handdator

Visa fullständig version : Volos


josefine.loof
2010-10-31, 22:14
Hejsan!
Jag och min partner har kollat runt lite i Grekland på vart man skulle kunna bo. Jag har blivit väldigt intresserad av Volos eftersom det ligger nära Pelion-området och det ser så vackert ut. Har någon av er varit i Volos - och om ni har, hur var det? Är det en fin stad?

Då jag är ganska intresserad av att öppna ett café någon gång i framtiden skulle det vara fint att bo någonstans där man faktiskt kan få kunder, helst lokalbefolkning, är inte jätteintresserad av turism.

Det skulle vara fint att bo på en ö, men jag gillar lite fart men vill ändå kunna vara någonstans där man kan ta det lugnt på samma gång.

Har ni några tips? Alla svar uppskattas!

sjöborren
2010-10-31, 23:22
Hej! Har inte själv varit i Volos men känner en som har hotell där eller i dess närhet, är lite osäker ... Ska ta reda på mer fakta. Hör av mig !

Hälsningar lilla sjöborren.

Ioannis
2010-12-04, 14:18
Kolla på Evias norra sida!
Ganska nära Volos.

Gitte Aa
2010-12-04, 16:42
Hej Josefine
Jeg håber at du kan forstå mit svar på dansk. Volos er by med ca 120.000 indbyggere, den er hyggelig, men det er en "ny" by den er genopbygget efter at den blev ødelagt i 1954/55 af en række jordskælv. Den har færgehavn til de Nordlige Sporader, en god busservice til både Athen og Thessaloniki. Jeg synes at den er skøn! Og jeg kommer der hvert år -jeg bor på Pilion ca. 7 uger hver sommer. Mange hilsner fra Gitte Aa

PA
2010-12-07, 14:47
Hej Josefine bye_bye

Du kan få lite info, med betoning på lite i mitt resebrev som ligger ute nu Alonissos och Evia, vi övernattade i Volos.
En ordinär/genuin stad på Grekiska fastlandet. Förmodligen inte så mycket turister där, då vi åkte i början på juli, var det mest greker ombord på båten ut till Alonissos.


//PA _B-anana

Kalimera
2010-12-07, 15:58
Du kan få lite info, med betoning på lite i mitt resebrev som ligger ute nu Alonissos och Evia, vi övernattade i Volos.Resebrevet finns här (http://www.kalimera.se/resebrev/2010/volos_thessaloniki.html).

Obo
2010-12-07, 22:33
Resebrevet finns här (http://www.kalimera.se/resebrev/2010/volos_thessaloniki.html).

Bra och informativt resebrev som vanligt PA!