handdator

Visa fullständig version : Vart ska vi????


MariaS
2010-11-12, 17:04
Funderar på Zakynthos och Blue Waves med familj man och tre barn, sen blir jag så osäker om det är för mycket liv där eller om det är ok. Annars funderar vi på Samos eller vill nån komma med annat förslag????? Tack.

Panakakis
2010-11-13, 10:27
Lassi på Kefalonia är ett mycket bra alternativ till Zakynthos och Laganas:D

PANAKAKIS:)

anna73
2010-11-13, 13:57
Skulle föreslå Skiathos, var där med våra tre barn i september, helt underbart! Har även varit i Lassi på Kefalonia med barnen. Underbart strandliv, tråkig by dock nära till Argostoli, men Skiathos stad slår det inte!

Lycka till, Anna

MariaS
2010-11-13, 18:23
Tack....

Anna, var bodde ni? Åkte ni med resebyrå? Berätta mer....

zvempa
2010-11-13, 21:00
Om jag får ge dej ett råd. Tio gånger hellre Samos. Min uppfattning är att Zakynthos helt saknar charm. MVH zvempa

Xana
2010-11-16, 17:34
Om jag får ge dej ett råd. Tio gånger hellre Samos. Min uppfattning är att Zakynthos helt saknar charm. MVH zvempa

Hej Zvempa!
Synd att du tycker så om Zakynthos. Min uppfattning är att det är en mycket vacker och charmig ö.
För att verkligen uppleva den Zakynthiska charmen måste man vara typen som vågar sig ut, antingen på vespa eller med bil. De bästa stränderna och bergstavernorna ligger inte i turistorterna utan sydöst, sydväst och i norra delen av ön Stannar man bara i sin ort kan man istället njuta av souvenir shopping, barunderhållning iform av karaoke och quiz nights, samt sol och bad på den lokala stranden.

På Zakynthos inns verkligen någonting för alla smaker. Naturen är fantastisk om man är naturdyrkare, bergsstigar att vandra och fantastiska utsikter. Nattlivet är brett under sommaren och man kan hitta både livliga diskon och lugnare barer, främst i Argassi och Laganas.
Stränderna är en historia för sig. Sand, klappersten eller vita mjuka havsslipadesandstränder där man kan ligga en hel dag, helt ensam, till och me dunder högsäsongen.

Vägarna i bergen är i fint skick då lokala regeringen satsat rejält med pengar på att framtida byggnadsinjengörer och investerare ska kunna åka fint när de spekulerar på nya objekt och landområden. Detta gör det behagligt att köra både bil och vespa runt hela ön!

Nu vet inte jag om du redan gjort allt detta och ändå inte ser charmen med det hela :) Men så är det ibland, smaken är som baken.

JA mycket mer kan jag säga om Zakynthos och som ni märker vet jag en del..fråga gärna på:)
mvh
Xana

anna73
2010-11-17, 10:01
Hej Maria S,

Vi åkte med Airtours och bodde på Galini Suites (inte att förväxla med Hotel Galini). Ett mycket trevligt hotell med etagelägenheter och pool. Låg i Megali ammos och promenadavstånd in till Skiathos Stad som är väldigt charmig enligt min syn. Stranden i Megali Ammos är helt ok men inte att jämföra med stränderna utanför. Helt underbara, det går en buss längs alla stränder så lätt att ta sig till dom om man inte hyr bil vilket vi gjorde under tre dagar. Funderar ni på Samos vill jag STARKT avråda från Votsalakia, det tråkigaste stället vi varit på i Grekland........

Lycka till, Anna

Panakakis
2010-11-19, 10:20
Om jag får ge dej ett råd. Tio gånger hellre Samos. Min uppfattning är att Zakynthos helt saknar charm. MVH zvempa

Jag är nog av motsat uppfatning om att helre ett glat Zakynthos än ett tråkigt Samos. Har besökt båda öarna och för mig är det ingen tvekan om att Zakynthos har många ++++

PANAKAKIS :)

zvempa
2010-11-20, 09:46
Bra att vi tycker olika då kan ju alla öar få besökare. Jodå har åkt runt hela ön, hyr alltid mc. Norra delen är ok men resten är för mycket utbyggt att passa mej.
MVH Zvempa