Logga in

Visa fullständig version : Färgval på resväska ?

Birgitta63
2010-10-19, 09:53
När vi är ute och reser ser man olika resväskor.Går av planet samt den långa väntan sen på sin väska.

Valde en resväska i turkosblå som man tänkte att den är lätt och se på bandet.
Det roliga va att före mig i kön så hade en tjej ochså en exakt likadan väska när vi skulle väga vårt flabb_flab.

Vilken färg har ni på er käre resväska?
Birgitta

anoula
2010-10-19, 09:58
Vilken färg har ni på er käre resväska?

Kul tråd :).

Min är röd, vilket jag trodde var originellt när jag köpte den. Tills jag såg raden av röda väskor på bandet...
Dock är den i en s.k. duffelmodell och därför ganska lätt att känna igen.

Har en gigantisk svart också som jag använder när jag har mycket bagage, men då brukar jag sätta ett rött sidenband runt handtaget för att känna igen den. Tror faktiskt att det är det bästa. Att fästa någon form av personlig accessoar på väskan :).

ioslinajr
2010-10-19, 10:17
Jag har en beige, en röd och en rosa, och det verkar inte spela någon roll vilken man tar, det är alltid någon som har en likadan eller en liknande! Så nu har vi skrivit vårt efternamn med svart spritpenna över hela väskan för att ingen ska ta fel. Sidenband och sådant är ju också smart, bara de inte ramlar av!

anoula
2010-10-19, 10:56
Sidenband och sådant är ju också smart, bara de inte ramlar av!
Det är hårt virat och väl åtknutet ;)

bob-kåre
2010-10-19, 11:03
Vi har svarta väskor med regnbågsfärgade bagageremmar runt (inget ställningstagande i hbt debatten) utan för att de ser så hemska ut så vi hoppas ingen annan skall använda sådan. :)

Admirala
2010-10-19, 11:21
Vi har svarta väskor med regnbågsfärgade bagageremmar runt (inget ställningstagande i hbt debatten) utan för att de ser så hemska ut så vi hoppas ingen annan skall använda sådan. :)

Jeg gjør akkurat det samme! Har en svart og en olivengrønn koffert, og uansett hvilken jeg bruker får den en fæl rød- og blåstripet bagasjereim rundt seg. Har aldri vært noe problem å se den på båndet!

karinafp
2010-10-19, 12:36
Min stora resväska är klarblå och har en blå-svart rem runt. Den svarta tygväskan har jag sytt fast tygmärken på: en svensk och en grekisk flagga. ;)

Nektaria
2010-10-19, 13:09
Jag och gubben har nog de mest vanliga som finns! En klarblå och en mörkblå. MEN de har blivit begåvade med klisterlappar i form av små, små knubbiga, skära grisar kors och tvärs.:D Ang_elx

De är absolut inte vackra, men vi har inga problem att känna igen dem!
Hållbara och använda sedan många år tillbaka. flabb_flab

Lena

rebase
2010-10-19, 13:27
Våra resväskor börjar bli så gamla så vi känner igen dom bara därför:)

Tobbe S
2010-10-19, 15:59
Våra resväskor börjar bli så gamla så vi känner igen dom bara därför:)

Samma för mig, jag har en 30 år gammal grå Samsonit, som har varit med på otaliga resor världen över. Jag känner igen den direket när jag ser den på bandet.

Tobbe

MarieS
2010-10-19, 16:41
Det är en neongrön Samsonite_B-ananaoch snart även ett neonrosa bagageband runt (så fort det kommit på posten) då det gamla svarta hade gjort sitt.

Marie_B-anana

inkfish
2010-10-19, 21:13
När jag bytte från ryggsäck valde jag en svart mindre rullväska - precis som alla andra.

För att känna igen den på bandet satte jag då på ett rött band på handtaget - precis som alla andra.

Nu har jag kompletterat det röda bandet med ett vitt - och då funkar det. Ingen annan verkar ha kombinationen svart-rött-vitt. Ännu.:D

anoula
2010-10-19, 21:24
För att känna igen den på bandet satte jag då på ett rött band på handtaget - precis som alla andra.

Hemligheten ligger i knyttekniken ;)

Getty
2010-10-19, 21:25
Jag har en blå samsonitväska med tyg på ena sidan som föreställer himmel, min mans väska är gul och föreställer öken. En av våra döttrar har också en likadan väska som oss, men den är grön och föreställer havet.

Det är aldrig några problem för oss att hitta våra väskor på bagagebandet för de är rätt unika.

//Ingela

Klick
2010-10-20, 08:17
Trodde också att jag var ensam om min lackröda men på den lilla föygplatsen på Skiathos kom det ca tre st liknande på rad!!!!:confused:Jag har en tygbit som jag knutit fast på ena handtaget! Enda kännetecknet jag hade i somras var att jag och resesällskapet var de enda som hade adresslappar från SAS medan alla andra hade från apollo.:)

Hjalta99
2010-10-20, 21:34
En röd Samsonite rullbag, nyinköpt i fjol... med ett svart och ett vitt tunt band knutet runt handtaget och en regnbågsfärgad rem runt om. Plus att jag har en annorlunda adresstag i metall som jag aldrig har sett någon annan ha. Men det känns som om jag måste ha något mer personligt... Det där med påsydda flaggor tycker jag är en bra idé. Har varit på väg länge att sy på en liten grekisk flagga men aldrig kommit till skott. Hmm...

/Eva

Alala
2010-10-21, 03:29
Vi har bl. a en randig sak som kallas för polkagrisen. :D Har funkat bra tillsvidare fastän dottern vill helst undvika den. Ang_elx

Frappe
2010-10-21, 12:18
Ser min väska direkt den är mönstrad av rosa, lila och turkosa blommor!

Camilla

Athanasia
2010-10-21, 19:59
En orange och en klarblå,,båda med massor av dekaler på..t.ex en som brukar sitta på lastbilar.."I döda vinkeln syns Du inte"(kan passa vid bagageband när föräldrar låter sina minsta stå FÖR nära:-)