handdator

Visa fullständig version : Att resa till Korfu billigt


madelene
2005-11-30, 06:51
Hej!
Jag & min 9-årige son har blivit korfufrälsta, men eftersom jag är ensamstående så åker min son som vuxen. Tycker att charterresorna i och för sig är bra, men dessa börjar bli väldigt dyra. Boende har vi redan.
Är det någon som vethur man kan ta sig billigt till Korfu?
Vad kostar båtarna från Athen - Korfu? Tacksam för svar..:)

Kalimera
2005-11-30, 07:51
Hej!
Jag & min 9-årige son har blivit korfufrälsta, men eftersom jag är ensamstående så åker min son som vuxen. Tycker att charterresorna i och för sig är bra, men dessa börjar bli väldigt dyra. Boende har vi redan.
Är det någon som vethur man kan ta sig billigt till Korfu?
Vad kostar båtarna från Athen - Korfu? Tacksam för svar..:)Det går inga båtar mellan Korfu och Aten, Korfu har bara båtförbindelse med Patras och Igoumenitsa på fastlandet och med ön Paxos. Du skulle kunna flyga till Aten, fortsätta med buss till Patras och sedan vidare med båt. Men det är tveksamt om det blir billigare, det blir hur som helst mycket jobbigare. Har du kollat om något av charterbolagen säljer flygstolar till Korfu?

Välkommen till Kalimera!

Athanasia
2005-11-30, 07:57
Eftersom du är ensamstående åker sonen som vuxen..är det så???:confused:

emy
2005-11-30, 08:21
Har inte Apollo flyg för en vuxen+barn?Kolla det.
/emy

emy
2005-11-30, 08:23
Kollade just det heter Stor & små.
/emy

epiros
2005-11-30, 09:09
Hej!
Jag & min 9-årige son har blivit korfufrälsta, men eftersom jag är ensamstående så åker min son som vuxen. Tycker att charterresorna i och för sig är bra, men dessa börjar bli väldigt dyra. Boende har vi redan.
Är det någon som vethur man kan ta sig billigt till Korfu?
Vad kostar båtarna från Athen - Korfu? Tacksam för svar..:)


Du kan ju oxå kolla priser på flygstolar till Preveza (flygplatsen för charter till Lefkas/Parga) Från staden Preveza finns sedan bussförbindelse till Igoumenitsa/Korfu, ett par timmars resa skulle jag tippa.

bye_bye Tommy

PO
2005-11-30, 09:09
Apollo har flygbiljetter till Preveza, därifrån går det buss mot Korfu men jag undrar om det blir billigare än att flyga direkt?

//PO

Janérik
2005-11-30, 09:33
Lite som att svära i kyrkan men det kan kanske gå att resa via Italien. Det går ju båtar från flera städer längs Italienska ostkusten till Korfu, det kanske går att få billiga flygbiljetter till någon ort i närheten av en hamn.

Mvh Janérik

magnus u
2005-11-30, 10:55
[QUOTE=Janérik]Lite som att svära i kyrkan men det kan kanske gå att resa via Italien. Det går ju båtar från flera städer längs Italienska ostkusten till Korfu, det kanske går att få billiga flygbiljetter till någon ort i närheten av en hamn.

1.bästa alternativ, direktflyg till korfu. 2. direktflyg till Preveza. lite krångligare med trpt till korfu.3. ryan air till brindisi o sedan snabbåt till korfu. bärplansbåt. :) magnus u

madelene
2005-11-30, 13:32
Eftersom du är ensamstående åker sonen som vuxen..är det så???:confused:
Ja, det är så.
Eftersom jag ej åker med en till vuxen så får jag betala fullt pris för sonensnyft_drop
Vad gör man inte för lite sommar och sol...

emy
2005-11-30, 14:07
Nej det tror jag ej.Apollo hade 1vux+1el.2barn till bättre priser.
/emy

emy
2005-11-30, 14:30
Nej det tror jag ej.Apollo hade 1vux+1el.2barn till bättre priser.
/emyHotellet heter Nereides och ligger i Agios Gordis.Vuxen fullt pris 1barn halva priset.
/emy

madelene
2005-12-01, 06:42
[QUOTE=emy]Hotellet heter Nereides och ligger i Agios Gordis.Vuxen fullt pris 1barn halva priset.
/emy[/QUOTE

TacK!
Ska kolla upp det.. bye_bye