handdator

Visa fullständig version : Er Elena syk, eller ikke?


xristina
2005-11-28, 13:35
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=297899

karinafp
2005-11-28, 21:49
Ja, det som har stått i svenska tidningar är att hon har cancer. Men något närmare än så vet jag inte.

Masouraki
2005-12-13, 12:26
Hörde på radion idag att hon inte är sjuk och vill bara inte göra sina spelningar i Sverige.Hon kanske får bättre betalt i Grekland,va gör det om hon inte vill sjunga här just nu.Det är i alla fall en massa tjat om att hon inte är sjuk.Och nu så ska någon annan leda melodifestivalen.Är det pga att hon inte kan sjunga i Sverige nu eller vad?De sa ju att de ville ha henne till en delfinal och hon hade väl tackat ja,visst var det så?

Jag som hade sett fram emot och se henne leda melodifestivalen__D

karinafp
2005-12-13, 12:44
Och i tidningen idag står det att hon är i Aten och gör konserter. Hon är inte för sjuk för att uppträda, men hon går på regelbundna kontroller hos sin egen gynekolog - i Aten, givetvis - och får inte resa, säger hennes karl.... :confused:


Så man undrar ju...

Karin

yvonne
2005-12-13, 15:49
Hörde på radion idag att hon inte är sjuk och vill bara inte göra sina spelningar i Sverige.Hon kanske får bättre betalt i Grekland,va gör det om hon inte vill sjunga här just nu.Det är i alla fall en massa tjat om att hon inte är sjuk.Och nu så ska någon annan leda melodifestivalen.Är det pga att hon inte kan sjunga i Sverige nu eller vad?De sa ju att de ville ha henne till en delfinal och hon hade väl tackat ja,visst var det så?

Jag som hade sett fram emot och se henne leda melodifestivalen__D

Hon ska jobba med eurovision i Grekland, ska vara festivalambassadör.

Sedan är det nog så att hon får betydligt mer pengar på att ha konserter i Grekland, har man råd att uppträda i 4 klänningar under en kväll som kostar mellan 3500-7500 euro styck (den dyraste kostar 7500!) så kan ni själva tänka er vad som lönar sig bäst.

Yvonne Ang_elx

karinafp
2005-12-13, 20:12
http://expressen.se/index.jsp?a=487494

Här står det att man misstänker att hela cancerhistorien var en bluff...

myssa
2005-12-13, 21:39
ja, jag säger då det.....
mycket besviken blev jag iallafall. :( :(
tidigt så köpte vi biljetter till den stora julgalan i luleå.
jag tycker inte om såna stora arrangemang, men HON skulle ju uppträda.
vi köpte första parkett, för jag ville sitta närmast scenen inklusive mat och dryckespaket.
notan slutade på drygt 1200:-/pers.
men det kunde det vara värt för HON skulle ju uppträda.
veckan innan fick vi höra på radion att HON ställt in alla framträdanden i sverige.
oj oj det var ju förskräckligt att HON så ung och dabbats av en sån allvarlig sjukdom sa vi.
men nog känner jag att det svider när man läser om bluff??
jag hade fått en flygstol till kreta tur och retur för den summan.
:( :( .....myssa

Eva L
2005-12-13, 21:53
Antagligen retar jag upp någon nu men jag tycker det är mycket osmakligt att diskutera hennes eventuella medicinska åkommor det kan skvallerpressen hållas med. I en fråga som ingen av oss vet något och som faktiskt enligt min mening saknar allmänintresse bör väl spekulanterna hålla sig på mattan.

Eva

inkfish
2005-12-13, 22:08
Det är ju möjligt att man kan tycka att det är osmakligt, men då behöver man ju inte delta i diskussionen. Den som vill diskutera vad som skrivs i tidningarna tycker jag mycket väl kan göra det. Det hade varit en helt annan sak om nån läckte privat information om Elena eller nån annan.

Gita
2005-12-13, 22:15
ja, jag säger då det.....
mycket besviken blev jag iallafall. :( :(
tidigt så köpte vi biljetter till den stora julgalan i luleå.
jag tycker inte om såna stora arrangemang, men HON skulle ju uppträda.
vi köpte första parkett, för jag ville sitta närmast scenen inklusive mat och dryckespaket.
notan slutade på drygt 1200:-/pers.
men det kunde det vara värt för HON skulle ju uppträda.
veckan innan fick vi höra på radion att HON ställt in alla framträdanden i sverige.
oj oj det var ju förskräckligt att HON så ung och dabbats av en sån allvarlig sjukdom sa vi.
men nog känner jag att det svider när man läser om bluff??
jag hade fått en flygstol till kreta tur och retur för den summan.
:( :( .....myssa

Jag förstår din besvikelse! :( Kan ni inte avboka biljetterna? Trist om hon uteblir pga en bluff, det plockar hon inga beundrarpoäng med...

Gita bye_bye

myssa
2005-12-13, 22:19
vad tidningarna skriver vet väl alla här att man tar med en ganska stor nypa salt.
jag hade i allafall velat se henne och besviken blev jag då hon inte kom.
vad det nu än kan bero på.
och inte är vi väl så lätt retade eller ?? .... ;)
myssa

inkfish
2005-12-13, 22:21
myssa: skulle hon vara huvudattraktion? I så fall borde väl arrangören lösa in biljetterna för dem som tappar intresset nu.

myssa
2005-12-13, 22:22
vi kunde inte avboka vi hade galan den 2 dec tyvärr.....
men så är det, dom andra artisterna gav järnet med sina shower och till och med pontare var bra :)
myssa

myssa
2005-12-13, 22:23
för mig var hon huvudattraktionen....

Eva L
2005-12-13, 22:23
Det är ju möjligt att man kan tycka att det är osmakligt, men då behöver man ju inte delta i diskussionen. Den som vill diskutera vad som skrivs i tidningarna tycker jag mycket väl kan göra det. Det hade varit en helt annan sak om nån läckte privat information om Elena eller nån annan.

Att tycka att en diskussion är osmaklig handlar faktiskt bara inte om att man avstår eller inte avstår från att delta i den. De åsikter som framförs i forumet kan beröra, engagera eller irritera många läsare både de som väljer att uttrycka en åsikt i frågan och de som avstår. Även om åsikterna/påståendena inte kränker någon i juridisk mening kan vi som inte gillar det få uttrycka vår mening utan att du som moderator ber oss att bara inte delta i diskussionen som ditt inlägg antyder.

eva

inkfish
2005-12-13, 22:25
När jag skriver som moderator står det inkfish/moderator under inlägget. Som vanligt. Som du vet är vi moderatorer vanliga användare också.

Eva L
2005-12-13, 22:28
Trots allt får du nog räkna med att både jag och andra uppfattar din dubbla roll i en ganska dubbeltydlig bemärkelse när du gör den här typen av inlägg.

Eva

inkfish
2005-12-13, 22:37
Icke desto mindre kan jag inte vara tydligare än att skriva under med moderator när jag gör ett moderatorinlägg. Det är den rutinen vi har.

Men på precis samma sätt som du, som vanlig användare, vill strypa en diskussion, kan ju jag, som vanlig användare, skriva att jag tycker att det är helt okej så länge vi diskuterar redan offentliggjorda uppgifter.

Elisabet
2005-12-13, 22:46
Varje offentlig person är också en privat person. Så gott som varje privat person är på något sätt, om än litet, även en offentlig person - till exempel genom arbete eller föreningsengagemang.

Att öppet diskutera personers offentliga engagemang är inte att kränka. Särskilt om det handlar om offentliga uppgifter, bekräftade eller ej.

Att öppet diskutera personers privata engagemang är däremot fel.

Tycker man att en diskussion om offentliga engagemang är osmaklig så håller man det lämpligen för sig själv. Diskuteras privata engagemang så kontaktar man lämpligen någon moderator och påpekar att inlägget bör tas bort. Utöver det håller man det för sig själv.

Så tycker och gör i alla fall jag :)

Zanét
2005-12-13, 22:53
Trots allt får du nog räkna med att både jag och andra uppfattar din dubbla roll i en ganska dubbeltydlig bemärkelse när du gör den här typen av inlägg.
Eva
Precis som inkfish klart redogjort för så är vi moderatorer även vanliga användare och även jag skriver under med "moderator" när jag agerar som en sådan. På det sätt du skriver skulle det innebära att vi aldrig skulle kunna delta i någon diskussion utan att det skulle bli ett dubbelmoraliserande av det hela. Det ställer jag definitivt inte upp på.

//Zanét
moderator

Elisabet
2005-12-13, 22:59
Trots allt får du nog räkna med att både jag och andra uppfattar din dubbla roll i en ganska dubbeltydlig bemärkelse när du gör den här typen av inlägg.Jag har då aldrig tyckt att det är svårt att se i vilken roll olika inlägg är skrivna, oavsett om avsändaren är Kalimera, inkfish eller Zanet.

Men som alltid så väljer man ju själv hur man vill uppfatta dem förståss.

Nora
2005-12-13, 23:08
Ja, denne tråden sporet ihvertfall ut....:p