Logga in

Visa fullständig version : Haddocks kraftuttryck

Netwolf
2010-11-11, 21:19
Hittade sajten som alla vi behöver ibland. Här finns Kapten Haddocks kraftuttryck (http://home.swipnet.se/brell/haddock.html) samlat! Min favvis är Huggormars avföda :)

/Netwolf

Titti
2010-11-12, 07:59
Tack Netwolf! Jag skickade tipset vidare till min son, som är Tintin-entusiast sedan barnsben.

Monica P
2010-11-12, 08:19
Kul! Duktig översättare!
"Huggormas avföda" har han nog hämtat från bibeln.

McCoist
2010-11-12, 09:04
Fantastiskt roligt! Tintin är kung! Minns att jag hade Lp och kassett banden med äventyren. Tomas Bolme gjorde Tintin=är Tintin.
Jag minns oxå ett kraftuttryck som fanns med på skivan (tror det var "det hemliga vapnet") som inte fanns med (kan vara pga översättningen). I alla fall löd det så här:

"Vid Belsebubs svärmors papiljotter"!!!

karinafp
2010-11-12, 11:17
Jag saknar krabbtaskorna!

laero
2010-11-12, 17:15
Riktigt kul sida.

Gillar denna:
Måtte överdjävulens alla underdjävlar...

Sen såg jag en som väl idag inte kan anses helt politiskt korrekt : Zulukaffrer :confused:

Netwolf
2010-11-12, 21:39
Sen såg jag en som väl idag inte kan anses helt politiskt korrekt : Zulukaffrer :confused:Ungefär som Pippi Långstrump då. Hennes pappa var ju "negerkung". Inte så rätt idag. Förbjöds faktiskt i Norge (http://www.aftonbladet.se/debatt/article464419.ab) 2006.

/Netwolf

Mysofix
2010-11-13, 07:45
Vid alla avsvansade smådjävlars löständer

Kan vara användbart vid nästa lönesamtal? :)

Arne
2010-11-13, 08:38
Jag må erkänna! Jag är en hängiven Tin_Tin läsare/Lyssnare ända sedan barnsben. Jag har alla häftena samt en mängd ljudkassetter.

Noterade härförliden att häftet "Tin-Tin i Kongo" är föremål för en rättslig prövning i ett EU-land. Häftet anses vara rent rasistiskt.

Ett exempel ur texten; Angående stölderna, " Man lät genast hänga sju negrer, men den skyldige kom undan"
Märkligt att driva denna fråga rättsligt enär häftet skrevs 1931 i en helt annan tidsanda än den nu rådande.

Arne

(Stort barn enligt Hustrun)