blandad,från unga punkare till grånade gentlemen och eleganta damer af varierande åldrar.Mkt trivsamt,rekommenderas eau det grövsta... :D

Yanna
2010-12-12, 22:02
Skulle också vilja åka dit!

Ha så kul A&B!

Det är väl nästan simavstånd från er? :D

Mikke
2010-12-13, 16:08
......nja....det tar väl ca 16 timmar med färjan från Stockholm till Tallinn, vill jag minnas,men det var ju några år sen,förstås.... :D

Yanna
2010-12-13, 16:34
Du har rätt, jag var visst lite torsk på Tallins läge där...fick för mig att det låg söder om Sverige...hmmm Ang_elx