handdator

Visa fullständig version : thailandsväder på sommaren


emma
2010-10-24, 21:02
är det någon som varit i Thailand på sommaren...?? typ juni? Vart i sånt fall o hur var vädret?
Vet någon vilken del av Thailand som är att föredra för att ha så bra väder som möjligt!?
Har fått för mig att Koh Samui o däromkring ska vara ok. tror ni det stämmer??

/emma

Katitzi
2010-11-02, 17:31
Har också fått för mig att Koh Samui har säkrast väder på sommaren. Men har aldrig varit i Thailand annat än i januari.
På det här forumet häckar vi i Grekland på sommaren!;)

Katitzi:)

carjoh
2010-11-02, 20:27
Hej!
2010 åkte vi till Thailand i början av juni, och var borta 3 veckor. Har varit i Thailand förr, men inte på sommaren. Efter att ha läst och kollat på alla möjliga sidor, så blev det Koh Samui, och öarna runt där ( Koh Phangan och Koh Tao). På tre veckor hade vi några halva dagar med mulet och någon regnskur, (kanske 3-4 dagar). Det kunde vara mulet och komma någon regnskur, men efter 1-2 timmar var det sol igen. Kan verkligen rekommendera att resa då. Inte så mycket turister, lagom varmt mm.

Hade egentligen tänkt oss Phuket eftersom vi inte varit där, men efter att ha läst att det ofta kan vara röd flagg där så skippade vi det och så blev det Samui istället. Kan rekommendera thailandforum.se, en verklig bra sida. Inhämtade mycket information därifrån, och många hjälpsamma människor ( varav en del bor i Thailand).

Mvh Carina

emma
2010-11-03, 18:12
ja jo jag vet att de flesta här är Greklandsfantaster så också jag!!:D Men har också blivit förälskad i Thailand... det är dock två länder som man inte ska jämföra utan njuta av bägge på olika sätt!!!

Kul att höra att ni hade det fint på Koh Samui... charter eller reste ni själva ..? Tips? /emma

carjoh
2010-11-04, 08:01
Vi reste själva. Bokade första stället på Samui hemifrån, och resten på plats. Mest för att vi inte riktigt visste hur länge vi skulle stanna på vart ställe. Annars blir det billigare att boka hemifrån, hur konstigt det än låter. ( Via bokningssighter). Men så reser vi också 2 vuxna och 2 tonåringar. Reser man bara 2 så kan man kanske få bra priser på plats. Ang tips, är det något speciellt du tänker på? Skriva om alla ställena vi var på blir långt :). Hör av dig om det är något speciellt du vill veta. Kolla också in sighten jag skrev om innan.

Mvh Carina