handdator

Visa fullständig version : Om att spåra ur...


Elisabet
2005-11-26, 14:33
Antagligen har ingen lagt märke till det, men jag har börjat träna på att inte spåra ur :rolleyes: ;)
Av mina ungdomar har jag lärt mig att man blir bra på det man tränar på, så jag har stora förhoppningar att lyckas :)

Iofs tillhör jag den skara som inte tycker att urspårningar stör, utan tvärtom ofta är behållningen i många trådar, men eftersom Janne har skärpt kravet på att trådar ska vara rena från urspårningar så antar jag att det ligger en bedömning bakom att många andra inte är roade av urspårningar - och då är det, i det här sammanhaget, en självklarhet för mig att anpassa mig till det (alternativt tacka för mig) :)

En sak som slog mig häromdagen är att EN (rolig eller annat) kommentar till något i ett inlägg ofta i sig inte är en urspårning. Det är först när någon hakar på det blir det. Min träning består alltså framför allt i att inte haka på :D

Det kanske finns fler som vill jojna min träningsklubb? flabb_flab

Riitta
2005-11-26, 14:50
Det är ju det som är det svåraAng_elx Alltså när någon börjar och sedan låta bli och hänga på.Man vill ju gärna svara men börjar och fundera ifall det viker från ämnet.Ofta gör det ju det och så låter man bli:(

Riittabye_bye

Inge
2005-11-26, 16:06
Det är ju det som är det svåraAng_elx Alltså när någon börjar och sedan låta bli och hänga på.Man vill ju gärna svara men börjar och fundera ifall det viker från ämnet.Ofta gör det ju det och så låter man bli:(

Riittabye_bye
Heretter bør vi alle være oppmerksomme i en tråd. Når det synes å gå til he....... skriver vi: Gå til Kalimera Kafe!
Ritta gjorde det ser jeg. Bravo!

Lissi
2005-11-26, 19:24
Jag tränar JÄTTEMYCKET!!!:D :D

Eva L
2005-11-27, 10:52
Dina urspårningar Elisabeth är ofta ganska roliga eftersom du till skillnad från mig faktiskt har humor. Urspårningarna gör ju lätt att någons fråga tappas bort och är det då en person som inte ofta skriver eller läser på forumet känns det säkert lite snopet att inte få svar på sin undran. Jag tror Janne gör alldeles rätt så att inte alla trådar blir en dialog mellan ett fåtal personer och där innehållet är ointressant för alla andra. En av motiveringarna när sidan fick pris som en av Sveriges bästa privata sajter var om jag inte minns fel forumets styrka som kunskapsbank om Grekland tack vare alla flitiga skribenter. Nu när sajten är kommersiell kanske Janne inte kan tävla i den kategorin längre men jag undrar om forumet skulle få samma beröm idag. Tycker att föhållandevis ganska få personer berättar om Grekland och sina upplevelser varför det blir några platser, öar, tavernor eller klubbar som nämns omigen av samma skribenter.

Eva

Gita
2005-11-27, 11:00
Hur skall man locka fler personer att "vika ut sig" om sina upplevelser? Och då gärna detajlrikt, inte bara några rader typ "Var på xx, bra strand, bra mat", utan riktigt långa beskrivningar?

Det är just nya sådana berättelser som är spännande... är det hög tröskel, månntro? Tror folk som är noviser eller bara besöker att man måste "kvala in"? Det tycker ju inte jag, utan nytt blod skulle välkomnas av mig i alla fall...

Och nu menar jag inte att jag på något vis är trött på erfarna kalimeranernas (!) berättelser - nej. Vore bara kul att bredda lite...

Gita

Hasse
2005-11-27, 11:07
Antagligen har ingen lagt märke till det, men jag har börjat träna på att inte spåra ur :rolleyes: ;)


Det kanske finns fler som vill jojna min träningsklubb? flabb_flab




Jag har varit med din klubb länge men jag har inte gjort så mycket väsen av mig.



Hasse ;) :cool:

Kalimera
2005-11-27, 13:16
men eftersom Janne har skärpt kravet på att trådar ska vara rena från urspårningar så antar jag att det ligger en bedömning bakom att många andra inte är roade av urspårningar Exakt! Jag har den senaste tiden fått mejl och PM från medlemmar och ”gäster” som tröttnat, några vill inte läsa eller skriva längre och har tackat för sig. Om vi låter forumet leva sitt egna liv - utan uppstramade tyglar - kommer det att självdö.

Kalimera
2005-11-27, 13:18
En av motiveringarna när sidan fick pris som en av Sveriges bästa privata sajter var om jag inte minns fel forumets styrka som kunskapsbank om Grekland tack vare alla flitiga skribenter. Helt rätt att forumet lyftes upp som Kalimeras främsta egenskap. Då. Men det var inte som privat sajt Kalimera prisades, det fanns inga sådana kriterier, Kalimera ”tävlade” med bland annat Aftonbladet och SVT. Hela listan finns här. (http://internetworld.idg.se/ArticlePages/200506/09/20050609121151_IW377/20050609121151_IW377.dbp.asp)Däremot blev Kalimera utsedd till Sveriges tredje bästa privata webbsajt år 2003.

Chris
2005-11-27, 19:11
Jag älskar Kalimera för där kan jag få svar på de idiotiska frågor man ibland ställer sig. Det finns inte skrivet i några turistbroshyrer, men på Kalimera kan man få lite inside information. Andras erfarenheter icke minst.

Länge leve Kalimera! _B-anana

Chris
bye_bye