handdator

Visa fullständig version : Kalives


Millie
2005-11-27, 23:42
Hej alla Kalimeravänner!
Är det någon som har bott i Kalives?
Har bokat lägenhet (studio) på Thamiris, det vore kul om någon hade lite information om både Kalives och hotellet!:rolleyes: bye_bye

lenapg
2005-11-28, 19:12
Hej! Vi har varit två gånger i Kalyves och gillar byn jättemycket. Vi bodde på ett ställe som heter Blue Sea. Om du står med näsan ut mot havet så är det stället som ligger så långt åt höger (öster) som möjligt. Vi var de enda som inte var greker. Jättetrevligt och bra. Vi gav ca €40 för en tvårumsstudio i augusti. Jag försökte hitta det på nätet nu men kammade noll. Kalyves är jättelitet, men mysigt.Vi tyckte mycket om stranden och de små restaurangerna. Alldeles nedanför Blue Sea, mot stranden ligger en liten taverna som har typiskt, jättegod grekisk mat. Här satt gubbarna med sin öl på lunchen. Det finns inte så mycket att göra i själva Kalyves, men det är det som delvis är tjusningen med så små byar. Hoppas att ni kommer trivas lika bra som vi gjorde!
Lena PG

Gita
2005-11-28, 19:44
Sök på "Blue Sea" Kalyves.

/Gita bye_bye

PO
2005-11-28, 20:09
Vi bodde 14 dgr i grannbyn Almirida i höstas men var flera ggr i Kalives för att ta ut pengar m.m. Byn är riktigt mysig och känns mer ursprunglig än Almirida.
Mitt i byn rinner den lilla ån ut i havet, bilden är tagen från 'storgatan'

//PO

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/051122_kreta/normal_P9042022.JPG

lenapg
2005-11-29, 07:39
[QUOTE=Gita]Sök på "Blue Sea" Kalyves.
Har gjort det utan resultat. Jag hittade namnet på en tysk hemsida som bl.a berättade om fotvandringar på Kreta. De hade bott på Blue Sea och det fanns bara ett fotografi och ett telefon nummer till hotellet. En länk förde dig vidare till ett handskrivet brev på grekiska, som också var översatt till engelska, om jag inte minns fel.
Hälsningar Lena PG