handdator

Visa fullständig version : Athen og måske Egina i december


Sole
2005-11-30, 00:30
Jeg ved godt, det er med lidt kort varsel, at jeg stiller en række spørgsmål, men jeg håber, at der trods alt er nogen, der kan svare på (nogle af) mine spørgsmål.

Rejser til Athen på fredag, hjem igen til København onsdag i næste uge.

Min plan er:

2 overnatninger i Athen (lidt sightseeing, shopping og ellers bare trave rundt i Athen og opleve byen), derefter Egina tidligt søndag morgen, tilbage til Athen mandag og så de sidste 2 overnatninger i Athen.

Hvis jeg rejser til Egina, hvor er det så bedst at bo på denne tid af året: Egina Stad ell. Agia Marina? Andet?

Er der andre øer, der vil være bedre på denne årstid, evt. østpå i stedet, hvad med Kea og Andros?

Er 1 enkelt overnatning for lidt på Egina ell. anden ø? Jeg er bare ude efter afslapning, lokalbefolkning, god mad og fred og ro - ikke så mange krav Ang_elx

Jeg har læst stort set alt, hvad I har skrevet her om Athen, men alligevel spørger jeg: hvad foretrækker I af hotel i Athen: Adonis ell. Acropolis House og hvorfor det ene fremfor det andet?

Kender nogen af jer Hotel Adrian, og hvordan er det i sammenligning med Adonis og Acropolis.

Hvad med Hotel Plaka?

Glæder mig vildt til at komme afsted - har været i Athen 1 gang tidligere for 5 år siden, så meget har ændret sig siden dengang. Ellers tilbragte vi 3 uger på Syros, Antiparos, Sifnos, Serifos og Kythnos, pragtfuld ferie - Sifnos var absolut favoritøen.

Hvis nu der er gode ideer til restauranter, tavernaer osv osv, så bare sig frem, jeg suger alt til mig ;)

På forhånd 1000 tak for enhver hjælp! Jeg husker kun Kalimera som et fantastisk sted med hjælpsomme mennesker - jeg var en fast gæst på Kalimera for 4-5 år siden.

epiros
2005-11-30, 08:55
Föreslår ett besök på plateia iroon i stadsdelen Psirri. Där finns ett flertal tavernor o ouzerior att välja bland.

http://i32.photobucket.com/albums/d46/toy778/Aten/006.jpg

bye_bye Tommy

Kalimera
2005-11-30, 09:11
Hvis jeg rejser til Egina, hvor er det så bedst at bo på denne tid af året: Egina Stad ell. Agia Marina? Det är säkert mer "liv" i Egina stad än i Agia Marina.

Er der andre øer, der vil være bedre på denne årstid, evt. østpå i stedet, hvad med Kea og Andros? Jag skulle valt Kea utan tvekan, det är nära från Aten och det är en mycket trevlig ö.

Jeg har læst stort set alt, hvad I har skrevet her om Athen, men alligevel spørger jeg: hvad foretrækker I af hotel i Athen: Adonis ell. Acropolis House og hvorfor det ene fremfor det andet? Adonis och Acropolis House är ganska likavärdiga, de ligger mittemot varandra. Det är inga lyxhotell direkt, men läget är helt perfekt. Du har nära till det mesta.

Sifnos var absolut favoritøen. Visst är det! :)

Sole
2005-11-30, 13:50
Föreslår ett besök på plateia iroon i stadsdelen Psirri. Där finns ett flertal tavernor o ouzerior att välja bland.



bye_bye Tommy

tak for svaret, jeg har allerede sat Psirri på to-do-listen, nu er der kun 2 dage tilbage, dvs om 2 dage er jeg landet i Athen _B-anana

Sole
2005-11-30, 14:15
Det är säkert mer "liv" i Egina stad än i Agia Marina.

Jag skulle valt Kea utan tvekan, det är nära från Aten och det är en mycket trevlig ö.

Adonis och Acropolis House är ganska likavärdiga, de ligger mittemot varandra. Det är inga lyxhotell direkt, men läget är helt perfekt. Du har nära till det mesta.

Visst är det! :)

1000 tak Janne, jeg kigger straks lidt nærmere på Kea, jeg har læst mig frem til, at det skulle være en forholdsvis stor ø og ikke så "belastet" af turisme. Vi var på Syros i sommeren 2000, og jeg har fået fortalt, at de 2 øer skulle minde lidt om hinanden. Vil det være bedst at på i Korissia? Jeg kan se, at du har anbefalet et hotel der.

Delfi
2005-11-30, 15:45
Åh, Psirri... Där har jag ätit den godaste bläckfisk i vinäger jag någonsin smakat! Suck... :)
Nu minns jag inte vad stället heter, men det var en ouzeria som låg på gatan till vänster ner från torget som Tommy/epiros skrev om (mot Athinas-gatan). Stället har fiskeattribut på väggarna samt stor uteservering och ligger mittemot en ständigt tomt gapande karaokebar...
/AK
:)

epiros
2005-11-30, 16:24
Åh, Psirri... Där har jag ätit den godaste bläckfisk i vinäger jag någonsin smakat! Suck... :)
Nu minns jag inte vad stället heter, men det var en ouzeria som låg på gatan till vänster ner från torget som Tommy/epiros skrev om (mot Athinas-gatan). Stället har fiskeattribut på väggarna samt stor uteservering och ligger mittemot en ständigt tomt gapande karaokebar...
/AK
:)

Är det den här gatan du menar ? Stället jag tror du syftar på ligger lite längre ner från torget räknat. Det vore inte dumt att sitta där nu:p
Och Sole gör det ju snartklapp_klap
http://i32.photobucket.com/albums/d46/toy778/Aten/065.jpg

bye_bye Tommy

Delfi
2005-11-30, 17:02
[QUOTE=epiros]Är det den här gatan du menar ?


Det är liite likt, (ja, de skiljer sig kanske inte så mycket åt ;) ) men stället jag menar är större och ligger mera inklämt mellan husen. Hmm, svårt att förklara! Gatan ligger iallafall väldigt nära metron på Athinas, bakom stationen liksom.
Ja, den som vore där nu!! :) :) :)

klapp_klap
AK

epiros
2005-11-30, 18:49
[QUOTE=epiros]Är det den här gatan du menar ?


Det är liite likt, (ja, de skiljer sig kanske inte så mycket åt ;) ) men stället jag menar är större och ligger mera inklämt mellan husen. Hmm, svårt att förklara! Gatan ligger iallafall väldigt nära metron på Athinas, bakom stationen liksom.
Ja, den som vore där nu!! :) :) :)

klapp_klap
AK

Är detta Karaokebaren ? I så fall heter gatan Maioulis och den leder vad jag minns fram till Metrostationen "Monastiraki".

http://i32.photobucket.com/albums/d46/toy778/Aten/064.jpg

bye_bye Tommy

Marianne
2005-11-30, 22:18
1. Hvis jeg rejser til Egina, hvor er det så bedst at bo på denne tid af året: Egina Stad ell. Agia Marina? Andet?

2. Hvad foretrækker I af hotel i Athen: Adonis ell. Acropolis House og hvorfor det ene fremfor det andet?

3. Kender nogen af jer Hotel Adrian, og hvordan er det i sammenligning med Adonis og Acropolis.

4. Hvad med Hotel Plaka?

5. Hvis nu der er gode ideer til restauranter, tavernaer osv osv, så bare sig frem, jeg suger alt til mig ;)


1. Jeg ville helt klart vælge Egina By.

2. Jeg vælger altid Adonis, men da Acropolis House ligger lige over for, så har begge rigtig god beliggenhed og begge er udmærkede turistklassehoteller. Har aldrig selv boet på Acropolis House, men tror disse to hoteller er ganske ligeværdige. På Adonis har man en strålende udsigt over byen op mod Akropolisklippen fra frokostrestaurangen på 5. sal, jeg ved ikke hvordan udsigten er fra Acropolis House, måske endnu bedre da hotellet ligger lige foran Adonis?

3. og 4. Adrian og Plaka er også to udmærkede hoteller med en god beliggenhed i Plaka. Begge disse hoteller er lidt dyrere end Adonis og Acropolis House.

5. Jeg vil gerne anbefale en gåtur rundt Akropolisklippen over til Thissionområdet, hvor der er flere hyggelige spisesteder med herlig udsigt mod Akropolis.

Rigtig god tur..... og hils Athen!bye_bye

Marianne

Sole
2005-11-30, 22:57
Igen tak allesammen, jeg printer hele tråden i morgen aften, jeg skal ihvertfald holde udkig efter den gode restaurant, der bli'r nævnt.

Marianne, mange tak for dine svar også, hvis det nu bli'r Egina, så hælder jeg også mest til Egina By, men jeg er da blevet lidt tændt på Kea også, kan ikke rigtigt bestemme mig. Umiddelbart ser det ud til, at det ta'r lige lang tid fra Athen, hvad enten jeg vælger Egina ell. Kea, men der er nok flere forbindelser til Egina på denne tid af året. Nu får jeg se, hvad jeg vælger. Foreløbigt ringer jeg lige til Acropolis, Adonis og Adrian i morgen og finder ud af prisen, jeg er ikke så bekymret for ikke at få noget at bo i :) .

Jeg regner også med en spadseretur rundt om Akropolisklippen, det gjorde vi i 2000, da vi var der (første og indtil nu eneste gang), og det var en dejlig tur - specielt da vi kom lige fra Kykladerne, så det virkede lidt "hjemligt" :D. Thission har jeg også noteret mig, at jeg skal udforske. Jeg fik faktisk anbefalet et hotel af det græske turistkontor i Kbh, Hotel Thission, måske jeg lige skulle checke det også til en anden god gang!

Endnu engang tak allesammen.

Kalimera
2005-12-01, 08:33
jeg kigger straks lidt nærmere på Kea, jeg har læst mig frem til, at det skulle være en forholdsvis stor ø og ikke så "belastet" af turisme. Nej, så många turister är det inte på Kea, inte utländska i alla fall. Många greker åker dit över helgen, ön ligger ju så nära Aten.

Vi var på Syros i sommeren 2000, og jeg har fået fortalt, at de 2 øer skulle minde lidt om hinanden. Syros är mer turistiskt, men samtidigt mer grekiskt tack vare Ermoupolis. Kea är mer som en "småö".


Vil det være bedst at på i Korissia? Jeg kan se, at du har anbefalet et hotel der
Det finns nästan inga pensionat i Chora, och många pensionat i "turistorterna" är säkert stängt så här års. Då återstår bara Korissia. Jag vet inte hur många ställen som har öppet. Hotellet jag bodde på var mycket bra för att vara ett hotell. De har inte öppet året om, om jag inte minns fel så har de stängt januari och februari. För säkerhet skull är det bäst att du ringer och frågar innan du åker dit.

Om du åker till Kea vore det kul om de ville berätta lite när du kommer hem.

Delfi
2005-12-01, 08:53
<<Är detta Karaokebaren ? I så fall heter gatan Maioulis och den leder vad jag minns fram till Metrostationen "Monastiraki".
Tommy[/QUOTE]>>>

Kan vara den! Eller stället bredvid. Det ser iallafall väldigt bekant ut :)
Vilka trevliga bilder som väcker så många trevliga minnen!
Och Sole, hoppas du får en jättehärlig resa.
bye_bye
/AK

Sole
2005-12-01, 11:05
Janne: Ja, Kea lyder nu stadig som et godt alternativ til Egina, som sagt tror jeg først, jeg ta'r beslutningen, når jeg er i Athen... hvem ved, måske bliver jeg bare i Athen alle 5 dage flabb_flab . Jeg har skrevet tlf nr ned til hotellet, som du anbefaler, så kan jeg ringe fra Athen, og jeg har taget et print af bådtiderne fra Lavrio om søndagen. Så mangler jeg bare at finde ud af hvor ofte bussen kører fra Athen, men det finder jeg ud af, når jeg er der. Hvis det bliver til noget med Kea, så vil jeg meget gerne fortælle om det, når jeg er tilbage.

Ermopoulis på Syros er ihvertfald ikke særlig turistet, når man kommer væk fra havnen, og det var en dejlig oplevelse, både at kunne opleve det mange af os nordboere søger: sol, varme og strand og så samtidig opleve noget, der virkede "rigtig" græsk, altså selve byen.

Delfi: Tak skal du ha', jeg er HELT sikker på, at jeg får en fantastisk tur, jeg rejser alene denne gang, men det nyder jeg meget, så jeg glæder mig helt fantastisk meget. Skal hjem og pakke i eftermiddag, og så bare være i Kastrup kl. 8:30 i morgen tidlig _B-anana