handdator

Visa fullständig version : Vill ha tips om Kos/ Lambi!


maggan08
2010-11-05, 10:00
Hej!

Har just beställt en resa till Kos i juni -11. Kos har vi valt som en kompromiss när vi är både vuxna, yngre tonåringar och barn som reser tillsammans. Vi har bokat ett hotell som heter Apellis i Lambi. Är det ngn som varit där och kan berätta om hotellet? Hur är Lambi? Mkt nattliv och stök? Har läst på nätet att det lugnat ned sig och att man aktivt försökt tvätta bort ryktet om Kos som en partyö.
Vi hade även tänkt oss dagturer till Turkiet och Kalymnos. Hur länge tar resorna och kan man åka på egen hand? Hur långt är det till bra och lite lugnare stränder? :confused::confused::confused:

aris4
2010-11-07, 17:33
Hejsan!

Tycker ni har gjort ett bra val men jag har aldrig bott på Apellis.
Lambi är lugnt och skönt och ändå nära till allt.

Ska ni på ut tur någon dag kan jag rekommendera Mastihari och Tigaki om ni vill pröva annan strand och se något annat dessutom. Jag har fler tips men det kan vi vänta med tills det närmar sig.
Klokt val att åka till Kos i alla fall, bästa ön och bästa folket!!!

Vi hörs!
Hälsningar Sanna

aris4
2010-11-07, 17:41
Förlåt, glömde svara på Kalymnos o Turkiet resor.
Ni kan absolut åka på egen hand, gå bara till hamnen och kolla alla båtar så kan ni oftast få det billigare än att boka med nåt bolag.

Från Kos till Bodrum tar det någon timma och till Kalymnos också någon timma men från Mastihari kan du snabb båt som tar ca 20 min.

maggan08
2010-11-11, 19:42
Tack för tipsen, jag tar tacksamt emot fler när vi närmar oss avresa! Känns härligt att se fram emot nu när första snön just fallit!!:)

aris4
2010-11-15, 12:39
Ja det är härligt att tänka på !!

Som sagt, det är bara du frågar på. Det finns många härinne som säkert svarar , det är det som är så kul, att man kan hjälpa till menar jag.:)

Hälsningar Sanna

ragnhild
2011-01-31, 12:11
Apellis er langt fra bysentrum. 1-1,5 km. Vi bodde der for ca 10 år siden og det var helt greit, men noe langt når man skal ut - og hjem.
Det ligger ved en noe trafikert hovedvei i starten på en "fartstrekke" som må krysses for komme til stranda.