Logga in

Visa fullständig version : Tilos!

Maeta
2010-10-11, 18:57
Hälsningar från ett lugnt och stilla Tilos! Anlände igår kväll efter en lite skumpig båtresa från Rhodos. Första besöket på Tilos och det var mörkt när vi anlände. Åkte med första bästa rumsare och drog en vinstlott!

Har nu varit bortskämda i Annas och Manolis vård i ett dygn och vill stanna länge!

Vädret kunde väl varit varmare men septemberresa kunde inte ordnas då valet upptagit en hel del av den äkta makens tid såsom varande fritidspolitiker. Soligt och klart idag. Har stannat i Livadia och vandrat de få metrarna mellan uteplatsen och stranden med gratis solstol nedanför. pensionen vi bor på. Nu sitter vi på utmärkta Cafe Croma med gratis WIFI. Skall så småningom leta reda på ett ställe att äta. Flera ställen har stängt för säsongen. Vill ha hemlagat och gärna en Stifado eller Bekri Meze. Vad rekommenderas? Gårdagskvällen var OK men alla långkoken som jag älskar fanns inte på menyn pga "eftersäsongen".

Imorgon blir det distansjobb men sedan skall vi hyra moppe och kuska runt överallt!
Hoppas på en lugn och fin vecka här....

Maeta

Annki
2010-10-11, 19:11
Ha det så jättehärligt på Tilos, jag kom själv hem därifrån förra söndagen.
Och hälsa till Rob och Annie på Croma från mig!

Ann-Kristin bye_bye

sjöborren
2010-10-11, 22:37
Jag/vi kom också hem i söndags. Hade då en vecka tidigare lämnat Tilos, som vi besökte för första gången - inte sista! ;)
Vi kom till en solig ö, fantastiskt boende och ett underbart värdpar.
Innan vi en knapp vecka senare lämnade rummet/ön kom värdinnan med två portioner fasolada - hade dagen innan hört att det var en favoriträtt. Efter två tallrikar var det lika mycket kvar i grytan ... det var då jag kom på att lämna en tallrik i kylen till kommande gäst - en svenska vid namn Annki.
Ha en fortsatt härlig vecka på Tilos!

Hälsningar lilla sjöborren bye_bye

Annki
2010-10-12, 16:16
Innan vi en knapp vecka senare lämnade rummet/ön kom värdinnan med två portioner fasolada - hade dagen innan hört att det var en favoriträtt. Efter två tallrikar var det lika mycket kvar i grytan ... det var då jag kom på att lämna en tallrik i kylen till kommande gäst - en svenska vid namn Annki.
Och mums, så gott det smakade då jag kom fram på kvällen. Tillsammans med hemlagad potatissallad och bröd, som värdinnan kom över med, blev det en riktig festmåltid!
Tack Sjöborren!

Ann-Kristin bye_bye