Logga in

Visa fullständig version : Ecigaretter?

Millie
2010-12-08, 08:50
Undrar om det är någon utav er som har testat den där ecigaretten.Är den bra eller?

/Kerstin

karinafp
2010-12-08, 10:37
Är det dessa du menar?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varning-for-elektroniska-cigaretter_1752701.svd

Millie
2010-12-08, 11:05
Kan vara, men de jag kollade hade inget nikotin vilket jag anser och tror är det bästa. Bara olika smaker typ menthol. De du länkade till var ju med nikotin och tydligen är de inte godkända, men de jag kollade borde ju vara ok. Inte kostade de så mycket som de med nikotin heller. Ja jag vet inte hur jag ska göra. Har hållit upp i 3 veckor och det går riktigt bra men det jag saknar är själva grejen . Att ta en cigg mellan fingrarna och dra ett bloss, det blir ju inte detsamma att ta en penna och låtsas precis:o.

/Kerstin

Netwolf
2010-12-08, 12:13
Har hållit upp i 3 veckor och det går riktigt bra men det jag saknar är själva grejen . Att ta en cigg mellan fingrarna och dra ett bloss, det blir ju inte detsamma att ta en penna och låtsas precis:o.

/Kerstin
Jag tyckte oxå att det var jobbigast, att inte ha nåt att hålla i. De goda nyheterna är att du kommer att vänja dig vid det! :)

Kämpa på! klapp_klap

/Netwolf - som håller sig till glögg när det gäller blossa!

Millie
2010-12-08, 13:36
Tack Netwolf för peppningen, sån't behövsflabb_flab! Hur länge har du varit rökfri?
Då "blossar" vi i helgen på glögg!!!:D:D:D

/Kram Kerstinbye_bye

MickeKöping
2010-12-08, 15:08
Det finns en bok som heter, Äntligen icke-rökare, skriven av Allen Carr.
Bör kunna ge motivation att strunta i ciggen.
Kostar väl 75-100 kronor, ungefär.

http://www.barthelsonforlag.se/images/uploads/images/antlig.jpg

Millie
2010-12-08, 15:24
Har läst den redan, men tack ändå för tipset!:)

/Kerstinbye_bye

MickeKöping
2010-12-08, 15:43
Har läst den redan, men tack ändå för tipset!:)

/Kerstinbye_bye

I så fall vet du redan att E-cigg inte är lösningen på ditt problem.
Plocka fram din bok och läs den igen :)

Kalimera
2010-12-08, 15:53
Det finns en bok som heter, Äntligen icke-rökare, skriven av Allen Carr.Har två kompisar som läste den. De var storrökare innan de läste boken, och har inte rökt ett bloss sedan dess. De är fyra år sedan nu.

jan c
2010-12-08, 17:43
Har två kompisar som läste den. De var storrökare innan de läste boken, och har inte rökt ett bloss sedan dess. De är fyra år sedan nu.
Finns den på Grekiska tror du ?flabb_flab

Millie
2010-12-08, 18:14
Läste den för 2 år sedan och det enda jag kommer ihåg var att allt substitut var fel! Men jag tuggar nicotintugg ändå:D!!!

/Kerstin

Kalimera
2010-12-08, 19:16
Finns den på Grekiska tror du?Om den fanns, och om viljan fanns, skulle den sälja mer än bibeln. :)

MickeKöping
2010-12-08, 22:24
Givetvis finns EASYWAY på grekiska

http://www.allencarr.gr/

MickeKöping
2010-12-08, 22:28
Läste den för 2 år sedan och det enda jag kommer ihåg var att allt substitut var fel! Men jag tuggar nicotintugg ändå:D!!!

/Kerstin

Vem försöker du lura, egentligen?
Läs boken igen bye_bye

Millie
2010-12-09, 03:19
Tänker absolut inte läsa den igen! Hjälpte mig inte då och känner att den inte skulle hjälpa mig nu heller. Håller mig till mina nicotugg som jag sakta men säkert tuggar mindre och mindre av. Använde inte så många första veckan heller ca. 4/dygn. Jag lurar definitivt inte mig själv ( ingen annan heller förresten)! Är bara stolt över att dessa 3 veckor har gått rätt smidigt,och tänker fortsätta vara rökfri utan boken!!!!

/Kerstin som just nu jobbar fast utan tugg:D!

Kalimera
2010-12-09, 07:07
Är bara stolt över att dessa 3 veckor har gått rätt smidigt,och tänker fortsätta vara rökfri utan boken!!!!Du ska vara stolt! Jag håller tummarna för dig. Kämpa på! klapp_klap

Millie
2010-12-09, 07:14
Tack,tack det värmdeflabb_flab

/Kerstin

Nektaria
2010-12-09, 07:47

/Kerstin

Hej Kerstin!

Tuggade nikotintuggummi några månader - och lyckades. Rökfri nu i 13 år!
Ett av de bästa beslut jag någonsin tagit!!:):)
Du kommer att fixa det!!!!!:):)

Lena

MickeKöping
2010-12-09, 08:31
Tänker absolut inte läsa den igen! Hjälpte mig inte då och känner att den inte skulle hjälpa mig nu heller. Håller mig till mina nicotugg som jag sakta men säkert tuggar mindre och mindre av. Använde inte så många första veckan heller ca. 4/dygn. Jag lurar definitivt inte mig själv ( ingen annan heller förresten)! Är bara stolt över att dessa 3 veckor har gått rätt smidigt,och tänker fortsätta vara rökfri utan boken!!!!

/Kerstin som just nu jobbar fast utan tugg:D!

Förlåt om det lät lite oförskämt. Det var inte alls meningen.
Du fixar det klapp_klap

Kalimera
2010-12-09, 13:28
Givetvis finns EASYWAY på grekiska

http://www.allencarr.gr/Där ser man. :)

Millie
2010-12-09, 13:33
Tack för ert stöd. Tur att ni alla finns i alla lägen, vare sig det gäller Grekland eller annat. Er kan man lita på:)!

Kram Kerstin bye_bye

yvonne
2010-12-09, 15:46
Om den fanns, och om viljan fanns, skulle den sälja mer än bibeln. :)

där har du så rätt, OM VILJAN FANNS, felet med grekerna är att viljan FINNS INTE, och gud nåde dig om du säger åt dem att försöka sluta. Så här skulle den absolut INTE bli någon storsäljare.:)

Yvonne