handdator

Visa fullständig version : Ny webbkamera i Sfakia!


Millie
2010-10-17, 18:17
Nyss hemkommen från kreta och Sfakia så har jag glädjen att upplysa er om att en ny webbkamera har kommit till! Det är Three Brothers som har riggat upp den med utsikt över badviken och delvis en liten bit av tavernan. Den sattes upp medan vi var där förra veckan och att man var snabb att kolla in den idag nu när man har kommit hem:D!

/Kerstin

Irene53
2010-10-18, 10:45
Finns det någon adress att söka på ???Hälsar Irene

Millie
2010-10-18, 11:28
Javisst, glömde det:o!
www.beach-webcam-crete.com (http://www.beach-webcam-crete.com)
verkar vara lite dåligt väder idag. Såg väderkartan över Europa igår och det såg ut att ligga ett stort lågtryck över stora delar av den Grekiska ö-världen. Synd om de som är där nere nu.
/Kerstin

Marianne
2010-10-18, 12:39
Tack! Ligger bland favoriterna nu.:)

Hoppas du hade en fin Kreta-semester. Om inte jag minns fel så skulle du besöka nya orter denna gången, bl.a. Plakias, ett av mina mål som vi inte kommit till ännu. Kan du berätta lite om Plakias, kan man jämföra med Paleochora t ex?

Millie
2010-10-18, 13:35
Plakias är ännu en ny liten pärla, kanske den bästa! Det var för oss just det där lilla lagom stället. Fint bad, många bra tavernor, mysiga barer och framför allt människorna där var väldigt gästvänliga. Visserligen så är ju grekerna väldgt trevliga men dessa hade något extra. Svårt att förklara. Vi bodde på Lamon Hotel och vi trivdes väldigt bra där. Trevlig personal och bra städning. Frukosten ingick i rumspriset ( 30 euro/natt ), otroligt bra pris tycker jag! Frukosten bestod av kaffe/the, bröd, smör, ost, skinka, marmelad och honung ( i små förp.), kokt ägg (ibland utbytt mot youghurt) och ett glas juice. När vi åkte hem behövde vi inte checka ut förrän 16.00 när vår taxi skulle komma. Och det utan extra betalning! Sådant är käckt tycker jag:)! På stranden har hotellet egna solsängar som man använda gratis om man intar något i deras bar/cafe. Även en liten pool finns och den rengjordes varje morgon, men den använde vi aldrig eftersom stranden ligger rakt över gatan. Hotellrummen (åtminstånde vårt) skulle kanske behöva en liten upprustning, men sängarna var ljuvliga efter att ha legat på stenhårda madrasser i Sfakia (Three Brothers).Oj vad långt det här blev nästan som ett resebrevAng_elx.
Men jag kan varmt rekommendera Plakias och vi kommer nog med all sannolikhet att åka dit i Maj nästa år. Det är absolut ett ställe man längtar tillbaka till.
/Kerstin som längtar redansnyft_drop

Marianne
2010-10-18, 14:22
Åh, vad det låter härligt! Jättebra pris på ert boende med frukost och så fin service som att behålla rummet till kl. 16.

Plakias står fortfarande på listan med önskemål på nästa Kreta-resa!

Alala
2010-10-20, 04:13
Tack för tipset på webbkamera, fina vyer. Fastän just nu är det beckmörkt förstås. :D