handdator

Visa fullständig version : kato stalos beach??


j-lem
2005-11-27, 09:41
tjena allihopa!! E de nån som har varit på eller känner till ett hotell som heter kato stalos beach. standard, strandnära, pool, lite såna grejer vill jag gärna ha reda på. Tacksam för svar. Mvh: jani med familj :-)

Lola
2005-12-04, 10:59
Är det samma som Hotel Kato Stalos Mare, så har jag i alla fall käkat middag där. Detta ställe ligger brevid Apollos lägenheter Faros (syns i katalogen har jag för mig), har pool och ligger precis intill straden, som just utanför hotellet är en något smalare remsa och en aning stenig (i alla fall vid högvatten). Solstolar finns.

Lola
2005-12-04, 12:11
Oops, sorry :o Då lägger jag in bilderna jag hittade istället. Jag kan tyvärr inte tyda texten på hemsidan om Kato stalos beach (är på polska), men det står att hotellet är 2-stjärningt (i jämförelse med vad, vet jag ej) och ligger till synes intill stranden.

Edit: Fick ta bort bilderna också då de inte är tagna av mig :o Stället ser trevligt ut i alla fall :)

Argyris
2005-12-04, 14:56
Kato stalos, räknas till en av dom bästa stränderna på Kreta. Kan rekomendera 2 stycken tavernor som är grekiska, ej tourist ställen. Dom finns i Pano Stalos (övre Stalos). Man ta taxi dit ca 6-8 EURO. Den ena tavernan heter "Laventis" och den andra kommer inte jag ihåg, men den ligger 75-100m längre in i byn.

NewAnn
2005-12-04, 17:22
Vet tyvärr inte vad det är för hotell...Men orten Kato stalos har jag varit på men bodde då på ett bra lägenhetshotell som hette Camelia det var verkligen nära stranden men saknade pool. Kato stalos trivdes jag i och det var nära om man ville ta en tur till den större staden chania. Mvh Ann

Wardakis
2006-02-07, 08:44
Kato Stalos Beach ägs av Sofoklis som är bror med Nikos som har Kato Stalos restaurang (rekommenderas) och hotell. KS Beach ligger precis på stranden och hade ingen pool när jag strosade förbi för ungefär en månad sedan. Byggnaden är renoverad utvändigt för ungefär ett år sedan.
Gunilla

Wardakis
2006-02-07, 08:46
Tavernan i Pano Stalos heter Leventis. Hälsa från Louiza om ni går dit, jag har bott där!
Gunilla (som jag heter i Sverige, men det kan dom inte säga där)

Wardakis
2006-02-07, 08:47
Tavernan längre upp i byn heter Merovigli den är också bra, men missa inte Markos på väg upp till Pano.
Gunilla